Dette er bare lureri. Kjøpsposten blir trolig bare trekt rett før kl 0900…
Gael bidro vel med lite annet enn å selge opsjoner med lynets hastighet, så fort han fikk mulighet til det.
Nucana sliter big time, og det er nesten litt synd for kreftpasientene. Som Einarson sa, ville Nucana om de klarte å forbedre Cisplatin kunne bli mye bedre med Amphinex.
4,06% opp, med smålige 205 aksjer til en verdi av 5300kr omsatt, etter det første kvarteret av børsens åpningstid.
Rally!! Kjøp med begge hender
Og etter en halvtime; 0,19% i minus etter at omsetningen har doblet seg, til «mektige» 505 aksjer til en verdi av 13.040kr.
Trist.
Dette er en stor årsak til at fond og potensielle nye store aktører skygger banen.
What. The. Actual. Fuck.
Du har helt rett @Durable, at omsetningen kan tørke inn så grenseløst er utelukkende bearish.
Hvorfor oppnår ikke PCIB aksjen den verdsetting som det store flertallet på dette forum mener er berettiget? Personlig mener jeg det har med tidsperspektiv å gjøre. Vi ser det samme i hele sektoren på OB. Investorene vil ikke lenger verdsette denne type aksjer i forhold til fremtidig potensial så lenge dette potensialet er flere år frem i tid. Til og med PHO, som kan hevdes å allerede være i mål med start av kommersialisering, lider av det samme problem. Investorene mener det er for langt frem til overskudd.
Går vi tilbake til rundt 2016, var viljen til å prise en positiv utvikling med høyere aksjekurser langt sterkere. Siden den gang har nok alt for mange brent seg på kurser som var prematurt høye. Det kan også være en faktor at mange frykter en større markedskorreksjon før disse selskapene evner å komme i mål.
Omsetningen er jo like trist over hele linja i biotek. Er nok bare å ta sommerferie og sjekke kursen igjen i september
Bioteksektoren internasjonalt (bare se Sverige og Danmark) prises svært ofte på fremtiden, teknologi, pipeline, studier, patenter, samarbeidsavtaler, fullfinansiert studie® blant annet. I biotek dreier det seg stort sett om å verdsette fremtiden. At norsk bioteksektor prises lavt mot være nordiske naboer er lett å se på markedsverdier som er flerfoldige ganger høyere der. Kulturen for biotek endres også i Norge. Oslo Cancer Cluster ser ut til å få norsk biotek ut i verden. Prisingen nå er lav. Hva som plutselig skjer ved mulig ny norsk milliardindustri er umulig å forutsi. Jeg ser for meg en svært lys fremtid for norsk biotek! Prisingen vil da bli svært mye høyere for radforsk porteføljen om det slår til. PCIB fortsetter å levere resultater i internasjonal sweet spot innenfor PCIB sine teknologiarmer: chem, vacc og nac. I biotek skjer det plutselig verdsetting. Håper og tror PCIB er vinnerhesten i norsk biotek! Fremtiden mener jeg ser lys ut, at prisingen i dag da er lav er kun en gavepakke da!
Fremtiden til Pcib er svært lys.
Har enda ikke hørt om andre selskaper som kan åpne endosomer, uten å fucke opp cellemembran.
Må være en av Norges råeste «oppdagelser» noensinne. Kanskje ikke på høyde med Birkeland-Eyde-Prosessen, men ikke langt bak.
Pussig nok er lys sentralt i begge prosesser.
Selv om jeg lar meg frustrere av denne generelle lave prissettingen av norsk biotek, så er det jo nettopp dette som gir oss mulighet til å kanskje ta del i en helt eventyrlig verdiøkning de neste årene.
Det er dette fenomenet som potensielt kan gjøre en langsiktig og tålmodig investering i Radforsk-selskapene til en regelrett gullgruve!
Den kanskje største bekymringen er dog oppkjøp til en gi-bort pris, som følge av lav akskjekurs.
Det er i Pharma man tjener store penger. Et eks er
https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=INIT.NGM
Realiserer her snart. Pengene går uavkortet inn i Pcib.
Ja , det var dette med å treffe da…
En slik som denne feks:
https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11431880.ece
PCIB satser jeg på blir den neste
Støttes! Og siden det er fredag; penetrere er ikke det samme som å innvaginere
15/06-2018 12:25:17: (PCIB) PCI Biotech: Extension of preclinical research collaboration agreement with a top-10 large pharma company
18/12-2018 14:55:26: (PCIB) PCI Biotech: Extension of preclinical research collaboration agreement with a top-10 large pharma company
Da er vi antakelig en uke fra melding om hva status blir med top 10 large pharma company.
Avtaler som kan løfte kursen kommer som regel som lyn fra klar himmel, men i tilfelle PCIB så er det faktisk varslet at det skjer noe i juni. I tillegg kan det komme Vacc-avtaler nå eller senere. Den som har tenkt å vente med å kjøpe for å time dette perfekt skal jammen være både dyktig og heldig for å treffe riktig…
Ser ut som selgerene har tatt tidlig helg. Mulig de har til salt i grøten over pinsa.
Ikke la dere lure nå. Traderene er de siste som logger av, om det så skulle bli atomkrig. Denne skal nok ned å snuse på 25 tallet igjen.