Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

I høst.

1 Like

Tipper de gjør om noen av plansjene fra Q1 (Vacc). Noen av dem var litt uforståelige, selv for Einarsson.

Disse blir utbedret til konferansepresentasjonen.

2 Likes

Når det gjelder Radforsks salg, kan det hende PCIB ble valgt fordi den posisjonen var størst i kroner og øre.

Per 20/5 hadde Radforsk:

Aksje Antall Verdi
PCIB 1 291 000 37,4 millioner
PHO 653 000 31 millioner
NANO 689 000 30 millioner
TRVX 4 427 0000 25 millioner

14 Likes

De har allerede 8.7% av aksjene i Ultimovacs, så om selskapet er verdsatt til 500 mill før IPO, så har de jo allerede verdier der som er større enn PCIB-posten. 43.5 MNOK.

4 Likes

Hva de har i Ultimo er egentlig ikke så veldig interessant.

Ultimo skal hente inn 371 millioner, så radium har nok påtatt seg oppgave å stille med penger for sin prosentandel. Derav denne diskusjonen.

3 Likes

Det faktum at fase tre toget endelig er etablert er sterk risikoreduserende for PCIB. Redusert risiko har en tendens til å gi svært god avkastning spesielt i biotek grunnet risiko og oppside!

Ikke minst nå god driv i både Chem, Vacc, Nac og mulig Bac.

9 Likes

Tviler på de skal opprettholde sin prosentandel, da det vil være omtrent 30 mill det er snakk om, men noe skal de nok bidra med.

3 Likes

Er vel ikke usannsynlig at de selger litt i Vaccibody. Der har de verdier for over 200 millioner.

9 Likes

Velkommen!

DNB Markets

Aksjekveld: Den store selskapskvelden - SMB 2019

Tue, June 4, 2019

Description

Oslo Børs og AksjeNorge gjentar suksessen fra i fjor, og har gleden av å invitere deg til Den store selskapskvelden – SMB 2019. Benytt anledningen til å bli kjent med noen av de mindre og mellomstore selskapene på Oslo Børs ved å høre dem presentere seg og med muligheten til å møte representanter fra selskapene.

I tillegg til selskapspresentasjoner vil Paul Harper fra DNB Markets, Karl Oscar Strøm fra Pareto securities, Martin Graftås fra ODIN Forvaltning og flere holde dagsaktuelle innlegg. Hvert enkelt innlegg avsluttes med deres beste aksjetips akkurat nå.

Det tilbys enkel bevertning, men det anbefales å spise middag før ankomst.

Selskapene som kommer er:

ADS Crude Carriers - Gentian - Webstep - Navamedic - Okeanis - Zwipe - NEL - PCI Biotech Holding

Les mer på www.aksjenorge.no

6 Likes

Hvor høy prosentvis avkastning har de hatt i Vaccibody?

1 Like

Ser man på prospektet til Ultimovacs så har Radforsk stilt opp som garantist.
Og de har garantert for 480 000 aksjer, dvs 12 millNOK.
Såvidt jeg vet har de solgt PCIB aksjer for rett under 1 million og PHO aksjer for Ca 2 millioner for å være i posisjon.
Jeg tviler på at absolutt ingen tegner seg i Ultimovacs-emisjonen så at Radforsk skal ut med 12 millioner anser jeg som usannsynlig.
Radforsk har ikke, i motsetning til de andre garantistene «pre-subscribed» seg for noen aksjer, slik at Radforsk kun skal ha noe aksjer om ikke emisjonen blir fulltegnet.
Jeg tror at prisen på Ultimovacs er satt såpass gunstig mtp at ovetegning vil gi den starten selskapet trenger på børs. Men vi får se.
Ultimovacs emisjonen preger jo garantert aksjekursen på PCIB nå, og andre biotek, mitt tips er at den kommer til å gå ganske greit.
Etter hva jeg har skjønt så kan også Targovax emisjonærer trekke seg, og penger satt av til å kjøpe TRVX aksjer på 7 kroner blir nødvendigvis ikke brukt til å kjøpe TRVX på 5,50.

Mao er min konklusjon at det er et flott tidspunkt å ta flere eller nye posisjoner i PCIB nå.

19 Likes

Tror mer på at kursmassakren i Targovax bidrar til fortsatt surning av hele segmentet. Selv på en blå dag er det stort sett biotek-nedgang over hele fjæla…
Omsetningen har skrumpet inn til en minimum. Det finnes for tiden så og si ikke synlige kjøpere.
I lang tid har det beste rådet til potensielle biotek-investorer vært å avvente. Og de beste tidspunktene for eventuelt å gå inn har vært i etterkant av emisjoner eller kvartalspresentasjoner.
Men det er jo positivt at PCIB i alle fall nærmer seg emisjonskurs.

3 Likes

Snøffelen

De solgte vel for rett i underkant av 1 mill i forrige uke.
Men av omsetningen i går har de nok stått for mye.

Tipper de er oppe i ca 3 mill totalt.

Ellers 100% enig at tidspunktet er NÅ. På tirsdag er salget definitivt over.

Edit
Ser ut som siste salget var kl 12:46.
Salget kan være over allerede.

9 Likes

Tror de er har økt sine verdier i Vaccibody med 10-12 ganger innsatsen.

Jeg fant ingen årsberetning fra Radforsk på nettet, men det er kanskje andre som er bedre enn meg til å Google.

5 Likes

Nye 1000 :love_you_gesture:

6 Likes

Du er god nå! Bidrar med smådrypp jeg og, synes selskapet ser bedre ut enn på lenge nå:)

5 Likes

“Bedre enn på lenge”. Når var sist det så like bra ut?:wink:

2 Likes
  1. Des 2017… Har vært mye drøvtygging i mellomtiden, både på vacc og chem.
4 Likes

Du mener risk/reward var bedre da…?

Nei, mulig jeg ordla meg litt klønete:) Jeg synes ting ser mye bedre ut nå og vi er mye nærmere målet, både på vacc og chem. Men det har vært mye utsettelser etc siden mld 20. Des 17, men nå synes jeg at ting ser bedre ut en noensinne egentlig. Det har vært litt vakuum de siste 18 månedene, og emisjonen hjalp heller ikke på humøret (kursutviklingen that is, beløpet som ble hentet var nice).

4 Likes