Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ikke noe poeng i det hele tatt.

Men det er stadig folk på div forum som backtrader og opplagt lyver. Så å tror at informasjonen i pollen er 100% korrekt, tviler jeg sterkt på.

1 Like

Dette er veldig godt sagt.

3 Likes

Vil anbefale personer som planlegger å sende mail til ledelsen om å informere her i tråden om noen andre også ønsker å få inn noen spørsmål slik at en kan få et samlet svar og da gjerne også oppdatere disse på forumet. Det tror jeg ville kunne være veldig fin måte å redusere trafikken av mailer til ledelsen, samtidig som vi får samlet mer av informasjonen og tilbakemeldingene på en plass.

11 Likes

At forumet har takhøyde for at folk kan få ut sin frustrasjon, syns jeg er helt innenfor. For oss som følger selskapet tett vet jo at en etterlengtet FimaVacc dybdeanalyse, kan virkelig sette fart på selskapet.
Og kan gi oss en endelig bekreftelse på at PCIB teknologien vil spille en nøkkelrolle for å løse viktige utfordringer ved å effektivt forbedre vaksinepresentasjonen .
FimaVacc studiet er PCIB`s desidert største investeringsområde de siste årene, og at vi har forventninger til denne er jo ikke så rart når vi i museforsøkene fikk:

  • FimaVACC øker kraftig evnen til vaksiner for å indusere CD8 T-celler:
    -> 20 forbedring sett i milt og > 40 ganger forbedring i blodceller
    Samt Generering av immunologisk minne

Fase I studiet, 90 friske frivillige : _

  • fimaVACC – a clinical stage vaccination technology with encouraging cellular immune responses
    - Initial data suggest enhancement of antigen specific T-cell response at
    tolerable doses, with earlier responses and higher response rates

i tillegg har vi FimaNac
Six active collaborations within nucleic acid therapeutics and vaccination
Pcib besitter en helt unik transport teknologi. for å transportere forskjellige virkestoffer inn i cellene.
PCI teknologien er meget velegnet til å transportere Cas9 og RNA komponenter inn i cellen, i tillegg har de gode effekter med virus- leveringsverktøy som Adenovirus og Adeno-Assosiert virus. Hertil påpeker de at de kan lys-dirigere effektene i kroppen, således at man kan målrette behandlingen.

Når begge disse platformene er priset til 0,- pr idag gjør jo at betydningen av resultatene av dybdeanalysen vil ha potensiale til å virkelig sette PCIB på kartet.
Bavarian og Ultimovacs venter nok oxo spendt med :wink:

Så at man kan bli “litt” frustrert i denne venteperioden er jo helt forstålig.
Hær gjelder det bare å holde ut, kan umulig være lenge til vi får svar!
Q4 er om 3 uker, 13.feb.2019
Stay strong :muscle:

11 Likes

Helt enig der Jaxi!

Hvis Pcib har klart å gjenskape de prekliniske fimaVACC dataene i mennesker, så skal fimaVACC som produkt gjennom en kraftig reprising, fra dagens ca 100 millioner til et sted mellom 500-1000 millioner(mener når jeg).

1 Like

Det holder kanskje ikke. Alene vil EN avtale innenfor fimavacc teknologien/plattformen kunne gi inntekter på milliarder?! At kursen kan dobles på dagen kan være men ved suksess er bruksområde fimavacc langt større enn en milliard.

Verdsettelse av fimavacc til en milliard ved suksess er lommerusk. Det er big pharma potensialet da. Med andre ord titalls milliarder ved stang inn. Må sette seg inn i bruksområder og de er store.

6 Likes

Farma og medisin

PCIB - Noen tanker om kreftvaksine og fimaVACC del2

Bonusfrelst

PCIB22.10.2017 kl 14:105187

Innlegg av: Snøffelen (18.09.17 21:49 ), lest 9493 ganger

Ticker: PCIB

PCIB - Noen tanker om kreftvaksine og fimaVACC

Safeinvest, det var en interessant link til Bavarian Nordic, for det illustrerer risikoen, men også potensialet. Danske Bavarian sitt vaksineprosjekt strandet nå mens det var i fase 3, og aksjen stupte med 46% mens verdiene falt med ca 7 mrd danske kroner.

I årenes løp har kreftvaksine vært svært lukrativt for produsentene, av profylaktisk (forebyggende) kreftvaksiner. Eksempler er Gardasil og Cervarix mot livmorhalskreft.

For terapeutisk vaksine er det magert. I 2010 fikk Denderon godkjent Provenge mot prostatakreft (etter å ha misset i 2007), og i 2015 fikk Amgen godkjent Imlygic. På unresectable melanoma.

Provenge var forventet å bli blockbuster, men solgte «bare» for rundt 250 mill$ i årene 2013 og utover. En pris på nær 100 000$ er en ting, men komplisert produksjonsprosess med svært dårlig marginer (tross prisen!!) gjorde at Denderon gikk konkurs i 2015. Valeant plukket opp Provenge, men Provenge er i 2017 på kinesiske hender. Interessant nok siden kineserne utrolig nok bruker mer penger på forskning innen immunoterapi enn noe annet land.

Prinsippet for Imlygic er onkolytisk virus, det samme som Targovax sin ONCOS-plattform. Amgen betalt i 2011 en pris på 425m$ for selskapet som da utviklet Imlygic, og også her har forventningen til salg blitt godt moderert, et peak salg på 390 mill$ per år i 2022, mens salget i 2016 endte på ca 50 millioner dollar. Problemet til Imlygic er «Imlygic showed questionable clinical efficacy».

Terapeutiske kreftvaksiner foreløpig manglende suksess er godt formulert i denne artikkelen, skrevet i kjølvannet av Bavarian-misæren.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-09-15/bavarian-nordic-prostvac-biotech-s-cancer-vaccine-insanity

«It keeps trying the same thing again and again, expecting different results.”
Og det Big Pharma er erkjent nå er at man trenger teknologi for å bedre immunresponsen, og at kombinasjonsbehandlinger er tingen.

Innlegg av: Snøffelen (18.09.17 21:50 ), lest 6356 ganger

Ticker: PCIB

RE^1: PCIB - Noen tanker om kreftvaksine og fimaVACC

Og tross mange skuffelser, og uforløst potensial, så er betalingsviljen enorm, med rett medisin. Følgende artikkel fra i dag er spennende:

«As has happened with other areas of cancer research, including checkpoint inhibitors and CAR-T, a breakthrough cancer vaccines would be expected to trigger a big pharma buying spree. Today, according to Loncar, there’s reason to be believe a breakthrough might come”

Jeg tror det er en god grunn til at PCIBs top-10-farma samarbeidet holdes hemmelig. Ingenting vil avsløres før man føler at suksess er i sikte, med god grunn gitt alle tilbakeslag i denne bransjen.

Men det er ikke tilfeldig at det ledende selskapet innen kreftvaksine i Norge, Ultimovacs, samarbeier med PCI Biotech.

Det er ikke tilfeldig at det desidert ledende selskapet i Europa innen vaksineteknologi (mRNA) samarbeider med PCI Biotech.

Det er heller ikke tilfeldig at et topp 10 pharma, og svært sannsynlig ledende innen kreftvaksine i verden også samarbeider med PCI Biotech.

Jeg har hele tiden sagt at jeg har kjøpt pga gallegangsindikasjonen, og det er fordi LOAen er så gunstig, men nå begynner det mildt sagt å dra seg til på fimaVACC. Big farma kan any time soon ende i et spending spree, og binge på fimaVACC. Det er intet mindre enn utrolig spennende

6 Likes

Innlegg av: Snøffelen (22.10.17 12:50 ), lest 73 ganger

Ticker: PCIB

Endret: 22.10.17 12:51

RE^1: PCIB - Noen tanker om kreftvaksine og fimaVACC

Har tidligere vært inne på 3 selskapene som er i front på mRNA cancer vaccines BioNTech, CureVacc og Moderna.

BioNTech har som kjent et svært spennende samarbeid med PCIB, og Amphinex er trolig nøkkelen for å løse delivery for BioNTech. Som mange sikkert vet så inngikk BioNTech en avtale med Genentech for 1 år siden:

http://biontech.de/2016/09/21/biontech-enter-worldwide-strategic-collaboration-genentech-develop-individualized-mrna-cancer-therapies/

“Under the terms of the agreement Genentech will pay BioNTech $310 million in upfront and near-term milestone payments.”

Moderna er også i tet, og det er ikke småpenger som investeres der i gården heller i håp om å lykkes:

https://labiotech.eu/rna-review-rnai-mrna/

“In the case of mRNA, investor interest doesn’t seem to be a problem, at least for some. US-based Moderna Therapeutics, which is dabbling in almost all possible mRNA indications, has managed to raise over $1.9Bn (€1.6Bn) and reach a valuation of $5Bn (€4.3Bn) even before data from its first clinical trial was released in April.”

Og nå nylig (18. oktober 2017) dro altså den siste av top 3 til med avtale i milliardklassen:

"Eli Lilly is putting up $1.8 billion (€1.5 billion) to work with CureVac on five mRNA cancer vaccines. The back-loaded deal moves Lilly into an emerging field that seeks to use mRNA to guide immune attacks on tumors.

Lilly is making a $50 million upfront payment and €45 million equity investment to get the deal up and running. Beyond that, CureVac is in line to receive up to $1.7 billion in milestones as the five vaccines pass development and commercialization milestones."

Hvis PCI-teknologien virker for BioNTechs applikasjoner gjetter jeg på at avtalen kan bli formidabel. Og det er god grunn til å tro at den gjør det.

5 Likes

Jeg snakker da om en umiddelbar reprising. Hvis fimaVACC blir en kommersiell suksess så er potensialet skyhøyt.
Men ved translatering til klinisk produkt, så tror og håper jeg på en reprising av VACC på mellom 500-1000 millioner, alt ettersom hvor gode data som blir lagt frem.

8 Likes

Er det rart at vi venter mer eller mindre utålmodige på fimaVACC-resultatene?

Stuffers hadde vel en verdi på ca 150 MNOK på fimaVACC i den siste analysen…,

Lothian

5 Likes

Da fikk vi svar fra selskapet:

Takk for din interesse for PCI Biotech.
Immune respons dataene fra fimaVACC studien vil bli rapportert når de foreligger. I Q3 2018 presentasjonen side 14 er det opplyst “Near-term focus on characterization of the immune responses. Expected study completion 2H 2018”.
Denne ordlyden, sammenholdt med det korte tidsrommet frem til en eventuell oppdatering i Q4 2018 rapporten (13 Februar 2019) medfører ingen ytterligere kommunikasjon fra selskapet.

12 Likes

Fikk akkurat den samme mailen…

2 Likes

Høres ut som at vi da får svar på Q4. :grinning:

4 Likes

Utifra det svaret så tolker jeg det sånn at vi ikke får resultater før Q4 rapporten. Hvor det da kommer bare en oppdatering. Frykter at det kan bli veldig lang ventetid…

2 Likes

@InVivo m.fl.

Et aksjeforum som Tekinvestor vil aldri bare være et forum for spredning og utveksling av fakta og diskusjoner basert på disse. Sjølsagt vil det forekomme både ros og ris til ledelsen - fra rein sutring til de mest panegyriske omtaler av hvor flink ledelsen er.

I perioder med nyhetstørke øker frustrasjonen. Etter gode nyheter kommer euforien. Da er mye venting og frustrasjoner glømt. Det er omtrent som med været.

I det store og hele er jeg derfor svært fornøyd med hvordan forumet virker. Kritikk og ros er m.a.o. helt greit om den er begrunna.

I formell forstand “kjenner” aksjonærene bare styret. Det er vi som har valgt styret, og styret holder seg til enhver tid med den ledelsen man mener har de rette forutsetningene til å realisere styrets/selskapets mål.

I praksis er det likevel ikke slik. Mens CEO og CFO av flere benevnes med fornavn, er det nok mange av oss som ikke kjenner til andre enn styrelederen, Hans Peter Bøhn. Delegeringen av informasjonsansvaret overfor aksjonærene er derfor delegert til ledelsen. Enn så lenge er dette ivaretatt ved at oppgaven er tillagt CFO.

På denne arenaen hvor de aller fleste er anonyme for hverandre, synes jeg det aller meste er lesverdig; enten det er interessante faktaopplysninger, gode resonnementer, begrunna spekulasjoner og “sivilisert” ris og ros til selskapets ledelse.

Det jeg derimot setter liten pris på er flerfoldige gjentakelser (kverning om igjen og om igjen) og at noen refererer lange artikler i sin helhet når link til artikkelen likevel er oppgitt.

11 Likes

Jeg tolker dette som at dette er utenfor Pcib sine kontroll.
Da er det bare å vente på at SVDB får gjort ferdig analysen/rapporten.

9 Likes

Stemmer nok det InVivo. Er vel som Jonas E sa på en podcast at ledelsen nok er like ivrig som oss på offentliggjøre data, men av ulike grunner trekker ting ut i tid. Jeg er iallfall beroliget over svaret og over at vi får et svar.

Og de skal ha for en ting - informasjonmuren er høy og sterk. Slik det skal være.

Men det er ikke fritt for at man spekulerer på hva forsinkelsen skyldes…For hva ellers skal vi bruke ventetiden til enn å spekulere…

7 Likes

Får vel vite en god del mer på Q4!:crossed_fingers:

1 Like

Det synes jeg var en kort og grei tilbakemelding. Avklarende og betryggende.

1 Like

Syns heller det vitner om nok en forsinkelse…?