Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Uforståelig kurs ja. Men trøsten er at dette er siste dagen med Ultimo IPO.
Har ikke mer penger å kjøpe for dessverre. Skulle gjerne hatt noen K til på disse nivåer.

3 Likes

Hysj… Penger til 2000 aksjer er på vei til konto…

6 Likes

Mange små og middels store aksjonærer som får feriepenger utover. Blir sikkert litt kjøp for flere i sommermånedene.

Ellers kursutviklingen forståelig ut fra dagens generelle aksjefall, mens kursnivået er nesten ufattelig lavt.

Hvor mange biotekselskaper kan krysse av på samtlige punkter for sine kreftmedisinene de utvikler:

  1. Fullfinansiert registreringsstudie
  2. Indikasjon med high unmet need.
  3. Svært liten konkurranse
  4. Interim avlesning med mulig AA/CMA, avtalt med FDA/EMA.
  5. Indikasjon på første linje!
  6. Randomisert 1:1 studie, gullstandarden som vil sette 2 streker under svaret en gang for alle.
19 Likes

29/05-2019 12:11:59: (PCIB) PCI Biotech: Minutes from Annual General Meeting 2019

1 Like

Hadde planlagt å komme på GF, men noe dukket opp. Registrerer at vedtaket om muligheten til å trykke opp 2,8 mill aksjer for å motivere de ansatte ikke var enstemmig. Da var det tydeligvis fler enn meg som synes dette er litt i overkant, i alle fall uten litt mer forklaring?

2 Likes

Tror det som trekker ned for PCIB er at gallegangskreft er en relativt sjelden kreftsykdom i vesten. Og hvor mange % av denne populasjonen vil bli behandlet med Amphinex? Kan det f.eks. bare bli noen få 100 pr. år.

I så måte vil en satsning på Asia endre behandlingsgrunnlaget drastisk.

Ellers blir nok aksjekursen generelt påvirket av at det internasjonale markedet nå forbereder et fall på minimum 5%. (ref. HS i spx og nasdaq)

2 Likes

29,000 aksjer i mot. Ikke særlig mange.

3 Likes

Takk for svar. Men ble dette forklart i større grad enn det som står i innkallingen? Du stemte tydeligvis for, men synes du antallet er helt ukontroversielt?

1 Like

Det var en diskusjon rundt dette med opsjoner - som omhandlet lock-up, alternative scenarioer for å tilgodese/motivere ansatte mm. Bøhn forklarte at styret jevnlig vurderer opsjonene, og at de forsøker å finne løsninger hvor de benyttes best mulig - både ift. aksjonærer og ansattes interesser. Bøhn oppfordret også salen til å komme med innspill til styret på alternative metoder, noe Sørlendingen var inne på i dag.
Ja, jeg synes antallet i mot var helt ukontroversielt. Det var godt under 0,1 av aksjekapitalen som stemte imot.

7 Likes

En fordel ved at det er en sjelden sykdom i vesten er at behandlingen er sentralisert i relativt få nasjonale senter i de ulike land. Således kan man få resultater med en rettet informasjon/salgsinnsatts mot disse. Dvs. at det muligvis kan bli enklere å penetrere markedet.

For eksempel vil jeg tro at de sites som inkluderes i Europa alene dekker en betydelig del av den potensielle målgruppen, og disse sites vil jo sannsynligvis bli early adapters ved markedsgodkjennelse. De hevder selv at markedet er omkring 3000 pasienter årlig i EU og US (selv tror jeg dette er et konservativt anslag).

Poenget mitt er at det finnes gode forutsetninger for at de kan behandle langt over 100 pasienter årlig i vesten!

13 Likes

Takk igjen for svar. Ja, Sørlendingen er alltid på ballen :wink:

Det var de 2,8 millioner aksjene, og ikke antallet stemmer i mot jeg lurte på om du også, etter å ha vært der, synes er (litt) kontroversielt.

2 Likes

Dette er en fullmakt for å gi styret det nødvendige handlingsrom uten at det må kalles inn til ekstraordinær GF.
Jeg er trygg på at styret arbeider til aksjonærenes beste. Styreformannen uttalte at det viktigste for ham var tillit, og la til at det var «en fryd» å være styreformann i Pcib. Det kan man jo tolke som man vil…

11 Likes

Nei, egentlig ikke. Må innrømme at jeg er lite bevandret i slike problemstillinger, men på generelt grunnlag mener jeg det er positivt at ansatte har motivasjon som ligger tett opp til oss aksjonærer. Med riktig bruk av lock-up, så vi slipper flere dumpinger, så ser jeg ikke særlig problematisk på det - da jeg tror vi får igjen den utspedningen i form av arbeidsinnsats.

5 Likes

Det jeg tror du snakker om er den ordinære muligheten til 10% utvidelse til rettede emisjoner. Den kommer i tillegg. Og den er jeg 100% enig i.

1 Like

Erna, husk at det er 1. Linje, og et randomisert 1:1, det betyr at resultatene vil være helt ukontroversielle og ha høy akseptable.
Videre har selskapet selv sagt at det er svært sannsynlig at det vil bli en betydelig markedsandel, as in the lion share, hvis dette blir godkjent.
Indikasjonen er Orphan, det betyr høy prising, og den er til og med Ultra Orphan så en pris i intervallet 200 000$ til 300 000 $ er meget sannsynlig selv om selskapet selv sier «above 100 000$», og Arctic sin analyse, ved Susanne Stuffers, konservativt anslår prisen til 95 000$ i Europa og 150 000$ i US.

15 Likes

Helt enig i det prinsipielle, jeg synes bare 7,5% utvidelse er veldig mye. Men selvfølgelig for sent å bitche om dette nå…

4 Likes

Også greit å ha i bakhodet at den beste predikator for godkjenning og markedsføringstillatelse er gode effektdata.
PCIB har knallsterke effektdata både i dose-eskaleringstudiet, og i extension study.
Extension studiet var kanskje ikke så åpenbart før vi fikk vite at tumoren målt var dobbelt så store.
Når man da vet at 5 av 5 pasienter som fikk 2 behandlinger levde etter 12 mnd og at man stoppet veksten av samtlige tumorer fremstår PCIBs data så langt på GGK bunnsolide.

17 Likes

Tja, igjen - litt utenfor mitt område. Men må jeg velge - noe jeg måtte i dag, velger jeg heller at ansatte får litt for mye enn litt for lite. Det er de ansatte som er Pci Biotech, og som gjør arbeidet vi er avhengige av. Jeg ser det ikke som at ledelsen beriker seg selv på vegne av dumsnille og tålmodige aksjonærer. De ansatte fortjener i mine øyne alle oppsving de kan få. Pcib som selskap er nøysomt, og det er mer enn nok for meg.

Forøvrig er jeg lojal mot styret og ledelsen, og stiller meg i det store og hele bak det de anbefaler, det være seg emisjoner, valgkomité medlemmer, honorar eller kommunikasjonsstrategier. Det bunner i at jeg tror de er bedre skikket til å lede Pcib enn meg.

20 Likes

Ser at flere benytter stemmeretten sin i årets generalforsamling hos PCIB sammenlignet med i fjor.
23.1% av aksjene stemte i 2018, i år stemte 28,7%.
God mobilisering, og det er ikke fordi man ønsker å forandre kurs, tvert om er det bred enighet om at vi er på rett vei.

Godt å se at ledelse, det nye styret og den nye valgkomiteen har solid støtte.

10 Likes

@polygon spurte meg om sak 11: Styrefullmakt til å forhøye aksjekapitalen ved nytegning av aksjer i forbindelse med Selskapets incentivprogram for ansatte

Jeg tror @McMec svarte utifra sak 12: Styrefullmakt til å utstede aksjer i tilknytning til private plasseringer

1 Like