Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Da er superoptimisten igang igjen :grinning:

Vi lander sikkert et sted mellom Per sin nøkterne anslag og dine himmelferdvyer…

Det kan jo bety alt mellom 34 og 1000?

Lothian

6 Likes

Joda, riktig pris selger jeg :wink:

1 Like

oljefondet burde vært tungt investert i norsk biotech for lengst…
på tide å få ut finger`n !!!

finger`n slutta vel oxo han, så da fikk de den ut allikevel da
:sweat_smile:

3 Likes

Det har vi snakket om i åresvis, men norske investorer skal stort sett ha olje og fisk. Noen småpenger fra Forskningsrådet havner i biotek.

I børskommentaren på hegnar nevnes ikkje dagens vinner, selv med en omsetning på 21 MNOK.

Håper at em sensasjon fra PCIB tar alle på senga.

Utenom oss da.

Lothian

3 Likes

Hegnar!

Vinnere :

Vinnerlisten toppes av PCI BIotech, som hadde en god avslutning på børsen forrige uke etter å ha lagt frem gode nyheter.

Mandag hoppet aksjen nye 16,05 prosent til 34,70 kroner, og er dermed den siste uken opp til sammen 35 prosent.

7 Likes

35% opp og det er bare begynnelsen. Skjønner ikke at PCIB skal prises lavere i dag enn den ble priset før melding om emisjon gruset kursen. Følgelig bør vi være på over kr 50 når børsen stenger fredag.
Avhengig av hva som kommer på onsdag, så kan den trolig stige enda noe mer.

5 Likes

Market cap 1 291 738 314 i skrivende stund

4 Likes

Vært stille på en av mine favorittskribenter her inne i det siste. @Gunnersaurus Dine betraktninger rundt de siste dager?

3 Likes

Misstänker att han håller på Arsenal, har nog inte orkat upp ur sängen efter gårdagens fiasko :disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Nån borde be honom kolla PCI kursen :smile::smile:

1 Like

Det kan du ha rett i. Selv jeg som “langsiktig” og herdet Arsenal-fan tok gårsdagens resultat med skuffelse og sjokk. Makan til begredelig innsats fra en gjeng overbetalte ballsparkere.

Greit å glede seg over en etterlengtet forløsning i PCIB da. Blir spennende å se hvordan kursen utvikler seg når detaljer fra Leiden kommer, tror det vil gi vesentlig mer krutt enn meldingen som kom på torsdag.

4 Likes

Det var vel grunnen til at jeg sluttet å følge med på noe spesielt lag, når spillerne driter i det så gjør jeg det og. :frowning:

3 Likes

Meldingen torsdag 2 mai gav oss et forvarsel på hva som kommer. Aksjekursen har steget 35% siden meldingen kom. Sluttkursen i dag var 15% over emisjonskursen. Det forteller meg at her er betydelig mer å gå på.

I morgen er det siste dag før PW går på podiet og presenterer Q1 19. Jeg tror nok at kursen skrur seg enda noen hakk opp i løpet av morgendagen. Og så spørs det hva som kommer på onsdag; både under selve presentasjonen, men også når PW skal gjeste JE i Radforsk podcast i etterkant av presentasjonen. Men det kan bli en hyggelig slutt på ukene som PCOB aksjonær.

Men jeg er ikke uenig i at det kan bli et kursmessig jordskjelv den dagen Leiden presenterer detaljene. For i den grad det kommer en verdenssensasjon så vil jeg tro at lille PVIB kan få betydelig økt interesse fra utenlandske investorer.

God følelse å sitte på innsiden!

8 Likes

Kom på Litteraturhuset 15. mai kl 17:30! Vi feirer den Internasjonale lysdagen med populærvitenskapelige foredrag om helseeffekter av ultrafiolett lys, Vitamin D, bruk av lys til å øke effekten av medisiner og om effekter av blått lys fra mobiltelefoner. I tillegg blir det debatt med tema «Trenger vi solarier»? Se vedlagt program for detaljer.

58814611_1017074938492076_9021511812348116992_n

9 Likes

Mandag +16%
Tirsdag +10% ??

9 Likes

Kan vi forvente å få vite noe om tid og sted for presentasjon av de Burg sin analyse på Q1?

2 Likes

Bra driv om dagen. Ting snur fort i Biotek,og da gjelder det å sitte inne. Arctic har vell kjøpsanbefaling med kursmål på 58kr, og det tror jeg er med svært liten LOA på Fimavacc(10%). Er vell ikke utenkelig at det kommer en oppdatert analyse og kursmål der snart?

Gleder meg skikkelig til Q1 på onsdag, blir nok anledning til å lese litt mer an Per & co da.

4 Likes

Jeg tror det blir i et anerkjent tidsskrift, og at det egentlig kan dukke opp når som helst nå som vi har fått børsmeldingen. Hvis ikke så venter jeg spent på hvilken konferanse det blir jeg også.

2 Likes

Tror ikke de opererte med LOA på FimaVacc. Men de regnet inn en verdi på ca 8-10% av totalen.

Nå som FimaVacc faktisk er i boks blir det noe helt annet.

5 Likes

De to siste børsdagene har vi samlet sett steget 38,25 % (hvis man regner fra børsslutt torsdagen). Jeg koser meg naturligvis med denne oppgangen, på lik linje med alle andre aksjonærer! :grin:

Rask status fra min side på noe av det som er i mine tanker;

FimaCHEM , hovedårsaken til at pengene mine har blitt pøst inn i selskapet:

Tidsbruken på RELEASE begynner virkelig å gjøre nervene mine tynnslitte. Vi teller sjette mai, og har fremdeles ikke fått en eneste pasient gjennom behandlingen! Jeg stipulerte en best case og en worst case en tid tilbake. Selv min worst case virker for optimistisk nå. Hadde ikke i min villeste fantasi trodd at ledelsen skulle kunne klare å unngå å treffe denne gang. Det guides på «halvår» og allikevel bommes det! Andre halvdel av 2019 nærmer seg faretruende! I min verden er det en liten skandale om ikke FPD er på plass før det.

FimaVACC , som jeg tidligere så på som en bonusmulighet:

Strålende nyheter sist uke! Nyter de få opplysningene vi har blitt servert så langt og gleder meg som et lite barn til at vi blir servert alle detaljene fra teamet til Leiden University. Mulig dette blir redningen for selskapet dersom gallegangskreftgåten blir for tøff å knekke!

Kommunikasjonsstrategien til PCIB :

Grusom! Null bedring å spore de siste to årene. Treffprosenten på guiding svakest av alle selskapene på Oslo Børs?

Opsjonshandelen i selskapet :

Like frustrerende og irriterende som å se spillere som Lichtsteiner, Xhaka, Iwobi og Mustafi i Arsenal drakt! Takk og pris så forsvant CBO ut dørene. Har vært en sann lidelse å se hvordan han melker systemet!

Kursutviklingen :

De to siste børsdagene har vært nydelige! Har lenge savnet vind i seilene og endelig blåste det opp til en frisk bris! Nå skal selskapet ha Q1 presentasjon til uken og de har hatt en egen evne til å kvele all oppgang når de legger frem disse rapportene. Ingen lik i lasten denne gangen takk! Ingen utsettelse på fimaCHEM, da blir jeg utrolig skuffet!

Har ellers null problemer med å akseptere at euforien nok en gang herjer både her og på Hegnar forumet, men minner om at bjørnen ikke er skutt. Det selges fryktelig mye skinn her inne! Opp som en løve og ned som et skinnfell er ikke noe jeg ønsker å assosiere meg med, derfor prøver jeg å unngå å bli revet med av de mest optimistiske «analysene». Jeg noterer meg terningkast 5 på fimaVACC utviklingen, terningkast 3 på fimaCHEM og fimaNac og klasker til med en soleklar 1er på kommunikasjonen i markedet (selv om den siste meldingen nesten fikk de opp mot en 2er)! De må vel snart kunne klare å forbedre seg på kommunikasjon og guiding. Jeg kan trøste meg med at det ikke kan bli verre?

Kvaliteten på en del innlegg her inne :

Terningkast 6! Det er noen ekstremt dyktige skribenter med tyngde fra finans og medisin som bidrar på en forbilledlig måte! Tusen takk! På Hegnar er det også kommet til noen trollmenn med pennen og det gjør at jeg holder motet oppe til tross for at tålmodighet er en dyd. Tviholder på mine aksjer og håper dere gjør det samme :smirk_cat:

19 Likes

Det var nylig en her på forumet som opplyste at FPD først meldes etter at første behandling er avsluttet, samt at det tar normalt 8 uker. Korriger meg om jeg husker feil!
Det betyr at de kan være vel i rute i forhold til guiding H1! Personlig tipper jeg melding innen utgangen av neste uke.

4 Likes