Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

skal ikke Ultimovacs hente 700 mill NOK ifbm sin børsnotering da, mener det hvis jeg ikke husker helt feil

så den “dama” der tar vi vel lett med oss hjem :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Match made in heaven :revolving_hearts:

5 Likes

Nå er 15. her som P Walday slang ut. På tide å forklare hva som var “very promising” og hvorfor han ikke møtte opp i S.F som han selv sa var særs viktig

Skulle jeg tippe så er det sykdom eller at fimavacc og chem er såpass travelt at det er viktigere å fokusere på de to områdene akkurat nå. Spesielt i forhold til fimachem og sites for å komme i gang med pivotal studien så fort som mulig.

3 Likes

Mange spekulasjoner her nå. Årsaken til “radiotausheten” kan jo være alt fra dårlig nytt til at de venter på de eksterne guruene til partner discu… til at noen vil kjøpe “heila driden”. Spennende er det iallefall :slight_smile:

2 Likes

Når vi først er igang med spekulasjoner og spådommer (er vel halve moroa med å være aksjonær?). Her er en til. 16. mars 2010 la PCIB fram lovende data fra studien på hode/hals og kursen gikk fra 33.8 til 60 kr:

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20100316.Hugin.1394226

Vi kjenner historien til den studien. Den ble stoppet i 2016 blant annet pga konkurranse fra immunterapi.

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150603.GlobeNewswire.1926168

Siden er det blitt etablert at immunterapi på langt nær har vist seg så effektivt som det ble spådd den gang.

Med de mildt sagt oppsiktsvekkende resultatene (de fleste pasienter fikk CR eller PR), tror jeg vi i løpet av 2019 eller 2020 vil se at PCIB starter opp igjen og da med en partner. Se ikke bort ifra at det er diskusjoner rundt dette as we speak. Jeg regner medd et er mulig også her å gå rett i pivotal studie på bakgrunn av de gode fase 1 resultatene.

12 Likes

Walday har vel aldri nevnt 15., men Einarsson gjorde det i podcasten i desember. Men det var bare et eksempel på en dato litt etter nyttår som jeg ikke tror vi skal legge så mye vekt på.

2 Likes

Hmm går det an da, Amphinex vil vel bare være en adjuvant i en vaksine. Men om vaksinen f.eks er en feilet fase 3 studie, hva da? Kan de gå rett på fase 3 eller må de ha en liten safety studie?

I e-posten til Lothian ble det brukt ordene "på kort varsel ". Det må vel skjedd noe uforutsett? På meg virker det som alvorlig sykdom eller dødsfall er grunnen.

Dette er fimaChem med en en annen indikasjon.

1 Like

Hvorfor kombinerer de ikke bare FimaChem og FimaVacc? Eksempelvis for en GGK pasient… først 2 runder med FimaChem for å trigge abscopal effekt og deretter en runde med FimaVacc for å booste immunforsvaret…???

Jeg bare spør i ren enfoldighet🙈…

Må jo finne på noen innspill mens vi venter på Godot/børsmelding😊

Og 15 kom, og 15 gikk, og einball og toball og treball låg og drog og ingen fikk opp rota…

Tålmodighet, tålmodighet. Jeg tror ogsåat store ting er på gang. Da har ikke ledelsen tid og anledning å dra på konferanser i hytt og dynevær.

3 Likes

Da må de først ta vacc i et klinisk studie med en vaksine. Om det ikke blir blest om kjøp av Amphinex som adjuvant, vil Pcib se på mulighetene for å utvikle egen vaksine.

2 Likes

Sorry, litt treig på morgenkvisten. Det er jo en kjempeide.

Noen som gidder å ta en titt på denne, angående abstractet som kom igår, Aslan sitt dose eskalerings studie innen GGK.

Slik jeg leser den er dette ikke mye til konkurrent i første omgang, men hadde vært fint med en bekreftelse

https://meetinglibrary.asco.org/record/168656/abstract

2 Likes

Overall response rate som utheves i artikkelen er milevis unna PCIB? Dette kan ikke kalles konkurrent? Må være lov å si det. Den utalelsen kommer fra menigmann👍

…achieved stable disease (all > 12 weeks), giving the overall response rate of 37%…

PFS på 248 dager skremmer ikke livet av noen tror jeg.

1 Like

Snøffelen

18.01.2018 kl 07:142623

Utregning av tumor-repons (slik at epler sammenlignes med epler og ikke pærer):

ABC02-studiet:

http://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMoa0908721

We randomly assigned 410 patients with locally advanced or metastatic cholangiocarcinoma, gallbladder cancer (Csiplatin and Gemcitabine, or Gemcitabine)

Overlevelse regnes selvsagt på alle 410 pasientene:

After a median follow-up of 8.2 months and 327 deaths, the median overall survival was 11.7 months among the 204 patients in the cisplatin–gemcitabine group and 8.1 months among the 206 patients in the gemcitabine group.

Mens tumorrespons regnes ut fra de som har radiologisk evaluerbar tumor:

“Objective tumor response was measurable in 303 patients (patients were not required to have measurable disease at study entry). Tumor control (complete or partial response or stable disease) was achieved in 131 of 161 patients who received cisplatin plus gemcitabine (81.4%), as compared with 102 of 142 patients who received gemcitabine alone (71.8%) (P=0.049)”

(NB ikke la dere forvirre av de 81,4%, det er DCR, disease control rate = CR+PR+SD, ORR for ABC02 er på 26%, (0,7% CR og 25,5% PR)

Mao så mener jeg at OS for Amphinex må utregnes for alle 16 pasienter, mens ORR skal utregnes for de 11 evaluerbare pasientene, dvs slide 13 av 30

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-Biotech-Showcase-2018-presentation.pdf

Som gir ORR på 55% og CR på 27%.

Alternativt slide 12 av 30, men trekker ut NA som da gir ORR på 45% og CR på 18%.

Det skal da måles opp mot gem-cis som altså gir ORR på 26% og CR på 1%.

Arkivert

Phrenicus

18.01.2018 kl 07:502506

Med fare for repetisjon til det kjedsommelige: takk Snøffelen for god oversikt og innsikt i regulatoriske prosesser og tolking av presentert data.

Man kan vel omtrent på nåværende tidspunkt konkludere med rimelig stor sikkerhet at FimaChem er i boks og investorenes største jobb vil være å nyte oppgangen.

Det mest spennende de neste månedene vil således være partneravtale og ikke minst resultater fimaVacc. Og jeg støtter FiloD sin kommentar om å kjøpe det man makter av aksjer dersom sistnevnte nok en gang viser så god effekt som PW hintet om i går. Langsiktighet i PCIB kan vise seg å være et svært lukrativt valg.

Arkivert

SafeInvest

18.01.2018 kl 08:352390

Snøffelen skrev Utregning av tumor-repons (slik at epler sammenlignes med epler og ikke pærer): ABC02-studiet: htt…

Bare en liten kommentar, Snøffelen benytter her data fra alle cohortene.

Så kan man jo leke med tall selv. Hvor gode data kan vi se med behandling av høyeste dose og gjentatt behandling med fimaprofin?

Små datasett, men dog, ORR på 86% og CR på 43%, basert på cohort 3 og 4

3 Likes

PCIB har ORR på 86% på cohort de kjører studie på se over. Konkurrent (her 37%) er milevis unna IGJEN.

PCIB teknologien imponerer igjen.

2 Likes

stemmer det @Jubel og beviser vi gjennom exstensionstudiet som nettopp benytter dosen fra cohort IV at vi har ascopal effekt itillegg, ja da stopper rett og slett ikke dette toget. :grin:

9 Likes

PCIB potential abscopal effects with fimaCHEM
liang
PCIB
02.09.2017 kl 12:13
7410
Den siste CR’n (nr 3 av 4 mulige)innen bile duct cancer studien (fimaCHEM) er muligens grunnet det forhold beskrevet av i tillegg fra selskapet også av snøffelen , nemelig det forholdet at grunnet immunologiske forhold så fortsetter svulsten(e) å krympe etter avsluttet behandling.

Kanskje ikke så vanskelig å tenke seg da immunsystemet arbeider 24t i døgnet året rundt .(altså en kan kanskje forvente bedre data på siste gjennværende overlevende også?)

FimaCHEM behandlingen kan ha følgende elementoppbygging:

1. løsning på delivery problematikken som fører til målrettet behandling med redusert styrke (mindre bivirkninger)i kreft og annen sykdom

2. possible upside in metastatic disease=immunologiske effekter.
    Dette som beskrevet over.

3. abscopal effects.
    immunologiske effekter som gjelder spredning av kreften.

4. gjentagende behandling (utvidet studie)

5. Ytterliggere økning i effekten i fase2(PV) (en har jo ikke testet opp mot det nivået hvor bivirkninger starter enda)

I tillegg så kan det bli aktuelt med flere kombinasoner som CPI mm.

Jeg synes det virkelig begynner å dra seg til nå for denne “star trek” teknologien.

Det en bør merke seg er at der er kommet til en 3’dje CR og denne detter jo ikke bare ned “fra himmelen”.
Målinger er utført og da ligger det kanskje en bombe og venter på dataene for den 4’de og siste overlevende pasienten også.

Hva om selskapet på en kommende konferanse opplyser at den 4’de pasienten også viser reduksjon av svulsten og i tillegg bedring i kreftspredningen?

Hva om siste overlevende også ender opp med CR?

Dette i et fase1 studie med en sykdom med stor motstand mot behandling hvor pasientene er gitt opp og har kort tid igjen å leve uten godkjent medisin for behandling og hvor effekten ble stoppet tidlig uten at der forelåg antydninger til bivirkninger.

Dette kalles av selskapet for “promising”

Det rette ville være å kalle det en sensasjon hva det i virkeligheten er.

lykke til

Innlegg av: Snøffelen (29.08.17 20:49 ), lest 3949 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB - Solid
Jeg har tidligere ment at den lokale PCI-behandling også vil gi immunologiske effekter, og selskapet har da også før antydet muligheten ved å bruke begrepet “possible upside in metastatic disease”.

I denne presentasjonen går de lengre, under et nytt punkt de kaller “Inducing immunogenic
tumour cell death”, så skriver de:

“Preclinical and clinical data supports the notion of
potential abscopal effects with fimaCHEM”

og “abscopal effects” har de ikke brukt før, men det er et interessant begrep:

"The abscopal effect is a phenomenon in the treatment of metastatic cancer where localized treatment of a tumor causes not only a shrinking of the treated tumor, but also a shrinking of tumors outside the scope of the localized treatment.

While this phenomenon is extremely rare, its effect on the cancer can be stunning, leading to the disappearance of malignant growths throughout the entire body."

4 Likes

Snøffelen
02.09.2017 kl 15:07
4807
“Innlegg av: Otard (02.09.17 12:41 ), lest 209 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB potential abscopal effects with fimaCHEM
Siden dette viser så gode effekter på inoperable pasienter. Hvor lang tid tar det før dette blir førstelinje behandling for operable pasienter også?”

Jeg har vært inne på dette temaet før, og jeg tror som deg Otard at fimaCHEM ender opp som førstelinje for operable pasienter også.

Det er flere grunner til deg.

1. Operasjon er faktisk risiko det også, og tror at 1 til 5% dø som følge av operasjon.
  2. Abscopal effects gjør dessuten at tilsynelatende operable pasienter også får behandlet uoppdagede metastaseer.
  3. PCI-behandlingen med samme intervenering som ERCP er å sammenligne med poliklinisk behandling, og et mye mindre psykisk påkjenning for pasienten (i tillegg til den opplagte mindre fysiske påkjenning).
    4 Det er ingen seriøse onkologer som har noen illusjon om at det vil finnes en kur mot kreft. Men PCI er et stort skritt mot det å håndtere kreftsykdommen, omtrent slik HIV-smittede har det nå.
    Arkivert
1 Like