Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Columna og JAXI, hvis dere ser på den flotte figuren JAXI har lagt ut her så ser man at tilkomsten med ERCP er like grei i bukspyttkjertelens hovedgang som i gallegangen.
Særlig med tanke på over 70% av alle pancreas cancer er i «hodet» av bukspyttkjertelen, og begge deler stort sett er adenomacarcinom, dvs kreften oppstår i epitelcellene,dvs overflatecellene i galle-/bukspyttkjertel-gangen.
Jeger sikker på at Amphinex for GGK vil bli brukt til å behandle bukspyttkjertelkreft «Off label».
Gem-cis er i dag anbefalt behandling og SOC for GGK, men den er ikke godkjent for GGK og gem-cis er derfor i «Off label use» for GGK.

Blir helt sikkert «off label USE» av Amphinex på bukspyttkjertelkreft straks Amphinex er godkjent for GGK.

18 Likes

This is only in US, note this is not an orphan disease

5 Likes

Think you are wrong about pancreatic not beein gan orphan disease

http://info.evaluategroup.com/rs/607-YGS-364/images/OD18.pdf

“Rare disease patient populations are defined in law as:
• USA: <200,000 patients (<6.37 in 10,000, based on US population of 314m)
• EU: <5 in 10,000 (<250,000 patients, based on EU population of 514m)
• Japan: <50,000 patients (<4 in 10,000 based on Japan population of 128m)”

https://seer.cancer.gov/statfacts/html/pancreas.html

“Number of New Cases and Deaths per 100,000: The number of new cases of pancreatic cancer was 12.6 per 100,000 men and women per year. The number of deaths was 10.9 per 100,000 men and women per year. These rates are age-adjusted and based on 2011-2015 cases and deaths.”

Mao med god margin da insidens-rate på 12,6 per 100 000 er godt under orphan-grensen i US på 6,37 per 10 000

9 Likes

Apologies. You are correct, somehow my mind was telling me >20,000 where it is actually >200,000

Thanks @Snoeffelen

3 Likes

@Snoeffelen
Do you have an explanation as of why the company opted for bile duct as a started up indication and not pancreatic since they are both Orphan diseases? Is it because of competition since both indications will have ODD privilege and probably easier with recruiting patients with pancreatic cancer due to higher incidence rate compared to bile duct?

4 Likes

Svært viktig påpekning, @Snoeffelen. Bruk av gencitabin og cisplatin for inoperabel gallegangskreft (uten bruk av PCI-teknologien) er også “off label” og dermed i prinsippet det samme som PCIBs framtidige behandlingsløsning vil være brukt på f.eks. bukspyttkjertelkreft. Kreativt og eksperimentelt, men når en står overfor en krefttype hvor det medisinsk har skjedd lite og ingen ting de siste 30 årene; hvorfor ikke forsøke en ny behandlingsløsning som har vist seg å gi vesentlig bedre effekt på en nært beslekta krefttype?

Så snart PCIB skulle få midlertidig markedsføringstillatelse for sin behandlingsløsning, tror jeg neppe det varer lenge før den blir tatt i bruk for andre krefttyper - kanskje også før andre enn bukspyttkjertelkreft.

Det kan da vel ikke være noe regulatorisk forbud mot slik “off label”-bruk før endelig markedsføringstillatelse er gitt?

6 Likes

I think it is probaly easier to define the perihilar cholangiocarcinoma indication. And also may be obstruction will be a sooner and bigger problem for the bile duct than the pancreatic duct. Therby be more relevant and easier to prove survival.

I think the choice of indication is super smart.

The most important thing is the get a product on the market, regardless of indication, and take it from there.

11 Likes

Hvis jeg husker riktig ble dette diskutert på en av podkastene fra Radforsk med Per Walday i studio. Tror argumentet var at GGK handler mest om lokal tumorkontroll (som fimaChem er god på), mens bukspyttkjertelkreft ofte oppdages sent og ofte har metastaser slik at man ikke får særlig bedre overlevelse av å bare behandle hovedtumoren. JE spekulerte i om man kunne tilby fimaCHEM til de med operabel bukspyttkjertelkreft for å få bort siste rest og hindre tilbakefall. PW sa vel som vanlig at ‘dette er noe vi vurderer’.

10 Likes

Jaja, nesten flere PCIB innlegg på tekinvestor enn kjøpere & selgere på børsen i dag. Triste greier. Men som alltid; alle er enige om verdensherredømme!

3 Likes

Fortsatt ikke noe svar på spørsmål til selskapet om fimaVacc. Sendte inn spørsmål før jul og en “purring” nå på fredag. I årenes løp har jeg vel sendt spørsmål inn 6-7 ganger før dette og alltid fått svar, som oftest innen 1-2 dager.

Kan ikke tolke dette annerledes enn at de jobber med noe og vil unngå spekulasjoner.

7 Likes

Sendte også inn mail før jul og ett til i dag morges ang fimaVacc, men hører ingenting…

Det jobbes forhåpentligvis «på spreng» både fra Leiden og PCIB for å få resultatene klare for publisering… (in the near future) :face_with_monocle::crossed_fingers:

6 Likes

Hvorfor ikke bare svare med “Dette kan jeg ikke uttale meg om her og nå”, eller noe i den duren. Veldig uproft å bare ignorerer spørsmålet.

De får nok mange henvendelser så jeg prøver å begrense meg. Men fimaVacc er spesielt siden guidingen var så tydelig. 1 mnd er snart gått siden 2018 var historie så de må forvente at aksjonærer lurer.

Jeg tenker de bør ha en god grunn til å holde igjen dette så lenge. Ser an 1 uke til hvis ikke svar tar jeg kanskje en telefon.

5 Likes

"Også hvis selskapet har offentliggjort langsiktige målsettinger, skal disse korrigeres dersom det på et tidspunkt synes overveiende sannsynlig at målene ikke lenger vil kunne innfris innenfor angitte tidsperiode. " … Nå har ikke jeg studert juss, men som mannen i gata forstår jeg “ingen nyheter” som “gode nyheter”. Så PCIB burde flagge dette hvis det er kuk i pcen.

1 Like

Det er helt uakseptabelt og pinlig amatørmessig at ledelsen ikke besvarer henvendelser.
Kanskje selskapet egentlig ikke burde vært børsnotert?

1 Like

Tror Radforsk selskapene begynner å bli rimelig lei av henvendelser fra småaksjonærer.
Det er nok mer fruktbart om man tropper opp på kvartalspresentasjoner med noen godt forberedte spørsmål for hånden.

6 Likes

Det er det eg skal gjøre. Sees den 13. feb…

Lothian.

2 Likes

Det tror jeg også. Her har det gjerne dukka opp noe mer enn det Walday så for seg den 13. november (altså for snart ni uker siden) da han uttalte “in the near future”.

Grunnleggende er jeg først og fremst opptatt av hvor gode resultatene er, og at dette blir forklart skikkelig for markedet. Det er langt viktigere enn i hvilken uke eller på hvilken dato resultatene blir kunngjort.

Samtidig skal jeg villig innrømme at nå røyner det på. Ledelsen har skapt forventninger, og stoler jeg ikke på ledelsen, har jeg egentlig ingen grunn til å bli sittende som aksjonær.

Så enn så lenge velger jeg å tro at dette er enda et eksempel på uvøren guiding fra Waldays side - og at bommen på tidslinja mest sannsynlig skyldes at resultatet er oppsiktsvekkende godt og altså enda bedre enn hva PW så for seg ved Q3/18.

7 Likes

[quote=“Ebitor, post:740, topic:12647”]
Selv hadde jeg nok foretrukket at ledelsen kom på banen og flagget hvordan det gikk.
[

Øøøh, nå er det jo nettopp det vi sitter og venter på…

3 Likes

Vi faar bare haape det ikke skyldes at noe har gaatt galt, og de leter etter en loesning paa hvorfor.foer de maa presentere dataene.?? Guff og gru…

Men samtidig er reglene slik at de er noedt til aa presentere resultatene saa snart de foreligger, saa mitt spoersmaal, faller egentlig paa stengrunn.

1 Like