S-banken har allerede økt belåningsgrad på PCIB til 50%…så bare stå på…ingen fare…good luck
Jeg er redd det faktisk er et faretegn. Uerfarne aksjespekulanter har det med å gire en aksje som tar av og er dermed plutselig i minus når tradere kjører kursen ned igjen som i sin tur fører til hardere fall.
Det er som regel traderne som starter raset og kontominuser som må selge som trykker den videre ned.
Belåning på aksjer er generelt ikke veldig smart. Enda mindre smart i biotek. I mine øyne bør det være kapital en kan tåle tape som alt annet investert i et aksjemarked.
Høy risiko og selvsagt enorm oppside ved gode resultater.
Du skal være rimelig parkert hvis du driver belåning innen biotek.
Ruben2, jeg håper virkelig du har noe bedre å komme med, men tviler…
Har realisert gevinster på NEL, så det holder, men det er ikke over ennå.
Mht PCIB er det ikke akkurat tid for høsting, så lenge aksjen fortsetter å vandre, der den har vandret siden emisjonen
Vi kan risikere at vaar stjerneaksje vil rase en del paa bosersen pga. av Kinas og USA’s handelskrig. For biotec er ett foelsomt omraade, foer pengene ligger paa bordet. Slik er det desverre.
Rart at jeg blir flagget med min spøk om nyhetsinnslaget på lørdag men denne kommentaren fra ruben2 blir værende. 50% belåning på biotech er jo helt useriøst
Ikke stol på S-banken, de endrer det akkurat som de vil og medførte mye plunder for noe år tilbake. Noen husker vel det drama der.
Neida , kom bare med en faktaopplysning om belåningsgrad fordi andre skrev om det ovenfor. Jeg har ingen belåning selv , men skrev “ingen fare” fordi jeg tviler særdeles sterkt på at noen greier å kjøre kursen under 25-26…og derfor ytterst liten fare å kjøpe til dagens lave kurser. De vitenskapelige fakta er for sterke til noe kursfall av betydning.
Gode vitenskapelige studier er dessverre ingen garanti for at aksjekursen ikke blir bombardert i senk av salgsivrige aksjonærer.
Ebitor
Det er ikke tid for høsting i Pcib. Det er helt korrekt.
Men det er definitivt tid for såing.
Kunne ikke la være på slutten og jeg kjøpte meg 8000 aksjer a 28 nok til.
¨¨There is no path to happiness; happiness is the path !!¨¨
A good opportunity for our fellow shareholders who live in Oslo and want to educate themselves around Pci. PW will be giving a presentation today 15/05 at 19:30
http://litteraturhuset.no/arrangement/den-internasjonale-lysdagen/
The event is free …
Drar fram denne artikkelen fra 2010… alltid hyggelig å lese igjen når det svinger
Det var den artikkelen som fikk meg til å kjøpe mine første aksjer…
PCI Biotech klart best på børs i år av de 5 “store” i biotech indeksen, PHO, PCIB; TRVX, NANO og BGBIO.
YTD avkastning 9,9%.
Håper FPD meldingen kommer snart!
Er vel sånn at mange Fond etc. ikke kjøper aksjer før dette er på plass?
Kan legges til at hovedindeksen har YTD 7,62%
Venter paa neste happening i PCIB. Tikk, takk, tikk, takk…