Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Godt skrevet, Gunner. Likevel tror jeg vi skal være glade for at vi har nøkterne Per istedenfor Nano´s “Superhappy” Costa.
FimaVacc er i ferd med å blomstre “as we speak”

10 Likes

Om det er noen trøst så syns jeg og at det er en frustrerende reise vi er med på. Det er først og fremst akjeuviklingen som det er vanskelig å forholde seg harmonisk til. At ledelsen har vært svært svak på guiding gjør ikke saken bedre. Merkelig forresten, en skulle tro at en fyr som Bøhn hadde litt peiling på markedspsykologi, men han er vel først og fremst analytiker. Sannheten er vel at PCI er å regne som et rent forskningselskap, som i sine studier samarbeider med mange andre forsknings og sykehusmiljøer.,myndigheter osv. Dette fører nok i en viss grad til at det er vanskeligere enn ellers å anslå tidsbruken noenlunde godt på forhånd. I tillegg kommer at i de fasene selskapet har vært gjennom, endrer de kurs underveis for å optimalere teknologien, f.eks flergangsbruk av Amphinex, endring til svakere dose i Vacc. Det jeg nå regner med er at tilsvarende ikke skjer fremover, den videre utvikling vil bygge på et fastlagt grunnlag,teknologisk sett. Vi får virkelig håpe at disse tingene bedrer seg snart. Hva skal vi selv gjøre i mellomtiden. Jeg er sikker på at mange vil siselg. Andre vil foreslå entur til psykolog. Sannheten er at hver enkelt må mestre dette selv, på sin måte. Ved å blåse ut på Tekinvestor for eksempel, eller godta ja det vil være humpete en stund.

10 Likes

Det er viktig at pcib forstår aksjonærmassen sin. Det gjorde de ikke godt nok ved forrige emisjon vil nok en del hevde. Hvis fimavacc ender med alenegang og dumpeemisjon for å finansiere dette , tror jeg jeg også vil vurdere psykolog…

Hele sektoren er i nedtrend, det trengs ny algetaavtale og flere langsiktige investorer.

Håpet mitt er at fimavacc kan få oss på et litt høyere nivå enn før. Og fimavacc er fremdeles en gigantisk joker.

8 Likes

For meg fremstår PCIB som en mye tryggere investering nå, enn tidligere. Dette basert på de siste Fimavacc resultater. Jeg har også vært litt “redd” den lange ventetiden, frem til Fimachem resultatene fra den pivotale studien nærmet seg. Men nå mener jeg vi er i en helt annen situasjon, og jeg gleder meg til tiden fremover som aksjonær. Attpåtil sitter vi finansiert flere år frem i tid.

17 Likes

fimavacc’s resultater gjenspeiles foreløbig ikke i aksjekursen , men dette kommer selvsagt.
Grunnen er vel at det ikke er publisert noe enda , kun en grov oversikt på en kvartalsgjennomgang.
Kan der være en sammenheng her tro?

Som aksjonær så skifter sinnet mellom yr glede og depresjon.
Der er muligheter for å sette fokus på den siden en vil.

Fint der er høy takhøyde her men om det hjelper tror jeg lite på.
det skaper vel heller mere tungsinn.

men der er veldig mye positivt kommet til i det siste.
hva med å konsentrere seg litt om det?

4 Likes

Åja du ja.

image

8 Likes

@Gunnersaurus, bare så det er sagt så har jeg ikke solgt men innrømmer at jeg nå 2 ganger har lagt ut hele min post 2-3 kroner over kurs.

Mest sannsynlig ikke det smarteste jeg har gjort da jeg i de siste ukene har fått ennå mer tro på at dette går veien.

Problemet er at jeg har vært med fra 7 kroner fra forrige emisjon til ca 60 kroner og via en absolutt grenseløs “fatal” emisjon (kursmessig). Så ned til 20 NOK for så å vake rundt 23-28 i lang tid.

Hver eneste jævla nyhet blir enten 1)møtt med et skuldertrekk av markedet eller 2)oppgang fulgt av nedgang.

Så da vacc resultatene kommer skal man endelig få reprisingen alle har drømt om. Ikke fordi man forventer det men fordi det er JÆVLA FORTJENT OG DE SOM IKKE SKJØNNER DETTE FORTJENER IKKE EN ENESTE ANDEL AV SELSKAPET!

Faen, så frustrert jeg er. Det som nå holder meg oppe er et knippe med eminente aksjonærer som graver fram nyheter og/eller deler av sin kompetanse innen biotek. Takk for alle supre bidrag :grin:

Jeg holder nå en knapp på at FPD vil gi oss startsignalet for reprisingen da jeg frykter at andre triggere ikke kommer i H1. En forlengelse av BP avtalen har ALLTID vært mottatt med et gjesp av markedet. Det må da være mulig å få denne avtalen over i noe mere håndfast??

Beklager sytingen men er enig i mye av det gunnersaurus sier…

3 Likes

Det hadde jo vært behagelig om arbeidsgiveren min ikke brydde seg om ting jeg arbeidet med ble forsinket med 6-9 måneder, eller omtrent ikke merket om jeg tok laaaang sommerferie fra april til oktober.
Deilig å kunne lukke døra til kontoret og bruke 2-3 uker av arbeidstiden til private ting, uten at noen merker noe fra eller til?

For å holde motet litt oppe, så kan man jo tenke litt høyt.

De har jo lovet at FDP kommer indenfor 1 1/2 måned

De har antydet at de vil ha Asia løsning indenfor 1 1/2 måned kan også bli en avtale, vil under alle omstendigheter være fantastisk for studiet, da har man hele verden med i et studie.

Vores top 10 skal avklares indenfor 1 1/2 måned, kan gå begge veier, men kan også bli en avtale.

ikke så værst det før sommeren står for døra. :wink:

20 Likes

Nå tror jeg neppe årsak til at ting tar tid er at de bare tar ferie og spiller candy crush. Det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for :slight_smile: Men dersom du brukte mer enn 6-9 måneder mer enn estimert, men endte opp med resultater som til slutt gav bedriften din milliarder av kroner så skulle det ikke forundre meg om du hadde blitt tilgitt :slight_smile:

13 Likes

Enig med FiloD her. Spennende triggere nå, spesielt Asia! Se på det fundamentale - har dere glemt Kaplan-Meier plottene, Bra-britts artikler og de spennende FimaVacc dataene.?

Reprisingen kommer, det er tendenser nå, skal bare en liten gnist til.

Er rimelig sikker på at vi får noen nye aktørerer inn i aksjen de neste månedene. Som påpekt av Garderobemannen på Hegnar om feks Blackrock tar en brøkdel av den posisjonen de har en Nano, blir det haraball i aksjen!

22 Likes

Det er jo noe av det hysteriske her, at alle trodde at “spesialinvestoren” var starten på det store taktskiftet, og så viser det seg at de bare er tidenes verste og katastrofeaksjonær fra dag 1.

6 Likes

Hvis det er en trøst for deg @Gunnersaurus, så er står det likt til over hele linjen innenfor norsk biotek. Dette et er ikke unikt for Pcib, så dine harde utfall mot ledelsen blir noe malplassert.

Norsk biotek stinker om dagen og sektoren har vært under press lenge. Vi får bare tro og håpe at bransjen som helhet får et løft snart.

12 Likes

Jeg får i alle fall ikke inntrykk av at de jobber tidlige morgener, sene kvelder og i helger som en annen «stakkar». :stuck_out_tongue_winking_eye:
Kan jo selvsagt ta feil, og at TTT blant annet fordi organisasjonen er for liten og de ansatte er overarbeidet.

Ser for meg Walday og Skuggedal i ukelange Candy Crush seanser, på hvert sitt kontor. :joy:

Neida, men blir skuffet og frustrert over utviklingen, samtidig som jeg blir fylt av entusiasme og håp av resultatene.
FimaVacc er regelrett dynamitt, for den som ennå ikke har forstått det. Vacc kan bli en gullgruve!

Jeg håper inderlig PCIB for en gangs skyld treffer på guidingen nå. Dvs. First Patient Dosed i H1, som altså vil si i løpet av juni måned, absolutt senest.
Dette ville gjort underverker for å inngi tillit og signalisere at ting virkelig er on-track.

3 Likes

Du verden et par skikkelige skyllebøtter her.
Å jobbe i biotek i et børsnotert selskap er nesten på linje med å spille fotball i gresk eller tyrkisk toppliga. Det ene øyeblikket er man totalt ubrukelig søppel, og neste øyeblikk er man en gud.
For de som husker Erik Mykland forklarte han den greske mentaliteten et par ganger.

Selv har jeg jobbet i biotek i nesten 20 år og jeg vet at det er svært få som sitter på henda, tvinner tommeltotter eller tar lange lunsjer.
Det andre som er vanskelig å forklare folk er “hvorfor gjør man ikke bare sånn eller sånn”. Det korte svaret på det er man må forholde seg til et regulatorisk regelverk, og gjør noen et dårlig valg, eller tar en ørliten snarvei kan det koste mye i penger og ikke minst tid i andre enden.
Oppgaver som gjort på en “vanlig måte” er et dagsverk er fort noen ukesverk i når man skal gjøre alt etter boka.
Absolutt alt man gjør blir gjennomgått i diverse inspeksjoner, det er ikke rom for snarveier. Og selv om man følger boka er det ikke alltid lett å vite hva slags spørsmål og tilbakemeldinger man får, feedback you can not ignore selv om man er uenig.

En annen sak som jeg har merket meg i biotekbransjen er at svært få eier aksjer i biotek. Og hovedgrunnen er ikke risikoen eller at de ikke forstår hva de holder på med. Jeg har snakket med flere vanlige ansatte om det, og hovedgrunnen er at børs og aksjer i biotek blir totalt uforståelig for mange. Rett og slett fordi når folk har gjort en kjempeinnsats og fått til et godt resultat så går kursen ned?? WTF!
For normale folk i biotekbransjen blir derfor børsen en black box og et totalt uforståelig sted.

Forøvrig synes jeg børsmeldingen på fimaVACC, tidspunktet for den, etter stengetid slik at det ble tid for å fordøye den og diskutere den, og ordlyden var så god som den kunne bli.

Forøvrig forklarer jo Don-Suger sin handling i dag ganske mye.
Han legger ut alle sine 30k for salg fordi han begynner å bli møkke lei, eller har en dårlig dag, og andre tolker “salgsviljen i aksjen” til at selskapet går dårlig.

40 Likes

Har vel sagt dette før til mye kjeft, men hvis investering i en aksje går på helsa løs, så er det på tide å selge. Bare min mening…

3 Likes

Bra oppsummert.

Det er et enkelt poeng en del folk virker som de helt glemmer, og det er at før det skal hentes penger så er rett og slett ikke aksjekursen en operasjonell faktor for selskapet.

5 Likes

Er jo bare støy de siste dagene, ser flere som enten burde koble av for ei stund. Eller rett og slett argumenterer for sin egen syke mor, motivet er sin egen sell on news trade. Så vi får stille opp presse kursen opp, så de får betalt for klagekoret :exploding_head:

Det er mange som opplever frustrasjon. Det er ok.

Selg, syt, skriv her, hiv om dere med finansielt initierte emosjoner. Jeg skal lese all utbruddene deres, på jakt etter de verdifulle innleggene som kommer her med økende hyppighet. Takk til alle dere som skriver dem.

Jeg gjør min DD fortløpende, og håper å slå homerun. I mellomtiden er jeg en verdifull aksjonær for de som ønsker færrest mulig aksjer i omløp.

Avhengig av om Pcib lykkes eller mislykkes, så skal jeg gråte eller le - men med en betydelig brorpart av aksjene deres på min VPS.

9 Likes

Det var nok derfor spesialinvestoren var viktig for PCIB. De garanterte for 100 mill kr av de 360 mill totalt. Dette var det viktige for PCIB, å få inn nevnte beløp. America first.

3 Likes