De regulatoriske lettelsene hos FDA gjelder altså ikke for Nucana. ABC-02 ble startet på midten av 2000-tallet, dvs. 15 år siden, og krevde mer enn 400 pasienter. Videre så kjøres det, som diskutert tidligere, et fase III for gemcitabine+cisplatin+nab-paclitaxel i dag, som skal innrullere 268 pasienter - ca. 80 flere enn PCI:
Jeg antar det er her Nucana også vil ende opp. At de nå også melder OR som endepunkt sier meg at de har andre planer med studiet enn å kjøre hele veien og lese av overlevelse før filing.
Videre så kommer du med påstander helt uten substans:
Dette har du ingen holdepunkter for å påstå, all den tid inklusjonskriteriene fra ABC-08 er såpass brei. De guider på samme inklusjonskriterier i sitt pivotale studie:
- Histologically/cytologically verified, non-resectable or recurrent/metastatic cholangiocarcinoma, gallbladder or ampullary carcinoma.
Inklusjonskriteriene er listet ovenfor, og alle som matcher kriteriene og ønsker å være med, får innpass. Du antyder at populasjonen nitpickes for å spike resultater, til tross for at inklusjonskriteriene sier noe annet. Forstår jeg deg rett?