Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Da har jeg postet et enkelt innlegg med hjemmesiden på Stockaholics internasjonale stock markets.Det er gratis og melde seg inn.
Det tar litt tid før det kommer da jeg er ny og moderator skal godkjenne.

11 Likes

Som antatt ser det ut som selgerene nå fordufter etter IPO.
Det kan være siste rest som går ut på billigsalg nå fra morgenen.

Jeg «tegner meg» for 500 til fra start.

Håper noen følger opp. Det er kun litt over 7K til salgs under 30 nå kl 08:39

6 Likes

Ja, det blir bare bedre og bedre dette her :frowning:

Vi skal vel nedom 25 igjen…ganske utrolig.

Lothian

3 Likes

Har selskapet gått konk siden onsdag eller noe?

6 Likes

Markedet er så råttent at en kan bli dårlig…

Men kjøpte litt på “billigsalg.”

Om det var lurt får tiden vise, hvem vet.

Lothian

11 Likes

Når mange aksjer faller så mye som i dag og på onsdag, vil personer med lånefinansierte porteføljer som inneholder PCIB og nærmer seg mislighold, være nødt til å selge noe, og bli fristet til å selge PCIB siden det frigjør mer kapital enn salg av for eksempel Equinor (forskjellen i belåningsgrad).

2 Likes

Nordea anbefalte helseaksjer som “safe haven” i urolige tider. Nå var kanskje kursbykset opp til 35 i begynnelsen av mai ufortjent, men det er likevel trist å se nesten 10 kroner reduksjon i kurs på så kort tid. Spørsmålet blir om det roer seg her.

1 Like

Interessant å skille mellom healthcare, medtech og biotech.

Medisim har jo gått som en kule i det siste, og de tjener penger, vokser og betaler utbytte.

PCI er et spekulativt oppstartselskap på linje med alle de andre norske, utenom PHO.
Safe haven er det ihvertfall ikke.

1 Like

Overvekt Pcib her også.
Ingenting i Norge har det potensialet. Kombinasjonen med at selskapet er fullfinansiert gjør det særdeles attraktivt.
De første Vacc-avtaler er rett rundt hjørnet.

6 Likes

Det er jeg selvsagt helt uenig i. Hvor langt man er kommet i den kliniske utviklingen og og hvordan de regulatoriske myndighetene ser på hva som er gjort er helt avgjørende hvor sannsynlighet for markedsføringstillatelse.

Man vet ikke hva selskapene snakker med FDA og EMA om, men enighet med FDA og EMA om muligheten for AA/CMA på interim avlesning sier i alle fall meg en hel del.

PCI er fullfinansiert og et randomisert 1:1 studie vil gi klart svar og ingen spørsmål i etterkant.

Jeg liker lav risiko er derfor 30% PHO og 70% PCIB.

15 Likes

Jeg tror vi får være enige om åvære uenige om dette, og det er jo helt greit.

Hele argumentrekken din tror jeg ikke er særlig relevant dersom det kommer en kraftig korreksjon i aksjemarkedet eller en skikkelig nedgangskonjuktur. Selskapet har ingen cashflow.

Det at selskapet er fullfinansiert stiller det jo naturligvis i en mye bedre posisjon enn de andre norske spekulative selskapene dersom det kommer en skikkelig nedtur. Konkursrisikoen er jo null og den er slett ikke null for de andre.

3 Likes

I dag skulle man tro PCIB var et oljeselskap med behov for å hente penger. Utrolig merkelig utvikling sett i lys av siste tid resultater.

1 Like

Synes det er rart Per ikke får skylden for kursfallet. Det var jo han som bad Trump om å øke toll på varer fra Mexico :thinking:

2 Likes

Det er nok også litt “sell in May and stay away” som noen praktiserer tenker jeg.

1 Like

PCI Biotech ble vel stiftet i år 2000, så da har de i så fall vært et oppstartselskap i 19 år.

4 Likes

Hehe, verdens eldste oppstartselskap!
Men det endrer ikke på det faktum at selskapet ikke har inntjening og aksjekursen vil være sårbar i en nedgangskonjuktur.

2 Likes

flott det flottesen, men det som er poenget er at PCIB har holdt på lenge med å utvikle sine “produkter” med RELEASE registreringsstudie i gang og fantastiske fimaVACC resultater!!

Vi kan faktisk få 1 avtale eller 3 i nær fremtid!
Og da tenker jeg på
#1 fimaVACC - klinisk samarbeid (Bavarian)
#2 fimaChem - Partner for Asia sites - guidet en avklaring innen juni
#3 fimaNAC - top10BP - der samarbeidet skal opp til “evaluering” iløpet av juni

God sommer :sunny: og måtte PW få rett - den som venter på noe godt… :wink:

12 Likes

Uansett hva som kommer framover så må det kunne linkes direkte til cash ellers kommer det fan meg ikke til å skje en dritt med kursen.

Alternativt må større aktører ønske å hurtig komme seg innenfor.

2 Likes

Vi hadde jo håpet at norske og utenlandske fond skulle inn etter FPD, men vi må vel gi de litt mer tid…

Ellers vil eg si at PCIB i mai måned har levert omtrent alt vi kunne håpe på og litt til.

Med disse nyhetene burde vi ha vært langt over emisjonskurs, men dessverre er markedet mot oss.

Vi får bare sitte fullastet og vente på reaksjonen (oppover) som vil måtte komme.

Lothian

10 Likes