Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

PCI Biotech har egentlig ganske gode kanaler hvor vi har mulighet til å stille spørsmål og få svar. På kvartalspresentasjonene stiller de alltid opp i etterkant og prater med de fremmøtte aksjonærene. I tillegg så har vi Radium hvor vi også kan sende inn spørsmål.

Jeg kan jo også nevne at på Q/A delen av kvartalspresentasjonen så er samtlige av de som stilte spørsmål presentert på TI, og kan vel dermed også si at vi er ganske godt presentert :slight_smile: De som har deltatt har også fortalt en del rundt diskusjonene som har vært.

Veldig moro at flere har stor interesse for dette :slight_smile:

12 Likes

Nei, dette er ikke et fantasikonstrukt. Men som PW sa på Q1: “We will present some results there, but not the main results.” Se på https://spie.org/PDT/conferencedetails/17th-international-photodynamic-association-world-congress#2526042

2 Likes

“Invited paper” betyr i min verden at innholdet er et referat (utdyping) av noe som allerede er ofentliggjort. Uavhengig av det, er Per/Ronnys utsagn i Radium 81 det siste som ble sagt.

1 Like

https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97815265

00:48:00 "We are looking determining on how we want to do this by the end of first half. So I will come back to this by the end of first half and tell you about this.
"Q: So there hasn’t been any discussion with the authorities if you are allowed to include hospitals?
"PW: We will be allowed to include hospitals in this study. I mean that’s, you can do that. That’s not an issue. The best way of doing it is what we are discussing.

4 Likes

Ja, den endelige analysen vil presenteres av van der Burg senere enn dette, altså i “høst”. Det er vi vel alle enige om nå.

2 Likes

Det som selvsagt også er verdt å legge merke til er at ABC02 subpopulasjonen er vurdert ut fra “local read”, mens PCIBs resultater måtte gjennom en runde til med dobbelt kontroll i en såkalt “independant evaluation”.

I PCIB sin “local read” så hadde de 2CR og 3PR, mens de i «independant evaluation» fikk 2CR og 2PR.

Det er selvsagt umulig å vite hvordan ABC02 hadde falt ut om alle resultatene hadde fått en ekstra vurderingsrunde, men synes det er verdt å nevne.

9 Likes

Fikk ikke med meg dette før nå :

“The first site was opened in Norway in March 2019 and a total of 2 sites in 2 different countries are open for enrolment”

Da er det faktisk ganske sannsynlig at den første pasienten blir inkludert i Norge :slight_smile: Det har jo ingenting å si, men det er jo litt gøy :slight_smile:

7 Likes

Forslaget om en “egen klubb” har jeg ingen forstaaelse for. At store investorer (som gruppe) skulle faa tilgang til eksklusiv insiderinformasjon er forbudt for et AS. Et forum lever av tull og sakkunnskap, og det siste er ikke avhengig av antall aksjer den enkelte eier, men vektingen. At eksempelvis Kontorstol bare har PCIB i bio synes jeg er beroligende, uavhengig av hvor mange aksjer han har.

5 Likes

Det Pilote snakker om har absolutt ingenting med eksklusiv inside informasjon å gjøre.

1 Like

Moro at min investering i PCI har beroligende effekt. :slight_smile: Men det viser at det arbeidet som jeg legger ned i å forstå teknologien ikke bare gagner meg selv, og det syns jeg er veldig positivt.

35 Likes

Paa tross av at jeg har lettere for aa skryte av meg selv enn andre, skal du ha stor honör for din orientering om fimaVacc. Synes PCIB har värt vanskelig aa forstaa med grunnlagsviten fra av for lengst utdaterte utgaver av Sobotta-Becher, Rein&Scheider og Carlson. Din orientering har hjulpet meg videre saa naa har jeg fölelsen av aa ha gaatt fra aa väre enöyd til toöyd, men dog svaksynt paa det ene.
Aksjene jeg har i PCIB ble kjöpt för du kom i gang med orienteringen, men det er beroligende aa ha meningsfeller som er mer klarsynt enn meg selv.
Regner med at investeringene i PCIB og TRVX blir det närmeste jeg kommer en Nobelpris.

6 Likes

Søndagsrevyen skal ha en reportasje om en mulig norsk kreftvaksine… … UV1

2 Likes

Ja, her driver Ultimovacs vellykket PR for den mulige IPOen.

Edit: De skal på børs melder NRK.

2 Likes

Flott at ultimovacs får fokus og reklame men hvorfor skjer ikke dette med PCIB?
Ny spennende teknologi norskutviklet som ser ut for langt på vei å ha løst delivery-gåten og kan gjøre supermedisin av oppgitt medisin med utsikt til å ende opp som blockbustere.

Hvorledes er prosessen med å få pressen til å lage slike innslag som kveldens om ultimovacs og hvorledes få satt det hele igang.

Nyhetsverdien i PCIB er minst på høyde med ultimovacs’s og ligger vel et hestehode forran i utviklingen også.

Tror PCIB sårt trenger positiv oppmerksomhet fra nytt hold som vil være med på å bekrefte den infoen som allerede ligger der og vil resultere i nye aksjonærer og utenlandske fond og investorer.

6 Likes

Pcib fikk i sin tid vg oppslag av den spektakulære sorten. Husker det godt. Skulle kjøpe aksjen men fant den ikke. Notert på oslo access den gang. Helt ny i gamet den gang. Gikk bananas over flere dager uten meg. Snufs.

Senere fikk jeg min revansj. Hvor ble det av det superbulle innslaget på lørdagsrevyen btw om pcib?

4 Likes

Krysser også fingrene for at PCIB en gang får et så flatterende innslag hos rikskringkasteren, for dette var ekstremt god reklame! For at pressen skal tenne på sånne saker så holder det ikke med forskningsresultater. Det må det være en publikumsvennlig vinkling, og her var det Gjelsten og hans historie. Utelukker heller ikke at nettopp han har sponset noen kommunikasjonskonsultenttimer for å selge dette inn også. Sånn som det er i PCIB så er dette i fanget til Ronny sammen med alt annet.

1 Like

Tror fokus og interesse fra potensielle samarbeidspartnere på Vacc kommer raskt på bakgrunn av de gode resultatene. Dette er mer verdifullt enn oppslag på NRK.

5 Likes

Tror vi er litt “ville i nikkersen” til tider.
Det er jo noe tenke på , hvorledes vi toker og oppfører oss for selv det minste utsagn.
Det er jo nærmest “livsfarlig” å si noe som helst , alt blir analysert opp og ned og i mente , hehe

Kan ikke alltid være greit å være PW.

6 Likes

Det tror jeg og, men det hadde ikke skadet med noen nye aksjonærer også :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Storfisk som nettopp har mistet noen nær pga gallegangskreft. Han ser innslaget på nrk og bestemmer at dette skal han gjøre noe med og blir etter litt research en uke etter storfisk i pcib. Ikke helt utenkelig det. Media oppmerksomhet hjelper med å spre budskapet.