Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er sikkert de som tjener som gresset bak dass på å trade. Men jeg tviler på at de gjør de helt store pengene i illikvide biotek aksjer. En ting er å komme seg inn. Men å komme seg ut, med gevinsten i behold - det er noe helt annet. All ære til de som lykkes med det, med jeg er ikke en av dem.

2 Likes

Men de risikomomentene jeg ser for at dette muligens ikke vil gå veien for en periode hvis vi ser bort fra makro:

  1. avtale for fimaVacc uteblir eller dårlige avtaler mtp markedets behov for show me the money.
    2.rekruttering tar en del lengre tid enn vi håper på.

1 vil gjøre at kursen sakte men sikkert følger en nedtrend.
2 vil gjøre at kursen får et minikrakk.

Men 1 og 2 med motsatt fortegn gode avtaler og raskere rekruttering vil gi motsatt effekt.

Dagen i dag var en forventet event og en del tradere og andre selger fast på slike events. Tror ikke det var værre enn det.
Tror jeg da.

1 Like

Ja, vi visste 90% sikkert at fpd skulle komme før juni/juli skiftet men har blitt skuffet før. Nå vet vi at det er et par år frem før resultatene kan føre til tidlig markedsadgang. Det er litt lang tid, men fase3 toget er i gang og det kan vli initiert av fondene som gjerne trenger styreromsbestemmelser før inntreden.

Jeg et mere spent på fimavacc som er klar for utlisensiering og det kan komme avtaler på det allerede i sommer i forskjellige former kanskje også kommersiell form.

3 Likes

Ja dette er utrolig spennende. Jeg synes JE var litt pessimistisk på tidslinjen/økonomisk potensiale her, menmulig han bare er realistisk etter mange år i bransjen. FimaVacc er en gigantisk joker det nesten er umulig å prisfastsette uten å gi et enormt usikkerhetsanslag. For den riktige kjøper’n kan fimaVacc være verdt MYE.

3 Likes

Ikke jeg heller Gaute.
Og jeg tror ikke mange andre klarer det heller. I hvertfall ikke hvis de har normale kurtasjer. Jeg handler ikke så ofte lenger men betaler 95 kr ut og inn i dnb. Og da må en post være over 400 stk og gå opp 50 øre før jeg er 10 kr i pluss. Og så risiketer man at det blir tatt 1 aksje av posten du har tilsalgs den dagen og det må man betale 95 kr i kurtasje for.
Jeg vet aktive tradere har lavere kurtasjer, men jeg tror mange ikke ser kurtasjen i praksis og skjønner ikke at portisen blir mindre

4 Likes

Om det så kommer finanskrise så tar det kanskje 2 år for å få økonomien på rett kjør igjen. Perfekt i forhold til fimaCHEM og markedsgodkjenning :slight_smile:

En tøff makro situasjon endrer ingen ting for min del i forhold til et stort oppside potensial her. Det blir kanskje et par doblinger mindre :moneybag:

2 Likes

Se hvordan verden var idag. PCIB hadde en strålende dag!!

6 Likes

Jeg tror man etterhvert kan forutsette, uten å forskuttere for mye, at fimaVacc vil bli utlisensiert. Hvilke deals det blir, og hvordan markedet reagerer på de skal jeg ikke mene så mye om.

Jeg er mest bekymret for 2 - rekrutteringstakt. Det blir spennende å høre mer om på Q2. Det er visstnok slik at innrulleringstakten øker etterhvert, det er i starten det går tregest.
Også har jeg hengt meg opp i det Per Walday sa på Q1 om Asiatiske sites; at det ikke var et problem om de kunne gjøre studiet i Asia, men at de jobbet med å løse hvordan. Jeg skal ikke forskuttere det, men jeg fikk en liten hunch om at det kanskje kan bli et taktskifte ved at det skjer ting der borte. Det hadde vært særdeles tilfredsstillende. Uansett så skor jeg meg for minimum tre år.

Men alt annet til side - at dagen i dag er en milepæl, og calls for en liten markering, bør det ikke være noen tvil om. Det er veldig bra, jeg har ventet på denne dagen i åresvis:)

10 Likes

FimaNacc, BP melding
FimaVacc, Burgmelding til verden
FimaBacc, som nytt området
FimaChem, & Asia

Meldinger som vi venter i de 8 uker frem over. Ikke dumt det.

9 Likes

husk , vi har ikke via rapport , konferanse , etc informert markedet om data & resultater for fimaVACC enda.

9 Likes

Godt poeng, ufo👍

4 Likes

Er vel siste, eller nest siste, dag med tanke på salg til IPO.
Hold ut, og benytt sjansen!

Tirsdag, onsdag er det takeoff

6 Likes

Hva er det du snakker om her? Trodde jeg kunne mye om pcib, men her er jeg ikke med…

Radium selger jo for å ta i Ultimovacs IPO…

2 Likes

Takk nå er jeg med.

1 Like

Ultimo ja :+1:

3 Likes

1000 til :love_you_gesture:

8 Likes

Har akkumulert nå de siste dagene, ikke solgt en eneste aksje siden jeg ble aksjonær på 10-tallet. Blir mer og mer sikker på at PCIB er det berømte gullegget vi alle snakker om. Jeg har hatt godfølelsen siden starten på min reise, og resultatene som fremvises styrker stadig min tro på caset. At radium må selge unna for å finansiere IPO for Ultimovacs trenger vi ikke bekymre oss for, den så vel de fleste komme når nyheten ble kjent. Hold hardt på aksjene fremover om du har muligheten til det, så er sjansene store for at belønningen kommer.

11 Likes

Noen som vet hvordan man får tilgang til oppdatert aksjonærliste?

Så når blir fimaVACC resultatene formelt meddelt markedet iform av en rapport eller tidsskrift?
Verden vet da svært lite om resultater fra en studie i et lite biotekselskap bordtgjemt i en avkrok i nord.
BP og presse venter spent på konklusjoner og rådata.

Reisen er vel knapt begynt

4 Likes