Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Selvsagt kan det skje at kursen går under 30 igjen en tur Fake news. F.eks på grunn av tekniske signaler for å teste et støttenivå e. l. Det kan også skje at et fagtidsskrift kommer ut i løpet av uken eller om tre uker og får nye investorer til å kjøre kursen i taket. At disse faktorene skal klare å treffe optimalt i forhold til når du får feriepengene kan derimot være vanskelig å få til.

2 Likes

NANO fikk “fast track” fra FDA i sommer 2018. Null bevegelse…

Sier litt om selvfølgeligheter og antagelser.

1 Like

Joda :wink:

Tror ikke vi missforstår deg.
Du er like begeistret som oss andre, men er skuffet over at du ikke fikk tid til å kjøpe flere aksjer før kursen steg. Nå håper du på en reaksjon til under 30 igjen innen du får tilgang til dine feriepenger.
Joda, vi forstår godt hvilke håp og ønsker du forfekter i dine innlegg.

5 Likes

Har 6000 aksjer så ikke akkurat en ubetydelig sum investertert i PCIB.

Feriepengene vil utgjøre liten del av min totale investering.

4 Likes

Ikke ved kurs 1000+ :wink:

Er 6000 aksjer en ubetydelig sum så forsterker det bare poenget mitt for oss som ikke er så godt bemidlet. Å kunne handle derisket aksjer over en lang periode (ørkenvandring) må en bare si ja takk til.

1 Like

Men kan bli det hvis han ikke legger seg paa ryggen under Spanias sol.

Jeg har også brukt endel tid på å bygge opp beholdningen. Jeg startet dog tidligere, men har gledet meg over lange perioder med lav kurs. Så jeg ser hvor du kommer ifra. Samtidig, nå - med så mye spennende og konkret som skjer, mener jeg det er viktig at selskapet viser styrke. Det for å tiltrekke seg oppmerksomhet og fersk kapital nå som det går inn i en fase hvor mye risk er tilbakelagt, og kommersialisering så smått kan begynne.

2 Likes

Selv om jeg har mellom 12 og 13 ganger flere aksjer enn deg, kunne det ikke falle meg inn å hovere over det! Vi er i ulike faser i livet med ulik mengde tilgjengelig kapital. Vi har også ulike perspektiver og horisonter for våre investeringer. Ønsker deg lykke til og håper du blir styrtrik på dine aksjer!
Ble bare litt irritert på at du åpenbart forsøkte “skrive ned” kursen gjennom dine innlegg, når du egentlig ønsket deg flere aksjer til lav kurs. Bør jo ikke skrive "fake news!..:wink:

9 Likes

Jeg opplevde ikke at F.N. forsøkte å snakke ned noe som helst - heller bringe inn sitt perspektiv, hvor lav kurs i kombinasjon med de-risk er fordelaktig og gir mulighet for å kjøpe flere aksjer for den som finansierer over lønnsslipp. Det er jo helt fair, og smart. Det å se muligheter i en slik situasjon er clever, all ære til den smart investor som akkumulerer jevnt og trutt mens kursen er inviterende.

2 Likes

Han har prøvd å rette opp inntrykket i senere innlegg, men min reaksjon kom på hans innlegg rett etter at vi fikk den gledelige fimaVacc meldingen. Det er forøvrig ikke noe mer å drøvtygge over.

"[quote=“FakeNews, post:5515, topic:12647”]
Omsetning på 14 mill, ikke noe å skyte over.

Blir ikke overasket om at kursen faller tilbake på 25-26 tallet som er tallet for PCIB for tiden. På lik linje som 45 har blitt Nanos sitt og 25 som bgbio (litt nedenfor “normalen” den siste uken).

Er noe med bio-tech og gravitasjon mot en definert “normal”. Det rare er at det nesten er umulig å bryte vekk fra den, uansett hvor gode meldingene blir…

Tyngdekraft i bio-tech altså… :thinking::thinking::thinking::thinking:
[/quote]

2 Likes

Jeg synes ingen skal bli gjort narr av pga antall aksjer. Med de kursmål som presenteres her kan selv 1.000 aksjer gi en god porsjon penger for den tålmodige, vel å merke hvis tingene går som vi håper. Jeg opplevde også FN som at han håpet å snakke ned kursen men det har som regel en årsak. I morgen er det om ikke eksamen så iallefall tentamen. Håper Per & co løfter enda mer på sløret og vi tar gjerne imot flere forsnakkelser Per :wink:

5 Likes

Er ikke så sikker på at potensialet i meldingen om positiv fimaVACC er tatt ut allerede.
Hvem har hørt om fimaVACC nasjonalt og internasjonalt så langt i prosessen?
Dette potensialet kan være i en helt annen størrelsesorden enn foreløbig demonstrert etter dataene slippes og er det sensasjonelle data så er spørsmålet om en vil gamble med potten sin som en har holdt fast ved i årevis.
Lett å hevde meningene sine i ettertid.

Det hele koker vel ned til om en er langsiktig eller trader.
Dette er jo to helt forskjellige verdener og blander en disse så blir meningsutvekslingen bare tull.

I morgen er det q1 og kanskje einarsson belyser ståa for oss?
Uansett utfallet av dette så ligger det mange triggere i luften og mange vil komme.
Største skrekken er jo å stå utenfor dersom der kommer oppkjøpsbud.

Har mange år på baken nå i min “neste algeta” jakt.
Der har vært tunge stunder innimellom og det er vel omtrent den mest risikofylte måten å gjøre dette på , men skal en få betaling som står i forhold så selger en ikke på 100%.
Da mener jeg at risikoen ikke dekkes inn.

Å legge dagens lette korrigering til grunn for å se hva som kan komme er feil av langsiktige men kanskje korrekt for tradere.
Den tøffeste delen ligger kanskje for oss langsiktige forran oss etterhvert som pengehaugen vokser.
Mange vil nok bli knekt på oppløpssiden og gi fra seg lang og tung kapitaloppbygging til andre.

lykke til

7 Likes

Hmm, ja ok - da var det ute av den konteksten jeg leste tidligere i dag. Jeg har på generelt grunnlag liten tro på at gjengse forumdeltagere, det finnes unntak (you know who you are), kan snakke ned et børsnotert selskap - selv med mcap på en drøy mrd. Men nok om det, jeg legger denne fra meg.

Dette har jeg forsøkt å komme litt innpå tidligere i dag. Jeg mener også at i et case som Pcib bør man holde seg i skinnet og stå løpet, selv om lisenser og partnerskap materialiserer seg og en exit kan friste. Er innsatsen for stor, så ta den ned - men la noe stå til kingdom come. Får man en tyve-bagger så blir selv små innskudd betydelig.

5 Likes

Vi kan jo høre om Per ønsker å fullføre denne setningen

“…there are partnering discuss…”

5 Likes

Plural: “discussions”:money_mouth_face:

4 Likes

Mer om pci-prosjektet som Radforsk har bevilget penger til.

“Hun skal i første omgang konsentrere seg om glioblastom, den den mest alvorlige formen for hjernekreft, som er resistent mot både kjemoterapi og stråling, og har en veldig høy dødelighet.”

La oss håpe at Pci-teknologien kommer disse pasientene til unnsetning i framtida.

5 Likes

Podden tar en double i morgen: PCI Biotechs Per Walday og Ronny Skuggedal kommer til pod 81 og Lena Holmstrøm fra @kreftregisteret og Steinar Thoresen fra @Merck kommer i pod 82 for å snakke om INSPIRE https://t.co/1GAeWGhMia #kreft #helsenæring

14 Likes