Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Selv om man har aldri så mye tro på PCIB, så har selvfølgelig @Flottesen helt rett. Det Nordea snakker om er Roche, GSK, Merck, J&J osv. Folk vil bli friske selv om det er dårlige tider, så disse selskapene tjener penger og betaler utbytte okke som.

Og selv om folk ikke får mer lyst til å dø av kreft om tre eller fem år heller i en evt. lavkonjunktur, så er det den helt reelle risikoen for at PCIB ikke får det til, som markedet flykter fra.

7 Likes

Er vel litt som når Bayer kom med penger på bordet til Algeta. Var under lavkonjunktur og dårlig børsklima. Big Pharma sover ikke i noe type marked når de ser mulighet for nytt produkt. Fortsatt er BP stappfulle av cash og deres aksjonærer krever at de leverer blant annet nye produkter. Selvsagt er PCIB om de fortsetter levere resultater som til nå het potet i et hvilket som helst marked for BP.

5 Likes

Det er vel bare å innse at investorene har satt PCIB på vent.
Uansatt hvor mye positivt, som kommer fra selskapet, gjør det ikke inntrykk på aksjemarkedet, ja med unntak av de fleste her på TekInvestor.

1 Like

Det kommer like plutselig som alltid. Helt umulig å forutse 10 til 300 kr på kort tid i Algeta. Jeg forutså ikke det og timet dårlig. PCIB kan luke gjerne komme plutselig og i rykk og napp som Algeta om de fortsetter levere som til nå. Keep up the good work!

Ebitor, det du sier hørte vi ofte når Algeta kursen ikke gikk direkte på gode nyheter. Plutselig ble det også der stille med slike kommentarer.

4 Likes

Ja, da haster det jo. Og det kan jammen se slik ut for enkelte som “selger sine høns i regnværet”.

1 Like

Akkurat denne haussinga om Pcib synes jeg ingenting om. Pcib har ingen cashflow og er det første selskapet kjøpere fordufter i når krasjet kommer. Dette burde snøffelen snart lære seg

Her har det vært haussing av PCIB i lange tider. Siden emisjonen har den hatt null effekt…kursen har omtrent ikkje flyttet seg en centimeter siden oktober 2018.

Gudene må vite hva som skal til for å legge bak seg 30 for godt…

God helg, heldigvis er børsen stengt.

Lothian

1 Like

[quote=“geiran, post:7481, topic:12647”]

Du har vel et rimelig greit poeng der,Geiran, men samtidig foregår dette helt i bunn av trendkanalen og nær tiden for mulig avtale med:

  • Top10 BP Extension eller utvidelse
  • FimaVacc avtaler
  • Siter i Asia

Edit: Jeg har stort sett bare PHO og PCIB og når jeg kjøper litt ekstra i den ene så flyr den andre. Det må være en naturlov som som jobber imot meg.

Tok til meg 1800 ekstra idag av en post på 2400. Resten av posten forsvant umiddelbart uten at de syns i loggen så det var vel en robot igjen da som presser og presser og trekker seg så fort noen viser tegn til innkjøp.

3 Likes

De 3 mulige triggerne du trekker frem er som vanlig basert på håp og drømmerier.

Er det 4 år PCIB har hatt denne topp10 avtalen som vi vet omtrent ingenting om…på tide med neste steg.

Hadde vært fint hvis PCIB kunne sjokkert markedet med en positiv nyhet igjen…

Lothian

2 Likes

Otard; dersom dette er riktig, er det en ulovlig markedsmanipulering. I henhold til den europeiske Markedsmisbruksforordningen (MAR), så er dette ulovlig. Se hva Nordnet skriver om dette:

«Spoofing» er definert som en ordre plassert (kjøp/-og eller salg) med den intensjon om å avbrytes rett før utførelse. «Layering» er en form for «spoofing» der aktøren plasserer flere ordre i markedet med den intensjon om å avbryte de rett før utførelsen.

Overnevnte metoder brukes til å påvirke markedsprisen der aktøren som utfører de har interesse av å påvirke gjeldende pris i sitt favør. Et eksempel er der aktør «X» har interesse av å selge posisjonen sin i selskap «Y», og for å maksimere potensiell gevinst, så kan spoofing og/-eller layering benyttes til å drive prisen opp ved å etablere en misvisende kjøpsinteresse for selskap «Y».

Det er derfor ikke tillatt å plassere ordre uten et kommersielt formål i form av kjøps- eller salgsinteresse.

2 Likes

Jeg er sterkt uenig i at det er basert på håp og drømmerier. Tvert imot, senest på GF for to dager siden ble det bekreftet av Per at de jobber systematisk med asiatiske sites, at de er i dialog med selskaper vedr. Vacc, og at “det kommer nyheter ved. topp 10 samarbeidet innen juli”.

Han brukte også tid på å forklare hvor kompleks prosessen rundt dette med asiatiske sites er, og understreket at regulatoriske myndigheter i land som ikke er EU medlemmer eller USA, også har måter å jobbe på, egen rutiner og systemer som må imøtekommes. Det er ikke bare å copy/paste fra FDA/EMA også åpne en haug sykehus. Det er diskusjoner, DD, samtaler, innsyn – mye arbeid må legges ned. Men de jobber med det. Og, får de inn flere sites - så kan man anta at tiden til de berømte 60 pasientene er vurdert, kortes ned. Jeg tipper det arbeidet vil lønne seg.

Vedr. Vacc så kan de selskapene som er villige til å undertegne taushetserklæring, få fullt innsyn i alle data nå - selv de som blir presentert senere. På den måten kan de få all informasjonen de trenger for å vurdere løsningen. Noen er mer interessert enn andre selvfølgelig, og dette er prosesser som tar tid - det er mye som skal på plass. Men det skjer ting, så får vi håpe at det gir seg utslag etterhvert.

Hva som skjer med topp 10 vet vi i løpet av noen uker.

God helg!

35 Likes

Oj, det med VACC og taushetserklæring var interessant og positivt! Ble dette sagt 1-1 eller i plenum?

9 Likes

Det foregår hele tiden og melder man det får man bare en automatisk svar om at de skal se på det og ingen ting mer skjer. Det er bare å kjøpe å sitte lenge, trading blir vi rævkjørt på allikevel når det er lite trøkk.

Det var jo en sak her for en stund siden at en kar hadde lurt robotene. Da ble han trukket for retten. Robotene er jo ment for å tjene penger, mens vi små spekulanter er ment å legge igjen pengene til dem.

Det er bare sånn systemet er det!
I sluttauksjonen er det for eksempel slik:
Match på 26.05 men ingen synlige selgere før 26.30…

Her lå det altså 7185 aksjer på kjøp 26,10 og over, så selger siden måtte altså til med litt mere, helt skult (7698 aksjer ble solgt i sluttauksjonen) for å få den ned på ønsket avslutningspris. Jeg er 95% sikker på at dette er manipulering. Roboten merker jo også Don sin post og legger seg under for på mandag kan jo den posten komme enda lavere for å bli plukket opp :imp:

2 Likes

Hva sier din magefølelse ifm asiatiske sites? Virker som de ikke er såå langt unna noe her?

Nok en latterlig pcib dag. Jeg hadde ut en post på 10k de siste timene og la den ut helt ned på 26,30 men NULL interesse.

Tenkte jeg skulle ta vekk litt risiko da jeg har alt i pcib og legge litt over på PHO.

Nå er jeg faens forbanna på at så få gidder å bry seg om denne lille perlen…

1 Like

Det virker som noen kaster PCIB på båten, og velger det trygge (PHO) istedenfor

Ja absolutt interessant. Plenum, helt åpent.

10 Likes

Det kan være fornuftig å spre biotech-risikoen litt, Jeg tror PHO oppfattes som en ganske trygg havn. Jeg er med i begge btw.

Magefølelsen min er mest opptatt av å fyre opp grillen i hagen😛
Men selskapet uttaler at de sonderer mulige samarbeid i Asia. Utover det skal ikke jeg mene noe om når det kan bli, eller om det i det hele tatt blir.

8 Likes

Det er vel garantert at det blir fyr på grillen lenge før det samme skjer med PCIB :wink:

1 Like