Gjør det mange nok ganger Hvordan skal du tjene millioner når du er 10% i minus? Man tjener nok millioner i en vanlig jobb, så får investeringene spe på litt eller ta litt
Skal man tjene millioner må man finne stjerneskudd og bli sittende.
Jeg mener PCIB har potensiale til 1000+
Å selge på 30-tallet er fremstår for meg som galskap.
vi får se, men jeg tenker nok at løpeskoa må gjøres klare til imorgen tidlig for en del ser jeg
håper de ikke kommer seg inn igjen før 38 +
Funker fint med grei årslønn, tar noen år men det blir jo en million eller to etterhvert
Bra spottet rockpus, noen ganger er en agenda ganske så gjennomsiktig
I morgen er jeg mest opptatt av :
1 - FimaVacc
2 - Er de 5 pasientene fortsatt i live ? (Da øker Overall Survival)
Å selge med (liten) gevinst i biotek tror jeg er en dårlig strategi.
Følgende synes jeg illustrer det:
Tenker man LOA for et produkt i fase 1 er 10%, si vil kjøp av 10 selskaper med produkt i fase 1 teoretisk sett resultere i at du taper penga i 9 selskap og får 10 gangern i 1 selskap.
Hvor god strategi er det da å selge vinnerhesten etter en dobling…
Du kan ikke garantere at du er i en vinnerhest… Selvfølgelig er det kjedelig å bomme, men det gjør alle hele tiden uansett hva man foretar seg. Tusenvis av muligheter går forbi oss i markedene hvert sekund, men det er bare de vi vet om vi blir bitre over. + At den LOA tankegangen der er foreldet. Du har bedre forventninger enn det i dag.
Sry altså, men du kan ikke finne på et scenario og tro at det er det som kommer til å skje.
For det første er det ingen som vet hvem som er vinnerhesten før sent i eksempelet, så fram til det er de ingen forskjell på de 10 og du kan trade hele veien dit og ta rimeligere innganger i de som går lavere etter at du har solgt.
Viktig aa huske. I yrkeslivet er vi profesjonelle, paa börsen amatörer. En venn av meg gapte over mer enn han kunne svelge (Nera?) og löste problemet med aa heng seg i garasjen.
Trist. Det håper jeg ingen andre må oppleve.
Et enkelt alternativ for de som har en dobling inne i en aksje er alltid å selge halvparten. Da har du fått tilbake kostprisen og kan i verste fall bare tape gevinsten din.
Hver og en får selvsagt velge sin egen strategi, men jeg tror at en konsekvent strategi over tid er den beste måten å være i aksjemarkedet over tid.
En annen ting i Biotech som er lett å glemme er den naturlige utvanningen pga. emisjoner. Verdt å være klar over hvis man er ny. Det kommer til å komme mange flere aksjer i alle de norske Biotechselskapene før de blir solgt. Altså, for de som skal sitte til siste slutt.
Martins trader, la ham nå gjøre det men ingen sitter på fasiten, heller ikke han. Jeg tror på PCIB og sitter langsiktig. Flere mulige vinnere i ett selskap og ingen emisjonsfare på lang lang tid.
Det kommer an på hvilken tidshorisont man har. For å ta fimaVacc-hendelsen som eksempel. F.eks. en veldig kortsiktig investor typisk trader kjøper litt før eller etter fimaVacc meldinga og selger når interessen faller og investerer pengene andre steder. Ofte med en tett SL hvis man tar feil på retninga.
En langsiktig investor sitter rolig, muligens kjøper mer ved gode meldinger eller ved betydelige kursfall pga makro.
Tror ikke det finnes noen fasitsvar på dette. enhver må velge sin egen strategi og kombinasjoner av de to overnevnte investorstrategiene er også en mulighet.
Om noen uker får vi svaret…
Er det lov til å le litt av “dere” om kursen er under 30?
Nei vi unner deg flere aksjer FN enten du får dem til under 30 eller over 40 eller midt imellom
http://radforsk.no/radforsk-bevilger-45-millioner-kroner-til-kreftforskning/
Går til PCI-forskning
bruk av PCI-teknologien
PCI-teknologien går ut på å levere legemidler og andre molekyler inn til kreftcellene, for så å frigjøre dem ved hjelp av lys. På denne måten sikrer man en målrettet behandling av kreft hos pasienter, med færre bivirkninger.
Weyergang skal bruke midlene fra Radforsk til å forske på hvorvidt PCI-teknologien kan brukes til å gjøre målrettet kreftbehandling enda mer målrettet.
«I prosjektet skal vi finne en metode for å levere antistoffer inn til kreftceller ved hjelp av PCI-teknologien. Dette har aldri blitt gjort før, og kan åpne helt nye dører for bruk avteknologien om vi lykkes», sier Weyergang.
Missforstå meg riktig.
Jeg ønsker selvsagt at kursen skal stige på et tidspunkt. Men som langsiktig investor så priser jeg meg lykkelig for ørkenvandring av NANO, PCIB, trvx og bgbio.
Hvorfor?
Fordi jeg vet at på et tidspunkt (før eller siden), når kapitalkreftene settes inn så vil kursen gå opp. I mellomtiden derisker aksjene seg, kursen forbli lav og jeg (vi) kan akkumulere.
Sist torsdag kveld ble PCIB offisielt derisket mye i form av at de beviste at FirmaVac fungerer (i teorien) med at man får økt imunaktivering langt over kontrollgruppen.
Markedet reagerte positivt på dette fredag og mandag men ser til at tirsdagen korrigeres ned noe… Med erfaring fra NANO så har kanon meldinger og derisking av selskapet blitt premiert med røde tall etter noen dager uker med blå dager…
Så ja… At PCIB burde ha blitt priset til det doble er det ingen tvil i. Men vil markedet det???
Derfor er det ingen krise om kursen går under 30 i løpet av ukene/månedene som kommer.
Men de fleste skjønner sikkert ikke budskapet mitt så hvorfor bry seg om å skrive?
Dette er faktisk helt normal utvikling. Samme skjedde sist da kursen gikk høyt i desember 2017. Kursen gikk fra 27.7 til 34 samme dagen som meldingen, og 1 million aksjer ble omsatt før den falt til 32.7 ish dagen etter på mye lavere volum, før den steg forsiktig oppover for hver børsdag på lavere volum til den nådde toppen 60 før den sank.
Sier ikke at det kommer til å skje nå, men det kan skje, en god presentasjon i morgen vil gi den ytterligere boost. En dårlig presentasjon med forskjøvet guiding vil nok gjøre at den faller under 30.