Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Har sett flere tilfeller hvor selskaper blir kjøpt opp så tidlig som i Pre klinisk fase. Om topp 10 samarbeidet(nac) treffer «spikeren» skal en ikke se bort fra at noe slikt kan skje. Mulig lisensiering er mer sannsynlig(?).

Gjeldende Fimavacc blir jeg svært skuffet om de ikke evner å få noe ut av dette når resultatene har vist en stor forbedring kontra kun Hiltonol.

Uansett. Vi trenger noe konkret, som i en eller annen form for avtale på bordet. Uanvhengig av størrelse vil det gi oss en indikasjon på at «vi nå virkelig er på gang».

14 Likes

Dette kommer. Jeg kan garantere dere at baade fimaChem, fimaVacc og fimaNac er temaer i Big Pharmas moeterom om dagen. La naa dette modnes, saa kommer det snart noe godt ut i andre enden;-)) Mye godt.

6 Likes

Montro om der er penger i forretningsområdet fimaNAc?

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11445555.ece

:money_mouth_face:

Du kom lenger enn til innloggingsbildet du da skjønner jeg :sunglasses:

2 Likes

Kom ikke så mye lengre jeg heller…

Bli gjestebrukere i 14 dager, fort gjort.

1 Like

Kan du copy/paste hovedtrekkene fra Medwatch over hit?

3 Likes

Da starter en ny uke, tro om det kommer noe spennende nyheter…

5 Likes

En (positiv) fimaNAc-melding fra BP er vel nært forestående…:crossed_fingers:

2 Likes

Solux, hva LOA på det enkelte selskap er kan selvsagt diskuteres, men de regulatoriske hinderne er reelle, og all statistikk viser at jo lenger man er i den regulatoriske og kliniske hinderløypa desto større er sannsynligheten for en markedsføringstillatelse.
Så er det en rekke parametere som påvirker underveis, med sterke effektdata som den mest solide predikatoren for suksess.

Annet; Slik jeg se det er det også 3 hovedkategorier for risiko i biotek.

  1. Finansieringsrisiko
  2. Klinisk og regulatorisk risiko
  3. Markeds- og salgs risiko.

Nummer 1 på lista er det mange har fått erfaring med i norsk biotek siste året, biotek har ikke inntekter, og må skaffe penger til FoU via emisjoner eller partnerskap.

Nummer 2 på lists er den vi som er den desidert viktigste i en LOA-betraktning.

Nummer 3 mener jeg er den som er minst viktig.
Får du en godkjennelse i en cancer indikasjon med high medical unmet need blir det salg. Det er ikke som å selge Coca Cola og Pepsi, beslutningstakerne er svært kompetente.
Og som vi alle vet, en Accelerated Approval er produkter som gir aller mest QALY - Quality Adjusted Life Years, mao regulatoriske myndigheter har peiling, for AA er så og si en blockbuster- garanti.

PCIB har bortimot null finansieringsrisiko, de er med meget stor sannsynlighet finansiert til markedsføringstillatelse.
Amphinex på GGK har meget sterke resultater i dose-eskalering og extension studiet, og i GGK-indikasjonen er det et høyt unmet medical need.

All grunn til å være svært optimistisk mtp utsiktene til PCIB.

19 Likes

Enig med deg på alle punktene,
Men mener du overser eller ikke tar med nr4, som er psykologi. Selskapet er jo på børs og er markedet i resesjon så vil pcib være utrolig sårbar. Er markedet i bull, så drister jeg meg til å si at du har rett.
Jeg mener også personlig at om markedet ikke er nøytralt eller bedre så er dette en svekker på LOA for Biotek og pcib.
Videre så er pcib veldig long case som gjør den ganske så uattraktiv pr nå som markedet og psykologien ikke vil ha long aksjer, og hvertfall ikke de uten solide inntekter og lav risiko.

Solux mener fortsatt at PCIB = FimaChem ser jeg. Det kan bety at du forblir en gjerdesitter altfor lenge.

2 Likes

Den psykologien tror jeg rammer biotek som har stor risiko på 1 hardere, og PCiB er allerede veldig billig om man kun ser på LOA og market CAP, og ser bort fra lav finansieringsrisiko og sterke resultater.

Dessuten, det kan faktisk skje en hel del når som helst med fimaVACC og fimaNAC mtp kommersielle størrelser.

Og tenker vi fimaCHEM så er det ikke utenkelig med avtale en eller annen gang i løpet av de kommende neste 12 mnd, og da mener jeg any time.

Algeta hadde first patient dosed i juni 2008, og Bayer-avtalen ble annonsert i start september 2009.

Aksjekursen i Algeta hadde de beste prosentvise hoppene FØR avtalen kom, og da ikke rett før, men fra halvåret før.

14 Likes

vel, eg ser flere anbefaler under-vekt på aksjer.

Min anbefaling er å kjøpe hver mnd her i pcib, uten belåning og dritt i kursen, det er antall som betyr noe senere.

7 Likes

Alle i ventemodus og topp50 veldig stabile.

Håper at vi i dag eller innen få dager får forlengelse med topp10 og kanskje vi kan få noe nytt om samarbeidet med Biontech og Bavarian de neste ukene…?

Det som kan reprise PCIB er fimaVACC, men da må vi ha en kommersiell avtale på plass.

Og DET tar jo alltid mer enn tid enn vi ønsker.

Lothian

4 Likes

Ser ut som de drar til Boston neste helg…

8 Likes

Den strategien er faktisk ganske god, i et selskap som PCIB med svært liten finansieringsrisiko så er det smart å akkumulere det man klarer hele veien, da det med god sannsynlighet gjør at man til slutt vil eie en større andel av selskapet.

4 Likes

Ja, der er jo sannsynligheten relativt stor. Er sannsynligheten like stor for at det ikke vil være like bra å vente?

Jeg spår ikke aksjekursen sulrox, jeg sier at «it makes sense» å akkumulere i en aksje som ikke vil bli utvannet av emisjoner i motsetning til å akkumulere i en aksje som det vil bli emisjon i.

Poenget er jo nettopp at aksjekursen er vanskelig å forutsi, og det samme med avtaler, og det er derfor det er smart med andre styringsparametere enn det når man vurderer å kjøpe en aksje.
For det er det vi i bunn og grunn diskuterer her, kjøpe, selge eller la være.

4 Likes

Beklager.
Les det som du anbefalte å kjøpe meir og meir i PCIB etter hvert som kursen faller. Noe som eg ser ikkje er hva du skriv. (dysleksi er noe dritt)

Eller hold.

1 Like