Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Verbet “å hausse” (egentlig “hausse opp”) vil si forsøk på å snakke / piske / skryte opp noe (for eksempel en fotballklubb eller et børsnotert aksjeselskap) og underforstått uten begrunnelse / argumenter.

Noen debattanter på Tekinvestor (og andre aksjefora) faller innenfor kategorien som hausser og/eller basser. @Snøffelen faller definitivt utenfor denne kategorien. Han begrunner ALLTID sine vurderinger og er tydelig på hva som er hans synspunkter og meninger.

Derimot finnes det andre som regelmessig slenger fram påstander uten forsøk på begrunnelse. Det nærmeste eksemplet jeg kom over, er en som nylig skrev: “Pcib har ingen cashflow og er det første selskapet kjøpere fordufter i når krasjet kommer.”

36 Likes

Kursen gaar ikke foer vi mottar avtaler det foelger penger med. Thats it.

Og undertegnede maa vel karakteriseres som en av hausserne. Og jeg er fortsatt helt overbevist om at forretningsomraadene i PCIB vil skape en inntjening til eierne paa mellom 40 og 100 milliarder kr. Noe som betyr minst at hvert forretningsomraade maa bli verdt minst 10 milliarder, eller at noen faller fra og andre blir verdt mer…

Annerkjennelsen, og annerkjennelsestidspunktet naermer seg, og etter dette vil det ta av. Spesiellt om det blir mange avtaler. Om kursen staar i kr. 5 eller kr. 50 foer den tid, er helt uinteressant.

5 Likes

Kære @Don_suger

Du har vært ganske trofast på Pcib og jeg forstår at du har behov for at få solgt lidt. Det er helt legitimt.

Hvis du kan, så slå koldt vand i blodet og sælg det du har behov for efter nyheter som kommer Ila juni mnd. Hav lidt tålmodighed og du vil få væsentlig mere ud af det.

Blot et velment råd. :blush:

Jeg var på GF og støtter @anon58924711 fuldt ud.

FiloD

27 Likes

Den som venter får se :wink:

2 Likes

FiloD

Du vet godt at ingenting er sikkert.
Du husker kanskje da tidligere CEO Hestdal i PHO proklamerte med fynd at Cevira garantert ville bli en blockbuster. Slik gikk det ikke
Cevira endte i søppelbøtta.
Men, ang PCIB: Den som lever, får se.

1 Like

Troesten faa vaere at vi vet at markedet etterspoer leveringsteknologi, fordi flere av vaare konkurenter har store kundemasser. Slik at naaar vil tilbyr en leveringsteknologi som kan vise til bedre resultater enn hva vaare konkurenter tilbyr, burde det vaere haap. Ganske sterkt haap vil jeg si. Hvis ikke staar ikke verden til paaske;-))

Hadde vi vaert foerstemann ut med aa tilby en leveringsteknologi, kunne man tvilt, men ikke naar vi ser hvor mange kunder vaare konkurenter har.

2 Likes

Hvorfor volder kommunikasjonen fra biotekselskapene til markedet slike ufattelige problemer?
Er dette et totalt oversett problem?

Se på TRVX.
En kan ikke hevde at selskapet blir veldig hardt presset ene og alene pga tvilsom gjennomføring av meldetjenesten fra selskapet men en må jo kunne mistenke at en stor del av skylden er uprofesjonell gjennomføring av kontakten til markedet.

Hvor er problemene:

  1. Presten talte latin i kirken i gamle dager.Hørtes nok fint ut men folket forstod vel ikke bæret av det som ble sagt.
    Slik er det jo også ved enkelte meldinger fra selskapet hvor det videnskapelige gjennomgås på et språk svært få forstår noe av.

  2. Språket i meldingene skal være sakligt og ikke bære preg av overdreven entusiasme.
    Promissing og lignende uttrykk , som forventet i beskrivelsen på siste resultatene i TG studien.
    Når et slikt "monotont og ikke-beskrivende språk) brukes så står aksjonærene tilbake som spørsmålstegn.

  3. Timing av flere meldinger.
    Hvordan er magefølelsen etter å ha lest dem.
    Helt ok hver forseg men rene drepen etter hverandre.

Dette feltet burde selskapene ryddet opp i og fått en struktur på hvorledes gjennomføre mot markedet.

Grunnen er jo såre enkel:
Det blir et himla rabalder hver gang et biotekselskap legger ut en avklarende melding og i verste fall så medfører denne inkompetansen at selskaper kan havarere .

4 Likes

**…when IQ differences are greater than 30 points, leader/follower relationships will break down or will not form. […] …persuasiveness is at its maximum when the IQ differential between speaker and audience is about 20 points. http://polymatharchives.blogspot.com/2015/01/the-inappropriately-excluded.html

9 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Snoeffelen (1713 likes)
  1. @Investor (1688 likes)
  1. @Bra_Britt (1588 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Jubel (893 likes)

  2. @ufo (871 likes)

  3. @Mr.Oncoinvest (759 likes)

  4. @abacus (669 likes)

  5. @JAXI (648 likes)

  6. @anon58924711 (608 likes)

  7. @Lothian (576 likes)

Gratulerer!

4 Likes

Legger ved denne fra 2017.
Får vel bekreftelse fra “uhildet hold” på at PCI-teknologien virker i denne videoen.
Fint å ta med seg når en nå har startet den pivotale (avsluttende) studien i gallegangskreft.

PCIB arbeider innen området “inoperable bile duct cancer”
Dette betyr vel at når en oppnår en CR så har fimaCHEM teknologien fjernet svulsten UTEN HJELP fra kirurgi.

Men da må jo der være store muligheter for at fimaCHEM også vil overta den operable delen også på sikt , eller blir dette helt feil?
En måtte kanskje utvidet antall behandlinger ?

En kan jo også bruke dette som standardbehandling for å krympe svulstene før operasjon.
Mange svulster blir kanskje operable med denne bruken.

Blir spennende om de klarer “statistisk” å påvise abscopal effekt i denne release studien.
Det kan kanskje åpne for mere bruk?

Fantastisk det funnet britt_bra gjorde på størrelsene av tumorene sin betydning.
Dette som igjen indikerer at mulighetene for tidlig vei til markedet på anbefaling fra den uavhengige overvåkningsgruppen har øket betraktelig , bare lekkert.

BP får full innsikt i fimaVACC dataene allerede nå dersom de underskriver en taushetserklæring.
Meldinger/avtaler kommer når du minst venter det. :grin:

lykke til

14 Likes

Det var en klar statement FiloD. :heart::heart::heart:

Når tror du at PCIB kan lage en FimaVacc avtale. Snakker vi om 1-2-3 måneder eller mye lenger ut i tid?

2 Likes

Jeg skal ikke svare for FiloD for det er vedkommende mer enn kapabel til selv. Men jeg mener situasjonen er slik nå at det kan komme 5 avtaler i løpet av sommeren på Vacc område. Men det er ikke sikkert noen av de kommer med penger involvert.
Men kommer 1 av 5 med penger involvert i dette avtaleløpet så begynner aksjekursen å løpe også.

Men ting tar tid i denne bransjen så kanskje vi må vente til jul.

2 Likes

“Vente” er et stikkord i PCI Biotech. :smiley:

(Egentlig all biotek?)

4 Likes

Det viktigste er at tilbyr produkter som markedet etterspoer, saa faar det komme naar det kommer. Ser nesten ingen usikkerhet i PCIB lenger.

Tror fimaVacc kommer til aa bli vaart foerste blockbuster produkt. Bare vent til Lancet og company begynner og skrive om de sensasjonelle vacc resultatene. Dette bygger seg sakte men sikkert opp, mens vi blogger paa tek forumet. Det er bare og lene seg tilbake og foelge med paa utviklingen. Det sville vaert veldig interessant og sett innholdet i avtaleboken til Per Walday i disse dager;-))

6 Likes

@anon44025098

Jeg tenker at fimaVacc aftaler får vi ila. høsten, og jeg tænker vi får min 2 aftaler. Derimot tror jeg at vi heller kan få aftale på Asia, og med vores top 10 inden sommer ferien.

Og @Ebitor, det eneste som er helt sikkert, er at ingenting er sikkert.

Mange af livets forhold handler om å kalkulere risiko og jeg kan ikke undgå å blive forundret over hvor dårlig hvermandsen er til det.

Hvist man vil være sikker på succes så hopper man ind i en aktie når de er kommet på markedet og man kan se at salget stiger. PHO er et godt eksempel på dette. Endnu er salget ikke voldsomt, men det kommer jo i fin fart. Hvor stort det bliver er stadig vanskelig og vurdere, og når det hele er blevet lidt mere stabilt i 2020, så kommer de fond som forvalter andres penge ind i aktien, og da er den sikker mellem på kr. 100-150. De som kan kalkulere risiko går ind i denne nu. Markedsforholdene for PHO er gode de er stort set alene om dette marked og de har nu fået Schneider ind som sætter fart på USA. Jeg syntes dog at Hestdal fortjener en stor ros. Det var hans strategi at gå selv på det amerikanske marked og det kræver fandenimig GUTS. fordi 9 ud af 10 som prøver sig på dette marked fejler. Her har Hestdal startet en succes som Schneider kan bygge videre på.

Hvad Pcib angår så er det jo sådan set en meget større risiko aktie, så her kræver det væsentlig mere kundskab for at investere i. De har foreløbig ingen indtægter, og har en helt anden strategi end PHO. Her handler det om udlicitering, og da kan indtægterne kommer i klumper og både store og små portioner. For sådan et selskab handler det først og fremmest at kunne vurdere deres teknologi, markedsforhold og ledelse.

Teknologien har jeg gjort vurderinger på, og den fungerer endda særdeles godt indenfor deres tre områder. På samme måde som teknologien både for NANO og TARGO med TG og ONCO også fungerer.

Så er det markedsforholdene. Her vil Pcib blive første linje uden konkurrenter. NANO bliver i første omgang 3 linje med mange konkurrenter, og de er nu igang med at opbygge organisation for at selv bringe produkter til markedet på samme måde som PHO. Det koster mange penge og vil tage tid, men de kan også blive solgt som Costa indikerede. TARGO skal først nu ordentlig i gang med ONCOS og har flere konkurrenter.

Ledelsen
Ingen tvivl om at NANO har en dygtig ledelse (jeg er også investeret i NANO) og jeg var meget lei meg for at Costa måtte gå. Jeg syntes han gjorde en super god job, omend han var meget positiv. Bravo virker også meget kompetent.
Hvad TARGO angår så har de sidste handlinger vist meg at ledelsen ikke er god nok. Jeg har hele tiden været skeptisk til deres valg. Alt for mange dyre ledere, alt for mange studier, mangel på fokus.
Min holdning har hele tiden været at et biotec startup sætter du ikke en økonom til at lede. Her er det behov for fagfolk med benene på jorden.

Det har Pcib.
Pcib har været igang i mange år og jeg er ikke sikker på at jeg ville ha gået ind i dem for 12 år siden. Nu er jeg derimod helet anderledes sikker. Teknologien virker beviselig, også indefor de mest hotte områder P.t. Vaccine, immunologi og gen terapi, og nu også fimaBacc.
Markedsforholdene for spydspids teknologien er excellente, og der er usædvanlige store oppsider i Vacc og Nac.

Ledelsen er nøktern, nøjsomme og resultat orienterede. De har rigtig fokuseret og særdeles proff på hele medical og regulatorie delen.
Min eneste tvivl er hvordan de er på det strategiske og markedsmæssige område. Det håber jeg at få svar på snart.

Det jeg vil frem til er at hvis man evner at kalkulere risiko, så kan man komme ind i en aktie på et rimelig tidlig tidspunkt, og jeg syntes Pcib er sådan en aktie. Oppsiden i Pcib med de tre områder vurdere jeg til at være langt større end i PHO, NANO og TARGO

Jeg beklager at jeg har lavet vurderinger i forhold til andre selskaber, men det er den eneste måde man kan sammenligne risikovurderinger. Vi har jo alle vores favoritter og jeg håber ikke at du bliver alt for stødt af mine vurderinger.

Jeg syntes @Snoeffelen mange gange har vist hvor lavt vurderet Pcib er i forhold til resten af biotec selskabene på OSL. At markedet er efficient er i virkeligheden noget forfærdelig vrøvl.

Man må lære af sine fejl, og jeg lærte meget i Biotec Pharmacon. Jeg overvurderede teknologien (den er stadig væk god), jeg undervurderede markedsforholdene ( de store har først og fremmest fokus på at opretholde markedsandele) og jeg fandt ud af at daværende ledelse var inkompetent men da jeg overvurderede teknologien og undertvunget markedsforholdene sad jeg for længe i en taber aktie. Heldigvis kom jeg ud med fortjeneste.

Ved ikke om dette giver mening fordi jeg har fået et par glas vin. :), ønsker alle lykke til med deres investering uanset om det er TARGO, NANO, PHO eller Bergen Bio. “You will never walk alone” :joy::joy:

50 Likes

@FiloD, jeg tenker mye som deg men etter nedgangen fra ca 55 NOK til dagens kurs sitter jeg med mye lån.

Som de fleste er klar over sitter man tryggere med egne penger men jeg blir nok sittende ut Juni-Juli før jeg foretar omrokkeringer. De som ikke kjøpte min dyrebare 10k aksjer på Fredag kan bare angre seg :joy::joy::joy:
“You will never walk alone” :tada::grin::tada:

6 Likes

Noen som har sett dette dokumentet fra Norway Health Tec? Pcib, eller rettere sagt, Per og gallegang, er nevnt. Ser ut som det er 2 dager gammelt.

NHT sier på sine nettsider - >
"Vi er med på forretningsutvikling og internasjonal skalering, blant annet gjennom å trekke investeringskapital til Norge. "

seald.pdf (1,1 MB)

5 Likes

Kunne jo se ut som en konkurrent til pcib.

Men:
MENTOR
Per Walday, Ph.D. CEO PCI Biotech ASA Former Global
Head of Project Management at GE Healthcare and
manager in Nycomed Imaging/Amersham Health
developing mainstream diagnostic drugs found in the
market today. Broad international network and is
experienced with business development and approvals of
new products in the international in the pharma industry

4 Likes

Er innholdet i linken blitt redusert til bare forside etter du la den ut Don_suger

1 Like

@Otard, får du ikke opp hele dokumentet? Funker greit for meg.

1 Like