Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Sett fra aksjonærståsted så begynte kursen å gå lenge før Xofigo Approval i 2013, de prosentvis beste økningen i Algeta kom i 2009.

5 Likes

Ref. Hegnar: “Nå skal selskapet rapportere kvartalstall i morgen, en hendelse som lett kan gi nytt hopp, eller fall, i kursen, sier Geir Linløkken, forskningssjef i Investtech, til Hegnar.no.”

De prøver helgradere seg, men kan forsatt bomme om kursen holder seg :wink:

4 Likes

Er det LANCET som vil publisere dataene på fimaVACC?

5 Likes

Neppe “kvartalstall” markedet bryr seg om - de vet å fremstå som komplette idioter i tillegg til helgardering.

5 Likes

Hadde ikke gjort noe…

The Lancet:

Our manifesto

Highest standards for medical science

The Lancet sets extremely high standards. We select only the best research papers for their quality of work and the progression they bring.

4 Likes

Det har jo skjedd tidligere i fimaCHEM så hvorfor ikke fylle på med fimaVACC mens en er igang :smile:

http://pcibiotech.no/pcib-pci-biotech-publication-of-the-fimaporfin-amphinex-first-in-man-phase-i-study-in-lancet-oncology/

5 Likes

Her er det blitt litt kluss med nullene.
Men PCIB er priset til 1291 millioner kroner. Og det er da sannelig en god del penger?
1000 millioner av dette er vel rett og slett håp og tro på en god fremtid.

3 Likes

Det kan hende, og da er vel tilsvarende tall enda høyere for den andre aksjen som var nevnt :wink:

1 Like

Ledelsen må si mye rart dersom vi skal oppleve et fall fra dagen kurs på kr 33,-. Det er altså skarve 10% over emisjonskursen fra høsten 2018. I etterkant av dette har altså ledelsen sendt oss sterke signaler om at de fantastiske resultatene fra dyreforsøkene er translaterte til mennesker!

Selv om vi nok ikke får alle detaljene i morgen så regner jeg med at vi får noe mer kjøtt på bena gjennom presentasjonen, Q&A delen og samtalen med JE i Radium Podcast . Sannsynligheten er nok større for at vi etter en hviledag i dag, ser kursen ta ny sats oppover.

6 Likes

Alt har med hvem som har kjøpt de siste dagene. Er de langsiktig eller kortsiktig. Tradere osv eller er det pengestere karer/damer som har sett Lyset. Uansett så tror jeg det blir en bra rekyl oppover når fimaVacc resultatene blir kjent.

4 Likes

Bare for å unngå en misforståelse: Dette var altså i betydningen at alle pasienter var inkludert i 2011… De begynte å Innrullere pasienter allerede i 2008…

1 Like

Ok , takker for den.
TTT , men som Snøffelen påpeker så stiger jo kursen i denne perioden , gjerne mest i tidelig fase.
Årene kan gjerne gå for meg så lenge kursen stiger hele veien.

Men det er jo verre for pasientene men slik er systemet , desverre.

Der burde som pasient vært mulighet på eget ansvar å prøve medisinering i utviklingsfasen , mener nå jeg da.
Alternativet er jo “under torva” uansett så hva er der å tape?

Resultatene kunne vært selskapets eiendom som de ikke trengte å publisere.

4 Likes

A post was merged into an existing topic: Biotekaksjer

Hvem andre stiller på Q i morgen? Regner m Per&Ronny stiller m nytraktet kaffe og skillingsboller

1 Like

Tja, den gjorde det for algeta… Men det var finanskrise i 2008 og stigning i 2009 og der kom samarbeidsavtale med bayer på bordet… For Nano sin del, som nå er halvveis i pivotalfasen, så er kursen falt siden oppstart av denne… og dette til tross for at de er innvilget fast-track og pim i mellomtiden…
Så stigning skal man ikke forskuttere ennå og den vil nok i ganske stor grad være nyhetsdrevet om den kommer… vil jeg tro…

1 Like

De som selger i dag og tror at morgendagens Q1 er en non event tror jeg tar skammelig feil!

• Oppdatering på exstensionstudiet
    5 av 5 som fikk dobbelt behandling var i live ved siste avlesning.
    er de fortsatt det vil median OS øke betraktlig.
    Det er tatt ekstra blodprøver under behandlingsløpet på disse pasientene for å se på dette med ascopal effekt, får vi positivt svar på dette imorgen, er det en STOR fjær i hatten!

• Oppdatering RELEASE studiet
    Antall land godkjent samt antall sites åpne for innrullering.
    Joker - oppdatering rundt arbeidet med Asia sites, er de i konkrete forhandlinger med mulig partner for Asia!?

• FimaVACC oppdatering
    Hovedkonklusjonen legges muntlig frem
    Får vi vite mer exact når hele dybdeanalysen kommer og i hvilket fora!
    Er de allerede nå i samtaler angående pre.kliniske samarbeid?
    Ultimovacs resultatene kommer de rett etter at selve dybdeanalysen er presentert?

• FimaNAC oppdatering av våre 6 partner samarbeid.

Lykke til imorgen alle sammen :wink:

18 Likes

Spørs om tyngdekraften til emisjonskursen er for stor :thinking:

Spørsmål: Hvor mange ganger har man tatt feil med tanke på kursutviklingen?

Aldri dumt å selge med gevinst i Biotech, om man tåler å sitte utenfor en videre oppgang for å sikre seg mot tilbakefall. Nano og Targo har ihvertfall ikke gått til himmelen etter første ferd opp for en stund siden.

3 Likes

Hvordan skal man tjene millioner hvis man selger etter å ha tjent noen tusen ?

6 Likes

Jeg forstår at de som mener at PCIB stort sett består av FimaChem mener at de har god tid på å posisjonere seg. 36 måneder blir nevnt til det kjedsommelige her. En effektiv? måte å forsøke å ta vekk fokus fra den utrolig positive meldingen om FimaVacc som vi akkurat har fått…

6 Likes