Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

«fimaVACC – a clinical stage vaccination technology with encouraging cellular immune responses»

Dette er det siste Pcib har sagt om VACC. Nå er det opp til Van der Burg å ferdigstille analysen.
Så må dere utålimodige sjeler ta dere en chill pill. Slapp av og pust med magen, data kommer når det kommer. Og er de ikke kommet innen årspresentasjonen til Pcib, så får dere troppe opp der og fyre løs med krtiske spørsmål.

8 Likes

Vel, de har vel og sagt at datene skal presenteres i ett tidsskrift eller paa en konferanse. kanskje de venter paa rett anledning, f.eks. februar nummeret av Lancet eller neste passende konferanse, naar det maatte vaere??

1 Like

For min del handler dette på ingen måte om tålmodighet, men om tillit.

Forøvrig er jeg 100% enig i det forrige innlegget til abacus.

2 Likes

«In the near future» i biotek samanheng kan jo fort dreie seg om 6 måneder!:wink:

Men uansett, ledelsen lovet at del 1 av studiet skulle være ferdig i løpet av 2H 2018. Nå venter vi bare på analysen. Om den kommer i morgen eller i februar/mars spiller jo ingen rolle så lenge det er bra greier de legger frem. Nå må hylekoret ta seg en bolle, det skal ihvertfall jeg gjøre!:wink:

Jeg tror mye av årsaken til frustrasjonen her er at mange følger kursen minutt for minutt, time for time og dag for hver dag. Klart uker og dager da føles som massive forsinkelser.
Nå får vi se hva ledelsen leverer før q4. Har vi ikke hørt noe innen den tid, så får dere en gyllen mulighet til å grille PW & Co etter presentasjonen er ferdig.

4 Likes

Selskapet ditt falt mer enn 4% på børsen i dag, hr. Walday.

PCIB er fortsatt priset under emisjonskursen og spesialinvestoren du bragte oss selger på dette nivået.
Tar du noe ansvar for dette, kjære CEO?

Dette er et maraton, ingen sprint. Ikke rart at kusen ikke går når det ikke har kommet noen nyheter, det skjønner du vel?

Og spesialinvestoren gjorde det de skulle, garantere for at emisjonen ble fulltegnet.
På tide å flytte blikket og komme seg videre nå Durable.

Nå er det Gold Rush på Discovery Chanel, på tide å slappe av folkens!:sunglasses:

3 Likes

InVivo: Kan du ikke heller bare skrive ned hva vi skal mene? Så slipper du et forum av meninger.

Om det ikke kommer en melding snart tror jeg dette har med patent å gjøre. De bør uansett snart si noe om når de sikter på å publisere resultatene. Kjenner jeg de rett kommer de ikke med noe før q1.

Du har ikke tatt poenget Verde. Det er helt ok med ulike meninger, men meg og flere med meg begynner å blir rimelig lei den evinnelige jamringen som går som en bakgrunnsmelodi på Pcib tråden. Hvis dere er så forbasket misfornøyd, trapp opp på kvartalspresentasjonene og fyr løs med krtiske spørsmål. Eventuellt kan dere opprette en egen sytetråd her på TI hvor det kan klages og jamres, dag ut dag inn, time for time. Tar du utfordringen(e)?

2 Likes

Jeg er bare veldig skuffet over hvordan vi aksjonærer har blitt behandlet de siste 12 månedene.
Det føles dessverre som om vi går for lut og kaldt vann hele tiden. Egentlig helt siden «imminent»-uttalelsen sommeren 2017.

Når den fantastiske meldingen kom før Jul 2017, hadde vel ingen i sitt verste mareritt sett for seg at povotal fase to fortsatt ikke skulle være igangsatt når vi skriver 2019.
Og den grusomme emisjonen, hvor vi aksjonærer led store papirtap, og på toppen av det hele ble beskyldt for å være en medvirkende årsak til fallet fordi mange ikke hadde råd til å opprettholde eierandelen sin i den « aksjonærvennlige» emisjonen.

Wake opp-call!
Selveste RADFORSK, en av våre største aksjonærer, unnlot å benytte tegningsretter, og lot seg utvanne i emisjonen, fordi de ikke hadde midler til å delta.
I tillegg solgte de tegningsretter i stort monn og bidro til å gjøre disse verdiløse.

Og spesialinvestoren dere fant til oss selger og selger og bidrar til å legge en klam hånd over kursen.

Så, kjære PCIB-ledelse, vær så vennlig å ikke legg skylden for nedgangen i aksjekursen på oss såkalte småaksjonærerer.
Vi har vært meget lojale i mange år og fortjener bedre enn det, synes jeg.

Vi fortjener også bedre enn en CEO som villeder oss på Q-presentasjoner.
Spill heller litt på lag med oss da, Per. Vær litt kompis, «onkel» Per! :wink:

Vi er forståelsesfulle. Vi er vennlig innstillt. Vi ønsker av hele vårt hjerte at PCIB skal lykkes.
Men, vi lurer selvsagt på hva som skjer og hvordan ting går.
Vi vil veldig gjerne snart ha resultatene fra FimaVacc-studien, som vi har ventet på i over ett år.
Vi vil vite hvordan det ligger an med oppstart av FimaChem-studien for gallegangskreft.

Ærlig talt, så er det ikke for mye forlangt at ledelsen viser oss litt respekt, viser oss litt ydmykhet og informerer oss i større grad enn hva som er tilfellet i dag.

4 Likes

Vi er enig i mye , men ikke her.

Her synes jeg du drar alt gjennom samme kammen. Jeg ser du skrev omtrent det samme på Nano tråden. Muligens er det berettiget der, men ikke her.

Det må være lov å etterlyse fimaVacc. Husk at resultatene er veldig på overtid allerede(ble vel guidet read out i H1 2017, deretter var det imminent, så nye utsettelser, før det ble H2 2018).

Så det er en vesensforskjell på masing om småtterier og dette.

Det må ledelsen finne seg i ellers bør de få seg en annen jobb.

2 Likes

Joda, men det handler litt om intensiteten og varigheten. Dette har vært snakket om dag ut og dag inn siden slutten av november. Det når er punkt der nok er nok. Og når ser jeg at Durable fortsatt messer om emisjonen i høst. Det et på tide og kommer seg videre og flytte blikket opp og frem. Venting er dessverre the name of the game, og usikkerhet og store kurssvingninger er en del av hverdagen som biotek-investor. Og det er en frivillig sak å være aksjonær i Pcib, så hvis man ikke tror på ledelsen eller selskapet, selg aksjen, stikk innom kvartalspresentasjonen og flagg misnøyen. Å bruke TI som klagemur fører ikke noe bra med seg.

Kansje høres jeg litt surmaget ut, men det har blitt i overkant mye syting og klaging her siste halvannen måned.

3 Likes

InVivo,
jeg tror det er flere enn meg, trolig også Walday & Co, som hadde forhåpninger til at den nederlandske spesialinvestoren skulle gjøre mer enn å bare garantere for emisjonen.

Jeg hadde i alle fall forventninger til at de skulle gå inn på eiersiden med et langsiktig perspektiv , og at deres kompetanse og kontaktnett kanskje kunne være en ressurs for PCIB.

Å troppe opp på Q1 skal jeg i alle fall prøve å få til!
Når ledelsen har gått «i hi» og ikke svarer på henvendelser er jo det brått blitt den eneste måten å få kommet i kontakt med dem.
Så utrolig det enn måtte høres ut.

3 Likes

Durable. Det er kun en maaned siden vi mottok 2 boersmeldinger. Slik at hva du klager over er feil. Det er ikke normalt at ett biotec selskap plikter og komme med nye boersmeldinger hver 30. dag;-))

PCIB har sagt naar studiet skal vaere ferdig. Deretter gjenstaar det analyser, og presentasjon som skal gjennomfoers paa en konferanse eller i ett tidsksrift. Det er ikke noe man kan bestille i morgen. Her ma PCIB vente paa rett anledning. Og siden vi kun er 3 uker ut i det nye aaret, kan du ikke forvente at det vil skje i morgen.

1 Like

[quote=“Durable, post:755, topic:12647”]
deres kompetanse og kontaktnett kanskje kunne være en ressurs for PCIB.
[/

Hva vet vi om deres kompetanse og ressusnett? Ingenting!

Støtter deg der, spar kritikken til du får møte ledelsen face to face! Send de gjerne spørsmål i forkant på Mail, så for de god tid til å forberede gode svar. Da kan de ikke avfeie spørsmålene dine med påskudd om at de trenger mer tid, informasjon etc til å svare deg.

Lykke til! Snakkes på q-4;)

2 Likes

Jeg forstår godt synspunktene dine, InVivo, og vi er nok egentlig ikke så uenige heller, annet enn hvor pekefingeren bør rettes.

Når det gjelder «intensiteten og varigheten» så synes jeg også det er ubehagelig, men jeg er av den oppfatning av at det er ledelsen som bidrar til denne misnøyen, og ikke at det er noe som skapes av «utålmodige» aksjonærer.

Misnøyen vil nok øke for hver bidige dag med stillhet fra Walday & Co.

Denne stilllheten vil også føre til stadig kursnedgang, noe som provoserer ytterligere og gjør hele situasjonen enda mer ubehagelig.

Dette er det kun ledelsen som kan gjøre noe med, gjennom noe annet enn passivitet og - for øyeblikket - NULL KOMMUNIKASJON med markedet.

1 Like

Nei, jeg har ikke tatt poenget. Jeg leser gjerne positive og negative meldinger om PCIB. Begge deler er like viktig for meg.

Det kom mange kritiske spørsmål under Q3 QA og jeg tolket Walday som brydd og at han følte noen spørsmålene var for direkte og for mye forretning. Det kom jo spørsmål om utsettelser og hvordan selskapet følte aksjonærene hadde blitt tatt vare på retrospekt. Q4 kommer ikke til å være annerledes.

Nå føler jo jeg at Q3 var en veldig bra presentasjon og Walday gjør en kjempe bra jobb. Walday og PCIB som et selskap har fått til mye, men tillitten må han ikke miste. Det må jo være lov å ha to tanker i hodet samtidig? Jeg tror nok mange er utålmodige fordi de heier på PCIB og ønsker at de lykkes.

1 Like

Det jeg tenker, dere som er misfornøyd med kommunikasjon og ledelse, kan dere ikke teame opp et lag her og snekre sammen noen knakende gode spørsmål og eventuelle forslag til hvordan ledelsen kan bedre kommunikasjonen sin med marked og aksjonærer? Kanskje oppfordre dem til å komme med et månedlig nyhetsbrev med små oppdateringer og status?

Problemet er bare det at det er så utrolig lite konstruktivt å bruke forumet til bare klaging. Jeg tror at man hadde kommet mye lengre hvis de som er misfornøyd går sammen og prøver å løse problemet i dialog med ledelsen.
Husk at småaksjonærene sitter ned betydelig makt i Pcib, så ledelsen bør absolutt lytte til oss.

2 Likes

Har noen tenkt tanken at PCIB innen kort tid KAN levere tidenes børsmelding vedrørende fimavacc? At det jobbes til det beste for aksjonærene og kommende pasienter/brukere?
Hvis resultater er gode er det svært uinteressant at kursen ikke er i 100kr i dag. Hvis PCIB og teamet fra Leiden viser resultater som er interessante for flere pharma er det snakk om enorme summer. Altså milliarder++, PCIB KAN da bli ny big pharma og redde/hjelpe millioner av pasienter/brukere.

Er overrasket over at aksjonærer i bioteknologi tilsynelatende er så kortsiktige i selskap det investeres i. Ting tar tid og risikoen er skyhøy. Det er lange løp og PCIB risiko er gradvis redusert. Med skyhøy risiko er oppsiden dertil skyhøy ved gode resultater. Så enkelt så vanskelig. Måneder i såkalt forsinkelser mot guiding i bioteksektoren er egentlig helt uinteressant. Pri 1 : fortsette levere resultater og PCIB blir rikelig belønnet.

6 Likes

At PCIb faller ?

Nesten hele børs dritten faller. Men hva et alternativet, høyrente konto på1%. :joy: nei, takk.

2 Likes