Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

En klinisk NAC-avtale nå i løpet av sommeren, da lukter det fort føggel!

2 Likes

ja vi må for all del ikke ha det litt gøy :crazy_face:

4 Likes

ja en VACCNAC hadde gjort seg i vårsolen :sunny: :clinking_glasses:

6 Likes

Jeg skal ikke legge en demper på stemningen, registrerer at jeg er i utakt med resten av handelsplassen!

Kjekt for de trofaste! :slightly_smiling_face:

9 Likes

Er det noen som har en formening om det økonomiske potensialet til VACC i et noenlunde kort perspektiv? Partnere som vil bruke amphinex som adjuvant må vel betale upfront pluss royalties?

Royalties er vel et stykke unna, behandlinger med ny adjuvant må vel gjennom et fullt klinisk løp?
Hva kan man forvente som upfront? Hadde Stuffers noe om det i sin analyse?

1 Like

En dobbel VACCNAC med mørk rom og ekstra lime og is :clinking_glasses::desert_island::beach_umbrella:

5 Likes

Er jo litt kult å være langsiktig, plutselig er den opp nær 20%, jeg tar i mot alle prosenter med takk jeg.
Men nå må vi ikke glemme at dette er ikke rare greiene innen biotek, en tar høy risiko for potensielt kunne tjene penger. Mye penger.
Og da er ikke 10-20-30-50% noe å snakke om, på sikt.

6 Likes

vanskelig å sette en prislapp på den foreløpig, men tenker man seg ett gitt senario der fimaVACC har så sterk immunologisk virkning som hær antydes i siste melding, så er nok Bavarian med flere som idag sliter med sine vaksine studier villig til å betale en klekkelig sum for å få sine studier/vaksiner på beina igjen.

Så hær spiller jo selvfølgelig den endelige analysen til Leiden inn
jo bedre, jo høyere pris, samt at den gir ett mer kartlagt bruksområde.

5 Likes

Selv om markedet ikke priser inn fimaVACC til noe særlig, kan det bety forskjellen ifra fiasko til suksess for en som skal lykkes med uttesting av sin nye vaksine. Det kan være verdt mye for den rette kjøper’n.

Og ifølge Stuffers analyse forsvarer fimaChem kursen, fimaVacc er en bonus og for en bonus det kan bli.

6 Likes

Se f.eks på denne fra Bavarian! En ny prostata fase1 studie som er ferdig (tror ikke det var denne som tryna)

Secondary Outcome Measures :
To evaluate the ability of MVA-BN®-PRO to generate humoral and cellular immune responses to prostate antigens, and to define an optimal dose for future studies. [ Time Frame: Continuous ]

6 Likes

Årsaken til at jeg spør er at Hiltonol ser ut til å være relativt “billig” å komme i gang med.
Jeg ser at Questpharma innlisensierer Hiltonol fra Oncovir til bruk for sine vaksiner og betaler $300K upfront pluss $300K per godkjente indikasjon og så royalties fra 2-6% etterpå. Man skal ha endel slike upfront avtaler før det blir store beløp, gevinsten for Oncovir ser ut til å ligge i royalties.

2 Likes

Godt poeng.

Og vi må nok fint vente til PCIB kommer på banen med sine vurderinger, og ikkje minst en (og deretter flere!) kommersielle avtaler for fimaVACC.

Spent på om Per åpner litt opp på onsdag eller om han vrir seg unna spørsmålene om fimaVACC…

Lothian

1 Like

Alt kommer an paa resultatene Leiden legger frem. Er de veldig gode, tviler jeg paa om vi faar beholde fimaVacc eller PCIB paa vaare hender veldig lenge.

2 Likes

Det er definitivt inntektsstrømmen fra royalities det blir penger av, og så man ikke glemme at man kan få til en haug av avtaler, og da blir det også en haug av penger!

8 Likes

Og vi kan lage egne produkter også, ikke glem det da.

8 Likes

Hvis PCIB skulle bli kjøpt opp for en uanstendig pengesum hadde det vært gøy å se hvor mange av investorene som hadde puttet en del av pengene i de andre biotekselskapene på Oslo Børs med tilhørende kursstigning!

2 Likes

Pluss at hvis FimaVacc fungerer så mye bedre skal man selvsagt ta seg mye bedre betalt enn Hiltanol :laughing:

3 Likes

det har du rett i, men fimaVacc har høyere responsrater, og er de betydelig høyere så teller det selvfølgelig en stor rolle.
Videre som nevnt av flere hær inne så gjør denne høye responsraten at man kan gå ned på selv vaksinedosen for å minimere bivirkniger.

Optimal FimaVACC dose fant de på en overranskende lav dose , noe som er meget gunstig, ref. PW

kan man dokumenter at man får checkpoint inhibitors til å fungere optimalt pga av fimaVacc så kommer prisen til å bli meget høy! en jobb for Leiden :wink:

2 Likes

En terapautisk vaksine (fimaVACC) i en meget skjelden kreftsykdom hvor en får ODD , samme fremgangsmåten som i CHEM’en.
Trenger en fase 1 koste så veldig?

En kan også legge opp til flere parallelle løp

utlisensiering
egen vaksine
samarbeide
BP utfører og betaler alt uten binding for PCIB

3 Likes

Etter siste melding kan det vel ikke være tvil om at resultatene er veldig gode?

4 Likes