Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Denne kursen vil ikke vedvare så lenge. Benytt anledningen!

3 Likes

Viss noen seriøst meiner det pågår manipulasjon av PCIB, så får dere ta kontakt med Oslo børs.
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Handel/Markedsovervaaking

Berre fordi aksjekursen ikkje går som ønsket er det ikkje manipulasjon av kurs.
Få som snakker om manipulasjon av kursen når den går opp.

8 Likes

Jeg takker og bukker for sjansen til å kjøpe på 29 i dag. Satt for langt inne å kjøpe på 35 selv om jeg synes den egentlig er verd minst 40-43, men 29 og lavere er nobrainer.

Caset er derisket så til de grader nå som fimavacc er bekreftet og emisjon gjort.

8 Likes

Det er jo tydelig en aktør som ikke skjønner sitt eget beste som selger.
Så her kan man gjøre gode kroner på andres bekostning.

1 Like

Du får ta imot med åpne armer. Dagens presentasjon av var god.

1 Like

Da tok jeg 1500 på salg :smiley::moneybag:

6 Likes

Selskapet leverer, kursen er ræva og sola skinner. Jeg får nøye seg med at av dagens forhåpninger har 2 av 3 levert, men jeg må ærlig innrømme at jeg blir skuffet over hvordan markedet reagerer - og jeg er nok ikke alene om det.

3 Likes

Du var tilstede? Har du en liten stemningsrapport?:wink:

3 Likes

Valgte å bli sittende i NANO i desember da de mest innvidde oppfattet resultatene som gode. Markedet delte ikke den oppfatningen, og kursen halverte seg. Dessverre som regel ikke tilstrekkelig på kort sikt å levere sterke resultater. De løse aksjene er kortsiktige - det ligger faktisk i sakens natur. Det er vel derfor man skal selge på gode nyheter hvis man er kortsiktig ettersom markedseffekten av gode nyheter som regel er midlertidig. De som er langsiktige, men selger fordi de regner med å få kjøpt tilbake billigere ender ofte opp med flere aksjer til slutt enn de som sitter i ro hele veien. Men det finnes selvsagt kostbare unntak fra den hovedregelen. Lykkes selskapene til slutt så er det uansett en trygg leveregel å holde på aksjene. Har sterk tro på både NANO og PCIB, og den tålmodige vil ganske sikkert få sin belønning til slutt.

2 Likes

Nei det er ikke semantik.
Det som Poly sier, endret.

Tidligere har PCIB verbalt og skriftlig sagt de skal melde FPD som oppstart eller «initiation»

Nå sier og skriver de at det er enrolled de skal melde på.

Enrolled er i beste fall noen uker før FPD.
Så det er en liten guidingforskyvning. Men den er så liten at hvem bryr seg. Og i praksis kan det være at den ikke betyr noe.

Nå veit ikke jeg. Men det være at definisjonen på FPD ville krevet at om de første pasientene alle havnet i fimaChem armen. Og alle kom igjennom 2 fimachem behandlinger. Så er kanskje ikke pasientene definert som «ferdig dosert» med fimaChem før 2dre fimachem dosering. Det er 4-6mnd etter første dosering.

FPD skal være når pasienter er ferdig dosert.
Sånn sett kan noe sånt være grunnen til endring.

Ellers så var jo Q1 «så dårlig» som det kunne ha blitt.
Bitteliten guidingendring på Chem.
VAC blir ikke fullpresentert til sommern som mange trodde. Men utpå senssommer/høst.
Og overall survival ble nådd på exstension studien.

Fortsatt er jo alt dette veldig bra.
Men når det ble den dårligste versjonen av bra som kunne ventes. Og streker man håper fortsetter, settes(exstension). Så skjønner jeg at noen selger.

1 Like

08/05-2019 11:00:00: (PCIB) PCI Biotech: Notice of Annual General Meeting 2019

3 Likes

BETYDELIG flere pasienter responder:

Med BETYDELIG flere CD8-celler og over LENGRE tid:

med CD8-celler som har BETYDELIG bedre funktion:

Dette ser jo ekstremt lovende ut?

21 Likes

Interessant bakgrunn på Hilde Furberg…åresvis i Genzyme som er eid av Sanofi siden 2011.

Lothian

3 Likes

Hilde Furberg ny styremedlem i PCIB!
Hun er også styremedlem i Bergenbio🚀

2 Likes

Bare å bunkre opp mens kursen er lav.

1 Like

Ekstrem lav cashburn i Pcib også :+1:

2 Likes

Men for å være djevelens advokat her.

Er det noe i rapporten som er såpass negativt at det forsvarer betydelig nedgang hvis man tolker det i overnevnte advokats retning?

Jeg ser ikke det.

4 Likes

Det eneste jeg kan tenke på er at den radiologiske responsen på de 4 målbare pasientene i ekstensjonskohorten (på tumornivå) kanskje ikke levde opp til luftige forventninger… Folk hadde kanskje håpet på en større og tydeligere tumorrespons blant disse?

Jeg har forklart hvordan jeg ser på det over og er ikke bekymret.

14 Likes

Jeg tror nedgangen skyldes kortsiktige lykkejegere som trodde gullfuglen allerede var klekket ut, og nå ikke har tid til å vente på dette.

Det er ingen ting i dagens rapport og presentasjon som har svekket min tro på selskapet iallefall :slight_smile:

4 Likes

image

1 Like