Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Joa. Men det kan ikke være mange som ikke håpte at de hadde tenkt å posisjonere seg og ta en litt fremtredende rolle på aksjonærlisten.

1 Like

Uten å tilsluttes klagekoret.
Hvordan opplever du at guiding er et ikke tema for ledelsen i PCIB?
Jeg ser det som et svakhetstegn at man ikke klarer å guide bedre enn gjennomført fra firmaet.
Er du enig i det eller er det noe man bare må akseptere?

1 Like

De fleste trodde det. Kanskje de begredelige aksjeutviklingen er grunnen til at de reduserer, eller at de ikke er så sikre på at aksjen gir bedre avkastning etterhvert enn andre investeringer. Garantiprovenyet fikk de da med seg.

1 Like

Jeg mener ledelsen har gjort en utrolig jobb men er skuffet over guidingen og kommunikasjon.

Men det jeg er mest skuffet over er et tilsynelatende tafatt marked som ikke virker å forstå et fnugg, bortsett fra oss “innvidde”…

De store sitter dog i ro og ingen varsellamper er å se…

1 Like

Vi får monitorere utenlands andelen framover. Bortsett fra Nyenburg er det svært få utenlanske investorer pr idag. Hvis vi ser bort fra Norden, nordmenn bosatt i utlandet, og norske fond registrert i utlandet kommer jeg til en utenlandsandel på 1-1.5%. Det må være rekord på børsen? Dette tallet kan jo bare gå en vei((iallfall når Nyenburg er ferdigsolgt). Her er et knippe utenlandske institusjonelle investorer.




12 Likes

Min PCIB-historie er en suksesshistorie fra jeg kjøpte mine første aksjer ved børsåpning 18. oktober 2016 til noe over 8 kroner. Selskapet har gitt meg 7-sifret gevinst og jeg har tatt ut et 7-sifret beløp i form av samlet utbytte fra mitt lille AS og fra privatkontoen. Urealiserte gevinster for et 7-sifret beløp forsvant ved høstens emisjon. Surt, men det overskygger ikke gleden over fortjenesten og ved å ha vært med på en opptur som er de færrest forunt å oppleve som amatørspekulant på Oslo børs.

Sutring og sterk misnøye med ledelsen minner om klagingen på politikerne våre, næringslivslederne våre osv. Som aksjonærer har vi store sutrefordeler ved at vi kan skriv til til selskapet, møte opp på kvartalspresentasjonene og generalforsamlingene.

Jeg har hørt/sett alle kvartalspresentasjoner siden jeg ble aksjonær og ennå ikke hørt et pip fra deltakerne som ligner på klagingen jeg jevnlig kan lese på denne strengen.

Syt, men ingen handling!

Forøvrig en parallell til klaging nevnt ovenfor.

Som aksjonær har jeg – og syterne – en uovertruffen fordel framfor meg som velger, ansatt etc. Jeg kan hver dag i børsens åpningstid kvitte meg med problemet ved å selge.

Blir det gjort?

Kanskje – kanskje ikke – og iallefall ikke av vedkommende som fikk min oppfordring for noen timer siden.

Min oppfatning av de som syter og sitter er at dem eier aksjer dem ikke burde eie. En av mine erkjennelser etter mer enn 30 år som småspekulant er at strategien må passe med personligheten.

Jeg sliter med å selge til riktig tid, derfor er trading min sikreste vei til tap.

De aksjene jeg eier idag, er valgt fundamentalt og med forskjellig tidshorisont, men ingen andre med 2 – 4 års horisont som for mine PCIB-aksjer.

Selvfølgelig ønsker jeg som andre aksjonærer jevnlig kursstigning, men jeg vet fra mange sure tap – i PCIB inkludert – at det ønsket så godt som aldri blir innfridd, og aldri i utviklingsselskaper.

18 Likes

Jeg synes de skal guide, men guiding bør oppfattes som et best guess.
Synes også Per har lært av sine feil. Senest på siste kvartalspresentasjon fikk han et spørsmål som han besvarte med at det vil han ikke ikke besvare eller kommentere på fordi det vil bli oppfattet som guiding. Og det er nok lurt for noen ting er såpass usikkert at man fort møter seg selv i døra om selv om man kommer med et best guess.

4 Likes

Det bør oppfattes som base, hverken mer eller mindre.

Var det ikke en som sa (omskrevet). Det må være lov å være sur. Jeg er ikke sur men da jeg investerte i PCIB i 16/17 og var med på en eventyrlig reise frem til august 2018, ble jeg selvfølgelig bortskjemt både m.h.t fortjeneste og positivitet rent psykologisk . Tiden deretter har selvfølgelig vært et antiklimaks . Jeg hadde tenkt å trekke betydelige midler ut av markedet osv og hadde ikke sett for meg at fimachem skulle dra så lenge ut på tid. Jeg har imidlertid valgt å stå løpet fordi jeg har sterk tro på selskapet. Det tror jeg alle her på tråden har.

4 Likes

Har Arne Treholt fremdeles 999aksjer?

1 Like

Treholt har troa. 1000 aksjer.

8 Likes

Bjellesau!

9 Likes

Man kan selvfølgelig selge på nyheter hver gang, men da risikerer man også å stå utenfor den dagen det eventuelt virkelig skjer noe stort.

1 Like

Jeg leser hva litt hva dere skriver , og dere virker utålmodige. Kurs-sytring hjelper ikke på PCIB. Kun faglige resultater. Jeg har en “enorm” post i PCIB for en “vanlig” investor…og tar tiden til hjelp. Selvsagt går dette “veien”…men dere må bare være tålmodige , eller holde på med andre aksjer. Du må sitte “long” til du blir oppkjøpt. Det hjelper ikke å sutre om ledelsen. Så kan du som meg bare fantasere om vi blir oppkjøpt på 362 kr eller høyere. Det trenger ikke ta mere enn et år eller to.

4 Likes

Den tiden PCIB bruker i dag, er helt naturlig, etter at de maatte starte helt paa nytt i 2015. Og husk den som venter paa noe godt , venter ikke forgjeves.

Naa maa vi la fimaChem og fimaVacc faa modnes den naturlige veien, og det vil taa litt tid. Og er vi heldige, saa kanskje vi faar ett ifmaNac napp, siden PW paa Q1, ymtet frempaa om at fimaNac kan bli til noe stort.

For min del, tror jeg ikke kursen vil gaa foer noen legger penger paa bordet for aa samarbeide med, eller for aa kjoepe oss. Da foerst vil kursgrafen peke rett opp. Og jeg haaper PCIB venter med og planlegge egen vaksine forskning, frem til de har faatt inn penger paa bok fra en eller flere samarbeidspartnere, slik at vi slipper flere emisjoner.

3 Likes

Barclays har forøvrig økt fra 1056 aksjer i januar til dagens 49355.

Mellon står med ca 95k fordelt på 5 konti og det er omtrent uendret.

Citibank økt fra 4k til 21k fra januar.

Så noen utlendinger følger med på hva som skjer her på berget.

12 Likes

The 2019 ASCO Annual Meeting abstracts were published on this website

and

ASCO’s Meeting Library

2 Likes

Ingen PCI der, men BergenBio har sluppet en melding

1 Like

Podcast i morgen? Blir interessant å høre om Bra-britts artikler omtales.

7 Likes

Noen som har fått en kommentar fra Per eller Ronny på dette?

2 Likes