Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er vel ikke noe kutyme for upfront for forskningssamarbeid hvor den ene parten tar alle kostnadene. Lurer på om en kan få tålmodighetskrem på blå resept.

1 Like

i fjor sommmer! det stemmer ikke!? se hær sakset fra Q2 2018

A collaboration with an undisclosed top-10 pharma company, aiming to evaluate synergistic effects of fimaNAC with their nucleic acid therapeutics technology was signed in September 2015. This agreement has been extended several times, most recently until the end of 2018 with the possibility for further extension. In 2017 the collaboration was expanded to include evaluation of technological compatibility and synergy based on in vivo studies.

så de har “testet” in vivo (museforsøk) i 2 år nå :sunny:

9 Likes

Har du også informasjon om markedsstørrelsen for disse frontproduktene?

1 Like

Nope, ikke på stående fot. Men kursmålet analytikerne kommer frem til er jo basically en funksjon av markedsandeler og sannsynlighet for å få produkt på marked.

2 Likes

Tillater meg å trekke frem denne fra stock DZ som omtaler potensialet i fimaNAc

«* 1

Stock DZ

29.08.2018 kl 18:44 1542

I think PW podcast comments about the collaboration with Bavarian Nordic were overlooked and overshadowed by the financing of Pivotal Phase 2 theme. I think it is important to highlight that PW confirmed that this is a FimaNac collaboration exploring synergies for delivering Viral Vectors. I have had some posts before regarding this and I’m reposting the below to remind the community of the potential of this area of gene therapy. Just imagine our FimaNac gets further validation in AAV delivery, the potential is beyond imagination, see below my earlier post:

StockDZ
25.07.2018 kl 11:02
1999
Hi again :slight_smile:

I found this document that i wants to share with you, this is an investor friendly guide to investing in gene therapy from October 2017, one can only be impressed by the Potential and added value of our FimaNAc program:
Link http://www.fullertreacymoney.com/system/data/files/PDFs/2017/October/12th/rj%20on%20genetics.pdf

PAGE 3:
Talks about market potential for Gene Therapy, it is huge!!
“By our count, there are at least 33 public and 27 private companies developing gene therapy products either by themselves or through partnerships (Exhibits 2 and 3). Collectively, these players are working on one-time solutions for at least 59 diseases, addressing $100+ billion market opportunities, according to our estimates. Given the number of players, the compelling clinical results achieved to date, and the partnerships/deals done in the space, we believe gene therapy is poised to become the next-wave therapeutic category. If we are correct, the current setup of this space is very similar to that seen in the CAR T space, where we just witnessed one of the largest acquisitions of a pre-commercial company (Gilead’s acquisition of Kite for $12 billion) ever”

PAGE 4:
Talks about Gene Therapy Valuation, impressive rate of development
“Arguably, the entire gene therapy space has taken off like a rocket, with the total market capitalization of the companies in our gene therapy index growing from $9.7 billion as of January 1, 2017, to $20.3 billion as of October 6, 2017. Specifically, the gene therapy group generated an average return of approximately 90% year-to-date, outperforming both the NBI (28%) and the S&P500 (14%) (Exhibit 27). Sangamo Therapeutics achieved the highest return of 423%, while Applied Genetic Technologies Corporation (AGTC) was the worst performer so far”

PAGE 21:
Talks about AAV vector as a delivery vehicle that we discussed in this thread earlier:
“AAV vectors are one of the most favorable delivery vehicles for gene therapy largely due to two reasons: 1) the AAV genome contains no expressed genes; therefore, induction of host immunity against the vector is less problematic as compared to adenoviral vectors, except for induction of antibodies that are directed against the AAV capsid (as it flows through the blood stream); and 2) the genomic integration of recombinant AAV vectors occurs at a very low background frequency (0.1 - 0.5%), therefore minimizing the insertional mutagenesis risk with no reported genotoxicity to date"

PAGE 9:
The table shows explicitly that most of the top 10 Big Pharma are using the AAV delivery vehicle for their clinical programs including Pfizer, Bayer, Bristol-Myers Squibb Sanofi …etc and of course we can add to them Astra Zeneca with their latest clinical collaboration with 4D Molecular Therapeutics that we discussed earlier.

My conclusion:
With FimaNAc we are not just sitting on Gold (may be on Rhodium :blush:). Based on PCI presentation FimaNAc can SUCESSFULLY deliver AAV vector delivery vehicle, which is the most popular for gene therapy’s on-going clinical programs. I believe with Pci Biotech strategy to out-license FimaNAc on SEMI-NON exclusive basis gives us the chance to work and collaborate with more and more companies out their including MANY of the top 10 big pharma. The potential for this is HUGE that I can not see where it ends.
Just imagine that FimaNAc would be the KEY for gene therapy efficient delivery where gene therapy business potential is worth 100 billion USD.

5 Likes

28/05-2019 15:26:06: (PCIB) PCI Biotech: Disclosure of voting rights for Chairman of the Board

1 Like

:slight_smile:
giphy

4 Likes

Et lite sidesport i forhold til diskusjene, men anser det som såpass viktig at jeg slenger det inn her i tråden. For de som har nordnet og handlet med PCI Biotech tegningsretter på ASK konto så ser det ut til at de har rapportert feil hos mange brukere. Meg inkludert. De har rapportert samme skatt på to forskjellige poster som gjør at dersom en ikke endrer det så får en dobbel beskatning. I mitt tilfellet hadde de rapportert posten inn på både 3.1.13 og 3.1.8 og da skulle sistnevnte fjernes. Nedenfor er meldingen fra nordnet som kom i min innboks.

Var forøvrig ikke selv klar over da jeg gjorde disse handlene at jeg faktisk måtte skatte av dette når det skjedde på en aksjesparekonto, men det viste seg å være tilfellet. Tapte noen lapper på at jeg valgte å gjøre dette for å overføre å få aksjene mer over på en konto. Men men, lærer så lenge en lever.

Ellers nå er det snart bare 1 måned igjen av H1. Da er det lov å håpe at det ikke er sånn alt for lenge før vi får oppdatering rundt både strategi på strategi i forhold til Asia med fimaCHEM og generelt sett med fimavacc. Må si dette blir utrolig spennende.

Rapportering av tegningsretter

Hei,

Vi minner om at salg av tegningsretter skal beskattes løpende på en aksjesparekonto.

I forbindelse med rapportering av salg av tegningsretter på din konto, så har verdiene blitt rapportert feil på skattemeldingen.

Du må derfor foreta én av to endringer:

  • Har du fått rapportert salgene både på punkt 3.1.8 og 3.1.13, så må du fjerne det som har blitt rapportert på 3.1.8.
  • Har du kun fått rapportert salgene på punkt 3.1.8, så må du fjerne det som har blitt rapportert der og legge til tilsvarende beløp på punkt 3.1.13.

Vi beklager ulempen det medfører.

Hilsen Nordnet Kundeservice

7 Likes

4 posts were merged into an existing topic: Aksjesparekonto 2

Ikke nok med at aksjemarkedet flår deg. De forlanger dobbel skatt på at du taper en haug med penger.

2 Likes

Skulle man tatt seg en tur da? https://www.med.uio.no/klinmed/english/research/news-and-events/events/disputations/2019/christie-catherine.html

It was found that the combination of macrophage delivery of anti-cancer agents, combined with the use of laser light based therapies to activate the agents, greatly enhance the therapeutic effect otherwise obtained in the absence of laser light.

Combinations of these therapies could completely destroy mini brain tumors growing in cell culture.

Overall combining macrophage transport with light activation proved a highly effective method of targeted tumor therapy.

13 Likes

Det er utrolig og sitte og se paa at fimaChem, fimaVacc, fimaNac og fimaBacc kun er verdt rundt milliarden.

Men da tror jeg at saa fort avtaler det foelger penger med begynner og rulle inn, saa vil kursen stige desto raskere., og mye hoeyere enn de fleste ser for seg. For de vil bli mange etterhvert. Vi venter paa ketchup effekten.

6 Likes

Det er vel rødt over hele fjøla, så er jo ikke noe Pcib er alene om i dag

2 Likes

Alt er jo relativt. 1000 millioner er jo penger det også - og før ting er litt mer materialisert så kan jeg forstå det i børsklimaet vi står i.

2 Likes

Ikkje spesielt kjekt å være fullastet PCIB-aksjonær om dagen, det krever disiplin, tålmodighet og standhaftig optimisme.

Heldigvis er volumene her nede helt ubetydelige.

Lothian

3 Likes

Vel, jeg har sett andre biotec selskap opp igjennom historien, som har kommet mye kortere til verks enn hva PCIB har gjort, hvor kursen har steget til uante hoeyder paa fremtidige forventninger, eller har blitt kjoept opp for store summer.

5 Likes

Ny konferanse til uken:

Where to meet us:
List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

11 Likes

Datamengden på fase1 fimaVACC mener jeg PW omtalte tidligere , og det er snakk om store mengder data.

Kanskje , innenfor rammen , så frigir selskapet “noen drypp” mens vi venter på å få markedsført resultatene.

Temmelig spesiell situasjon dette:
Konklusjonen er jo allerede gitt ( men ikke via publikasjon ,konferanser , etc) men derimot i en kvartalsrapport.

Jeg mener , det er da ikke dagligkost at der er gitt en konklusjon på en studie som er helt udsedvanlig positiv og med et potensiale som ikke lar seg regne på hvor markedet ikke “formelt” er orientert og kursen ikke har reagert i det hele tatt.

Tidenes beste kjøpsanledning (mener jeg personlig)
Er vi “innsidere” med muligheter for å handle aksjer

8 Likes

Er ikke dette utrolig lovende for utvikling av en vaksine mot kreft? Cocktailen checkpoint inhibitorer, makrofager med lys og Amphinex? Kjenner jeg får større og større forhåpninger til Burger sin presentasjon. Og er dette noe de kan/har patentert?

6 Likes

Og vi pusler stille rundt kurs 27,??? Forstå det den som kan.

3 Likes