Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Takk for svar :slight_smile:

Hvilke svar tenker du man kan få på GF?

1 Like

Jeg skal si ifra om jeg hører noe, men tviler sterkt på det.

6 Likes

Nå har det jo vært knallfine meldinger og nyheter i det siste uten at en dritt skjer.

Så om Per ikke har funnet en kur for ALL kreft tviler jeg på at “nyheter” på GS vil ta oss oppover.

Hvis man følger med fra 0810-0859 er det mye rart som skjer av ordre. I dag ca 0825 lå det ut ordre på over 30 NOK. Kort tid etterpå datt det til 28,25 NOK.

Det er ikke lov og IKKE greit med slik manipulasjon på børsen, men så lenge disse svina får holde på så driter de vel i hva dette fører til.

4 Likes

Chill. Det selges jamt og trygt fra topp 50 hver uke, så flott at kursen holder

3 Likes

La merke til dette i dag tidlig jeg også. Måtte refreshe både 1 og 2 ganger. Så rett før klokka 9 så var de borte.

2 Likes

Det er bare å kjøpe på best i dalsøkka og sitte på de i 2-3 år. Da får disse robotene holde på med hverandre. Like barn leker best.

6 Likes

Hei Buffet. Svarer deg i denne tråden, selv om du skrev dette i en Targovax tråd. Dette har vært diskutert før. Har veldig sans for PCIBs nøkterne stil feks når det gjelder hjemmesiden. Elendige kliniske data kan selv ikke verdens beste webdesignere kamuflere bort og vice versa. Veldig happy med at pengene jeg skyter inn i emisjoner går til kliniske studier primært og ikke fjas.

12 Likes

Sakslisten til GF har vært ute lenge, så alle aksjonærer vet at det ikke er et event overhodet, utover formalia. Det kommer ingen nyheter der. Men det høyeste styringsorgan, så greit å ha et forhold til.

4 Likes

Det er helt par for the course, Omeros hadde en hjemmeside som så minst like ille ut, og de var verdsatt til typ 8 milliarder

1 Like

Synes hjemmesiden til PCIB er grei og oversiktlig. Ser ikke problemet.

7 Likes

Dette må vel være det de kaller mikrobaissing :joy::joy::joy:

2 Likes

Lei av at han gir sin ærlige mening om selskapet? Snøffelen har vel vært skeptisk til TG plattformen en stund og han har vel fått delvis rett nå, så kanskje flere skulle hørt etter tidligere?

5 Likes

@anon58924711, jeg er klar over det men jeg tror det noen snakker om er småpraten etter GFS der man kan snappe opp ting…

2 Likes

Anklager om sånt kan du ta med moderatorer via rapporteringsfunksjonen, ikke i trådene.

5 Likes

Det finner vi snart ut🎣

1 Like

Hva slags nettsted et børsnotert selskap presenteres seg ved, bør verken overvurderes eller undervurderes. Men da er det langt mer enn visuell attraktivitet og navigerbarhet man skal legge vekt på. Som nevnt av andre, koster det å få satt opp et rimelig tiltalende og funksjonelt nettsted i dag next to nothing holdt opp mot kapitalbehovet i biotekbransjen.

Etter mitt skjønn er det viktigste kriteriet hvordan nettstedet fungerer med hensyn til kommunikasjon med aksjonærene, markedet og verden utenfor. Da hjelper design og gode visuelle effekter lite om en ikke nettopp har kommunikasjon som ledestjerne.

Med andre ord bør børsnoterte selskaper se på nettstedet som en av de viktigste (men langt fra den eneste) kanalen for kommunikasjon. Få ting er i den sammenhengen verre enn et nettsted som ikke oppdateres kontinuerlig, og som heller ikke fanger opp åpenbare behov som det er ledelsens ansvar å fange opp.

11 Likes

Var den replikken ment for meg, har jeg ingen kommentar. Mitt innlegg ovenfor var en allmenn betraktning.

Skulle jeg være spesifikk med hensyn til PCIBs nettsted, kunne jeg først og fremst ønske meg raskere oppdateringer slik at en slipper å lese allerede publiserte nyheter andre steder først - som for eksempel her på TekInvestor eller på Hegnar Online.

Et kontinuerlig oppdatert “patentbibliotek” hadde heller ikke vært av vegen.

PS 1
Verst av alt når det gjelder kommunikasjon med markedet og omverdenen er det å “outsource” jobben til kommunikasjonsbyråer. Dobbelt så dyrt og oftest lite vellykka.

PS 2
Dette var egentlig en replikk til @buffet, men den var allerede sletta da jeg publiserte. Ja, ja …

2 Likes

Litt OT , men man trenger ikke en god nettside for å være et vellykket firma ref Berkshire Hathaway

4 Likes

Statistisk sett skal vi ned i kurs, husker ikke når vi gikk opp i kurs etter PW var snakket ferdig. :pensive:

Godt at vi har noe sjeler her som forklarer etterpå hva PW egentlig mente å si :slight_smile:

2 Likes