Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Greit å se litt på Oslo Børs i dag også. Ned drøyt 2%, ikke vanlig kost.

11 Likes

5000 på 27,05 skrev ca 27.

Kjøpte litt i dag og solgte samme antallet med litt tap. Hvis PCIB ikke reagerer positivt på denne meldingen, så skal det mye til at kursen går opp. Sitter fortsatt med en liten post :stuck_out_tongue:

Ok, det er godtatt. Da skal jeg selge til deg i morgen. Men jeg kjører nok aksjen ned til ca 25, så du kommer til å tape penger.

1 Like

Det virker ikke som aksjekursen reagerer på positive meldinger.
Vi så et blaff etter Q1 presentasjonen, men så var vi tilbake i 25-28 båndet igjen.
Med PCIB gjelder det om å være tålmodighet :wink: til det kjedsommelige.

1 Like

Velkommen til norsk biotech:Stedet traderne elsker og de langsiktige river seg i håret :smile:

2 Likes

Nyheten var allerede forventet, og kanskje ikkje så galt med 0,35% ned når OB tryner 2,21%…?

Men med de positive nyhetene vi har hatt den siste måneden er det fryktelig skuffende at vi er opp 1%!!!

Blir ikkje mye himmelferd av det.

Kanskje vi stiger 2% på en partneravtale?

Biotek på OB er fullstendig i offside om dagen.

Lothian.

7 Likes

rett fokus i dag er vel å glede ser over at release studien er startet.
og det tidligere enn forventet.

At markedet ikke reagerer (på kort sikt) får vi bare leve med.

8 Likes

Jeg forstår litt av det å selge på nyheter. Men å selge billigere enn i går går ikke helt inn hos meg.

7 Likes

bilde

9 Likes

Det er umulig å vite om det blir en stor korreksjon før det er en stor korreksjon. Da er det uansett for sent å selge. Derfor blir jeg sittende, men kjøper mer hvis stor korreksjon.

4 Likes

Man vet aldri naar en stoerre avtale vil falle ned, slik at jeg vil og beholde, og eventuellt kjoepe mer.

Men hvis markedet skulle falle mye, vil ganske sikkert sentralbankene faa panikk og loefte markedet opp igjen. For hva er alternativet. Verdens stoerste resesjon ever? Vel ett alternativ er at de innser at det er nytteloest og bygge mer gjeld, fordi det gjoer alt verre paa sikt, og tar en Kypros for aa rette opp statsbalansene. Men det kommer ikke til aa skje i Mr. Trumphs tid som president. Saavidt jeg vet, har han allerede anbefalt FED og aa lansere QE4.

4 Likes

Det er det som er så kjekt med biotech på OSE. Det er drit uansett om børsen går opp eller ned. :smiley:

4 Likes

Det haster heldigvis ikke med å bli mangemillionær, så kursen er jo en gavepakke for småsparerne som kan øke beholdningen litt etter litt.

Uansett. Gratulerer til alle. Det er jo en gledens dag i dag. Vi er heldige som er i denne skuta.

14 Likes

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at dette er en kursdrivende nyhet. Det var godt å offisielt få startet PFII. Vi har nå bedre tidsestimater å forholde seg til, og det er bra med bekreftet prosess i all den tid det regulatoriske alltid er en faktor.

Men det var ikke særlig tvil forbundet med at denne beskjeden skulle komme, og jeg har vanskelig på se for meg den rasjonelle investor satt og ventet på denne meldingen for så å slå til av full kraft. Det kan over tid bli økt likviditet, institusjonelle eiere, utenlandske aktører mm., og det er bra. Men det er ikke slik at kursen tar av på noe alle vet vil skje. Derimot, hadde det vært knyttet stor usikkerhet til dette, så fikk man det endelig bekreftet - ville reaksjonen antagelig vært en annen. Forhåpningene knyttet til partneravtaler, Asiatiske sites, avbrutt kontrollarm mm. – det er nyheter som vil dra kurs. De fleste håper det kommer, men man vet jo ikke - garantert. Derfor, skjer det - så blir det ballroom blitz. Lykke til!

13 Likes

Idag var en bra dag. De som ville ut kunne komme seg ut. Spennende det som kommer.

3 Likes

Sitte. Jobber opp en krigskasse til videre akkumulering, inntil den dagen jeg innser at jeg har kjøpt min siste aksje i Pcib. Den kommer på den ene eller den andre måten - det eneste jeg vet er at den kommer.

Skjer det noe som presser kurs betydelig, vil jeg benytte anledning til å kjøpe meg opp. Det vil jeg gjøre uansett, men er jo fint med et bra GAV. Jeg har sagt det mange ganger, men dette handler om fundamental tro på forskningen, behovet for medisinen, og selskapets evne til å kommersialisere. Ingen av de tingene endrer seg om børsen stuper, og folk får dessverre kreft uansett. De to første årene forsøkte jeg å trade Pcib, og forsåvidt andre aksjer. Fant ut etter å ha gått igjennom scorecardet fra min handelsplattform at jeg er en dårlig trader. Jeg er ikke lurere enn dere - ble min sure erkjennelse. Dermed endret jeg fokus og strategi til å kun gå inn i det jeg forstår, og være villig til å sitte til forskningen er ferdig. Dermed blir det juni 2022, og akkumulering ved jevne mellomrom. Hva tenker du?

13 Likes

Jeg tenkte at siden PCIB har endret guidingen fra når oppstarten her skulle skje har endret seg flere ganger, så burde det ha vært priset inn at de var forsinket denne gangen også, men tydligvis ikke. :slight_smile:

2 Likes

Jo, du er tydeligvis langt lurere enn mange som aldri innser at trading ikke er lønnsomt i lengden.

3 Likes

Det har kommet endel informasjon fra selskapet som har indikert at dette begynte å nærme seg, så det var lite overraskende. Utover det tror jeg etterhvert at markedet (les: oss aksjonærer) begynner å bli pragmatiske og forstår hva guiding er og betyr, fremfor prinsipielle på datoer. Fordelen, i ditt tilfelle, er at uavhengig av hva du velger å gjøre med situasjonen, så er det antagelig svært liten skade skjedd:)

4 Likes