@Bra_Britt og @Londonmannen,
slik jeg forsto Walday under presentasjonen i går, har PCIB data nok til å gå videre overfor interessentene som “kretser” rundt fimaVACC. At en detaljpresentasjon utpå høsten en gang kan skape ytterligere interesse, avviser jeg ikke. Det samme kan sjølsagt også ytterligere analyseresultater gjøre om noen graver videre i det store datagrunnlaget.
Walday sa også i går at PCIB nylig hadde fått rapporten i hus. Det tolker jeg som kort tid før børsmeldinga vi fikk forrige torsdag. I dialog med interessentene betyr det, slik jeg ser det, at ledelsen - ut over det vi fikk presentert igår - nå også er i stand til å gi utfyllende svar og redegjørelse til interessentene.
Det jeg tror står øverst på dagsordenen i selskapet nå (for såvidt gjelder fimaVACC), er å legge en smartest mulig strategi for hvordan de nå skal spille kortene sine. Mulighetene er mange, men det er slett ikke likegyldig hvilke kort som blir spilt først. Utlisensiering, innlisensiering, hvilken avtalepartner som kan booste interessen fra andre interessenter mest osv.
Igår skrev jeg for øvrig følgende (i en replikk til @Durable):
"Ja, “aksjemarkedet” er et underlig sted i verden. Her får vi en glimrende konkretisering av hvor godt fimaVACC virker - med tall og figurer og ellers verbalisert på en svært tilgjengelig måte. Alt mye mer konkret og begripelig enn hva i hvert fall jeg hadde venta meg.
Og så går mange (nok) aksjonærer inn i djup depresjon over at prof. Sjoerd van der Burg først vil presentere helheten og de minste detaljene på en vitenskapelig konferanse til høsten. Jeg gadd vite hvor mange av de “deprimerte” - og for den del de aller, aller fleste av øvrige aksjonærer - som har immunologifaglig kunnskapsgrunnlag til å følge og ha utbytte av en slik konferanse.
For egen del er jeg svært tilfreds med at vi allerede i dag fikk så konkret og tilgjengelig informasjon som vi fikk - og sjølsagt aller mest at PCI-teknologien synes å være fullstendig overlegen eksisterende beste løsning.