Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hva er poenget ?

1 Like

Bare svada manipulering av kursen for tiden alla handelen på Fredag der kursen ble pumpet opp til 31 NOK for siden å falle 10%.

Mulig noen vil dra kursen opp kunstig ved et slikt kjøp for så å la kursen falle.

Kort sagt er jeg pisslei av å vente og bare kommentere at jeg er langsiktig. Jeg trenger litt action.

“Jeg trenger litt action” er den mest vanlige feilen folk gjør. Som oftest er det smartest å sitte i ro. Gjør som du vil. Kommer det en nyhet kan du bli løpende etter…

5 Likes

Du er litt i gråsonen her
Fra nordnet
Misvisende ordrelegging (Layering/Spoofing)
«Spoofing» er definert som en ordre plassert (kjøp/-og eller salg) med den intensjon om å avbrytes rett før utførelse. «Layering» er en form for «spoofing» der aktøren plasserer flere ordre i markedet med den intensjon om å avbryte de rett før utførelsen.

Overnevnte metoder brukes til å påvirke markedsprisen der aktøren som utfører de har interesse av å påvirke gjeldende pris i sitt favør. Et eksempel er der aktør «X» har interesse av å selge posisjonen sin i selskap «Y», og for å maksimere potensiell gevinst, så kan spoofing og/-eller layering benyttes til å drive prisen opp ved å etablere en misvisende kjøpsinteresse for selskap «Y».
Det er derfor ikke tillatt å plassere ordre uten et kommersielt formål i form av kjøps- eller salgsinteresse.

1 Like

Er ikke gråsone i seg selv å tilby alle aksjene 10% over markedspris. Hvis han samtidig har kjøpsordre inne med skjult volum så blir det litt gråere, men så lenge salgskursen hans ligger langt over beste pris så er det godt innafor.

1 Like

Har jeg sagt at jeg vil trekke ordren?

Min intensjon er å selge hvis den når til 32 NOK i dag. Unntaket er selvsagt hvis det kommer en god nyhet i dag :grin:

Ser den men tenker likevel gråsone er passende beskrivelse. Hadde du gjort som beskrevet fra nordnet og over her så er det vek ikke gråsone men lovbrudd. Uansett, var ikke meningen å bitche egentlig. Deler din rastløshet men tar den ut på skrapelodd

1 Like

Kommer det en god nok nyhet er aksjene dine blåst… :slight_smile:

2 Likes

Anbefaler en trading pott. Trade i Fing i dag får du action. Går Pcib til 32 er det pga nyheter og da blåser den godt forbi 32.

1 Like

Ja, den gjorde det etter vacc nyheter og alle vet hva som hendte etter noen dager…

Svar skyldig, modererer til… kan kanskje…

1 Like

En moderne Kierkegaard historie dette her. Bli sittende i aksjen,og du vil angre det når den går ned, og vice versa ved salg. Det er periodevis slitsomt å være aksjonær. Da hjelper det trolig ikke å følge med ulike aksjefora til enhver tid heller. Legge aksjene i skuffen og glemme dem? Lettere sagt enn gjort. Jeg gir gjerne aksjene et halvår av gangen. Er de minst like interessante som forrige gang, beholder jeg dem selv om kursen er skuffende. Slik lurer jeg meg selv fra halvår til halvår.

5 Likes

Fy fan, jævla drittutvikling. Nede på 27 nå…

Vis deg som en handlingen mann og selg dine 30k på best - NÅ!!!

4 Likes

Eller ta en tur ut i solen.
Nytter ikke å sitte å nistirre på kursen.
En kjele med vann koker aldri opp hvis man stirrer.

4 Likes
7 Likes

Jeg vil gå så langt som å «genierklære» denne tråden for å være forut for sin tid (da tenker jeg på skribenter som dag ut og dag inn forsøker sitt ytterste for å finne halmstrå som underbygger hvorfor man bør være aksjonær i PCIB). Alternativt er dette en debatt-tråd for fryktelig dumme og naive mennesker som sitter limt fast i dette papiret (tilsvarende som skjeggkre som havner i limfeller) . Vi snakker altså om et norsk biotek-selskap som ønsker å fremstå aksjonærvennlige – men som faktisk basert på oppførselen sin kan stemples for å være nettopp det motsatte, de bare skjønner det ikke selv. De har nemlig et kommunikasjonsbyrå i kulissene som blir rådspurt og de følger deres råd slavisk. Personlig ville jeg kuttet båndet mot dette byrået tvert, hvis min mening var noe verd. Det mener jeg fordi jeg aldri noensinne har vært borti et børsnotert selskap med dårligere «track-record» på kommunikasjon. Min frustrasjon over temaet har vært oppe til debatt før, både her og der. Jeg har vært i kontakt med CFO og styreleder på e-mail og luftet min vrede. Siden det ikke har vært antydning til bedring å spore de senere år så har mye av luften gått ut av min ballong og det er nærmest med ett halvt øye jeg følger med på daglige svingninger. Jeg har innsett at jeg enten:

  • Har vært en fullstendig idiot som har rotet meg inn i dette selskapet. Når jeg i tillegg har en såpass tung post at jeg vil få problemer med å komme meg ut igjen så kan man kanskje kalle meg en kronidiot.

  • Er super smart og har posisjonert meg klokt i et selskap som kommer til å gi meg en strålende reise. Markedet skjønner bare ikke potensialet ennå! Tekinvestors indre kjerne derimot, de er i forkant og ser muligheter der andre ser farer?

Basert på at ledelsen driver en opsjonshandel som er en gjøn mot aksjonærene, guider på et svakere nivå enn en ødelagt klokke (som faktisk treffer to ganger i døgnet), smører man samtidig på at selskapet fremstår som en karusell på børsen som man nærmest blir kvalm av så kan man kanskje tenke seg at man har satset på feil hest? Vi ligger på høyresiden av Hegnars aksjekursside alt for ofte, som en av dagens taper aksjer! CEO i selskapet får stående ovasjoner av debattantene her inne etter presentasjoner, samtidig som 100 millioner raderes av kursen av et marked som «misforstår»? Selskapet dukker ikke opp på en konferanse og da tolkes det til at de driver med «partnering agreements» og ikke har tid, mens realiteten er meget enkel; vedkommende som skulle reise er syk. Vi klamrer oss til små signaler hele tiden i håp om at det kan tolkes i vår favør, samtidig som markedet rasler med sabelen og sender selskapet inn på Hegnars topp 10 tapere! Forståelig nok siden usikkerhet er en negativ faktor! Usikkerhet skaper tvil, og tvil skaper frykt. Og frykt gjør at selskap som PCIB faller sammen som korthus! At Don_suger velger å legge ut sine 30k med aksjer til salg viser egentlig bare hvor ille situasjonen er i dette selskapet! Jeg har lest mye positivt av denne mannen de seneste år, men nå er aksjonærene såpass (unnskyld uttrykket) «rævkjørte» at man gjør irrasjonelle handlinger. Som igjen leder oss inn i en enda verre markedssituasjon, for da kulminerer frykten.

Når man har ansatte i selskapet som stadig skaper usikkerhet, som vegrer seg for å si positive ord siden det kan «overtolkes», som absolutt ikke evner å tenke fra en aksjonærs ståsted, ja da blir dessverre reisen turbulent. I kjølvannet av nærmest samtlige av selskapets presentasjoner så faller kursen. Henger det sammen med et kravstort publikum, eller en sviktende entusiasme og glød blant vedkommende som presenterer? Jeg skal ikke konkludere på noe annet sett enn at jeg er skuffet og lei og særdeles oppgitt over rikets tilstand. Tidslinjer sprekker, meldinger uteblir, og selskapet klarer ikke å komponere en eneste setning hvor man beklager at man er bak skjema. Man velger bare ved neste anledning å fremskyve «guidingen» og problemet er løst! Skulle ønske min arbeidsgiver var like tolerant om jeg aldri leverte på tiden!

Jeg håper både selskapets og eget bunnpunkt er nådd. Min entusiasme for «caset» er ikke i nærheten av det nivået det var tidligere. Jeg gleder meg ikke til børsen starter klokken 09.00. Jeg gruer meg faktisk siden jeg er redd papirtapet skal øke atter en gang. Og der hvor jeg tidligere var sikker på at jeg er den smarte , er jeg nå mer enn noensinne i tvil om jeg i bunn og grunn er kronidioten?

Håper vi som henger fast i limet får en fin reise fremover! Vi får satse på at vi som et minimum har forstått følgende sitat av en av grunnleggerne av matematisk analyse:

17 Likes

Godt å få det ut Gunner? :rofl: Jeg foreslår to alternativer. 1) Reis på jordomseiling i 6 måneder uten telefon og Internett. 2) Konverter til bjørn og legg deg i hi tilsvarende lenge. (feil årstid riktignok). Jeg tror du vil se mye lysere på det når du våkner :slightly_smiling_face:

7 Likes

God analyse. Investtech kom i dag med en kjøpsanbefaling. Nesten så jeg vurderte å selge. Støtten på 28,60 holdt akkurat.
Denne tilhører ikke akkurat sov i ro porteføljen selv om svært mange her ser ut til å ha oppfunnet glødelampen før Edison. God 17.mai

3 Likes

Det spekuleres i det ene og andre på denne tråden.

Jeg drister meg derfor til å spekulere om den konferansen de ønsker å presentere fimaVacc resultatene kan være denne?

“ World Congress on Cancer Research and Therapy

September 09-11, 2019 at Rome, Italy with the theme “ Latest advancements in Cancer Research and Treatment ”.

11 Likes