Enig i dette, helt i det blå hva slags avtaler som kommer i sving
Så hentet fra ABC-02. Legg merke til hvor få som faktisk er direkte sammenlikningsbare med PCIB sin pasientpopulasjon, bare 13 stk. Om forskjellen i effekt (tross små populasjoner) taler grafene veldig klar tale.
Og hvordan er så overlevelsen med en ORR på 7%?
Høyst sannsynlig under snittet i undersøkelsen,.11.7 mnd og kanskje så lav som 6-8 mnd, ref @Bra_Britt sitt studie.
Jeg har tidligere foreslått en mulig forklaring- hilar obstruksjon av gallegangen er mer kritisk enn intrahepatic, da gallegangen i leveren er sterkt forgrenet og dermed vil tumoren blokkere kun en av flere veier.
Kommentar @Bra_Britt?
Intrahepatisk gallegangskreft har helt klart en mye bedre prognose enn perihilær gallegangskreft, det er ganske veldokumentert:
Intrahepatisk CCA:
Perihilær CCA:
Dette er jo vannvittig spennende grafer @Bra_Britt!
Har du linker?
Hvorfor benchmarker ikke pcib mot dette. Tar du unresectable på den siste grafen ser jo median ut til å være bare 6 mnd, omtrent det du viste til i studiet her om dagen.
Nei nå ble jeg mer bull enn jeg noen gang har vært. Alt peker mot at pasientgruppen Pcib retter seg mot har en overlevelse på under 8 mnd, kanskje så lav som 6!
Jeg tør nesten ikke tenke på hvor lav PFS blir da.
Er vel en grunn til at EMA og FDA har satt opp PF2 med interim avlesning og mulighet for AA og markedstilgang basert på data her. De er mest kompetente på dette, ikke forumsynsere.
De er hentet fra AJCC 7th Ed Cancer staging manual
Det finnes også flere faktorer som man må veie inn. Unresectable inkluderer nok blant annet metastaserte pasienter og pasienter med elendig performance status (selv om det ikke er så ofte man ser fjernmetastaser ved perihilær CCA, oftest dreier det seg om levermetastaser). Så igjen, det ser ut som om overlevelsen kan ligge lavere enn 12 mnd. etter min vurdering, men det finnes usikkerhet rundt dette.
Vet du hvilken behandling disse pasientene mottok? Er det et nyere datasett?
Det er pussig om det finnes bedre sammenligningsgrunnlag enn abc-02, det er jo dette Nucana og PCI måler seg selv opp imot.
Uansett en vanskelig øvelse all den tid man ikke får kokt ned tumorbyrde, spredning, ecog, alder, type behandling gitt osv på tvers av de forskjellige datasettene.
Jeg har ikke detaljene nå (mobiltlf. I senga), men jeg er ganske sikker på at jeg ikke har detaljert informasjon omkring hva de ble behandlet med.
Benchmarkingen med abc02 funker mye bedre for nucana som kjører sitt studie på alle de ulike undergrupper av cholangiocarcinom.
Jeg ser at datasettet er fra 2003, således kan man nok utelukke at de ble behandlet med gemcis og at disse overlevelsesdataene ikke er anvendbart sammenligningsgrunnlag for oss.
Tror du PCI kan få tilgang til datasettet fra abc02 og hente ut sin subpopulasjon? Eller er det strengt?
De har hentet ut de 13 som var direkte sammenlikningsbare hvorav 1 hadde PR, postet lengre oppe i tråden. Utover det har jeg ikke sett noe annen data.
Vi kan nok utelukke at de systematisk ble behandlet med gemcis i hvertfall.
Jeg gir meg for i kveld nå, tiltross for at det er interessant.
Dersom man får ut data for tumorrespons pasientene skulle man vel tro at de også fikk ut data for overlevelse. Tar på meg oppgaven med å spørre!
Er det noen som vet hvilken avtale PCIB har med Oncovir Inc. i forhold til bruken av Hiltonol i FimaVacc-studien?
Finner ikke noe i Q-rapportene som viser til dette.
Pci benchmarker ikke mot disse dataene fordi pasientene ikke ble behandlet med gemcis, som man faktisk ønsker å sammenligne med i kontrollarmen.
Jeg er nesten mer spent på kontrollarmen enn noe annet.
Soul, saa ikke at du skrev “fra kompis” foer naa, vedkommende angrer seg sikkert.
Igjen Bra_Britt og Investor leverer igjen kunnskapen og deler. Stor takk og for en teknologi PCIB har utviklet!
Takker så mye for svarene BB
Intet mindre enn imponerende
Bra tiltak @anon21766851
De 13 hadde altså en langt svakere respons enn hele populasjonen som helhet.
7% vs 26%
Kan vanskelig se for meg at dette translateres til en overlevelse som er lengre enn gjennomsnittet på 11.7 mnd. Mer realistisk er at landingssonen for Pcibs pasientgruppe er et sted mellom 6 og 10 mnd.
Noen refleksjoner. Kan den lange ventetiden for SvdBs offentliggjörelse skyldes ny söknad om patent? Ser ingen bedre forklaring for “i höst”.