Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ikke godt å si, kanskje lurere å vente i selskapene man vet det er en emisjon i?
You tell me.
Mine viktigste styringsparmetere er uansett kliniske resultater og regulatoriske privilegier.

3 Likes

Nordnet Livsforsikring ser ut til å ha hørt på deg siste uke @snøffelen :slight_smile: De har tydeligvis tro på selskapet .

1 Like

Nordnet har kjøp Netfonds

2 Likes

Nordnet livsforsikring er bare unit link kontoene til nordnet, og den har nok bare økt pga de har overtatt alle aksjene fra netfonds som @sulzrox sier.

1 Like

Har de begynt å sondere for blærekreft?

http://www.biomatsencongress.org/images/files/book_of_abstracts_biomatsen_2019.pdf

Abstract fra Biomatsen 12-18 mai 2019, Tyrkia.

Novel Technologies by Photodynamic Therapy (PDT)
O. A. GEDERAASa, A. JOHNSSON, b A. HØGSETc, AS. HJELDEd, M. LINDGRENb
a Department of Cancer Research and Molecular Medicine, Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway
b Department of Physics, Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway
c PCI Biotech AS, Ullernchausséen 64, 0379, Oslo, Norway.
d Department of Circulation and Medical Imaging, Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway
Abstract: The possibility of using photochemical internalization (PCI) to enhance effects of the cytotoxic drug bleomycin is investigated, together with photophysical determinations and outlines of treatment for intravesical therapy on bladder cancer. In vitro experiments indicated that employment of PCI technology using the novel photosensitizer TPCS2a® enhanced the cytotoxic effects of bleomycin in bladder cancer cells. Furthermore, experiments in an orthotopic in vivo bladder cancer model show effective reduction in both necrotic area and bladder weight after TPCS2a based photodynamic therapy (PDT). The tumor selectivity and PDT effects may be sufficient to destroy tumors without damaging detrusor muscle layer. Our results present a possible treatment strategy for non-muscle invasive bladder cancer, with intravesical instillation of photosensitizer and bleomycin followed by illumination through an optic fiber by using a catheter. Results from initial studies on PDT will also be presented, as well as results on the localization of different photosensitizers in cellular structures.
Keywords: Photochemical internalization, cytotoxic drug bleomycin, cytotoxic effects

14 Likes

Blærekreft har vært nevnt før ja. Men kult at det dukker opp nye studier som bekrefter at dette er et interessant område for fimaCHEM.

4 Likes

Snøffelen

Med hvor stor sannsynlighet forventer du at et eller flere av Firma… vil ende opp med partneravtale?

Er du 100 % sikker på at det vil gå veien?

Ser at enkelte av dine kamphaner er mer enn sikker.

Ifall du ender under 100%, hadde det vært greit å vite hva du mener, som kan gå galt.

Blærekreft må vel passe som hånd i hanske for FimaChem. Lett tilgjengelig nå med all ny god fiberoptikk, selv om en laser gjennom urinrøret ikke høres spesielt digg ut :smiley:

Men indikasjonen er så inn i helvete stor (det vet jo vi som også er i Pho), at Pcib som ren oppkjøpskandidat blir i en helt ny liga.

Det jobbes i det skjulte. Meget bra :+1:

7 Likes

Ebitor, det er ikke 100% sikkert at vi lever i morgen, alt mulig kan skje; kjørt over av trikken, murstein i hodet, dø av kjedsomhet etc.

Eneste som er 100% sikkert er at ingenting er 100% sikkert.

11 Likes

Det eneste som er sikkert er at PCIB skal holdes i intervallet 25-28 det neste halvåret også…

For en hengemyr vi sitter i om dagen.

En kan jo lure på hvilken verdenssensasjon som må til før vi kan passere 30 igjen.

Ser at Pfizer legger 93 milliarder på bordet for Array…PCIB kan de få for ca 1% av dette.

Lothian

Lothian
Må vedgå at jeg ikke ville satset min siste sten på at det er så sikkert. Sannsynligheten for at så ikke skjer, mener jeg er betydelig større. For dersom kursen skal bli,liggende i et slikt intervall det kommende halve året, så mener jeg at det da heller ikke skal komme noen positive nyheter fra selskapet i samme periode. Akkurat det har jeg svært vanskelig for å tro på.

3 Likes

Det har eg lite tru på.

Skal vi sjekke stop loss under 23,80?

Som Snøffelen skisserer er ingenting 100% sikkert.
Uten kursdrivende nyheter det neste halve året, er det nok flere som sannsynligvis vil dø av kjedsomhet, med det resultat at aksjekursen faller tilsvarende.
Livet er uforutsigbart.

1 Like

Lurer på hvordan markedet vil reagere på en ny 6 måneder forlengelse av top10 BP. Det i seg selv er jo en positiv nyhet, men kanskje mange tenker at det går for treigt til neste steg på nAC.

Skal ikke se bort i fra at mange vil kaste korte på en sånn nyhet. Nå har vi jo også fimaVACC som det kan komme nyheter når som helst på og videre plan på ASIA.

Men jeg håper inderlig det kommer partneravtaler fremover nå som kan få fortgang i interessen for aksjen og selskapet.

2 Likes

skal vi ligge her på 25 i 6mnd til så er det stor fare for en går inn på topp20, men skal vel overleve det å :wink: :joy:

5 Likes

Så må man ikke glemme at det er når natten er på sitt svarteste at dagslyset er på sitt nærmeste.
Jeg mener at man vil gjøre smart i å fokusere på det fundamentale og glemme aksjekursen inntil videre. Dersom selskapet fortsetter å levere på det fundamentale så må man ikke bli overrasket om aksjekursen på ett eller annet tidspunkt også kommer. For i tilfellet PCIB tror jeg nok det er flere enn en “gjedde” som lurer i sivet og venter på det rette øyeblikket for å slå til. For er det noe BP og gjedder har til felles, så er det grådigheten.

3 Likes

Jeg er glad for at du fortsatt virker å ha troa på dette selskapet, Snøffelen. Jeg er en av de som lener seg på din bransjekunnskap. Selv forstår jeg lite av alle de fine ordene og forkortelsene da min bakgrunn er realfag, hvor verdiene er mer håndfaste og med kortere vei til markedet . Så det strider mot all fornuft å satse så mye i noe man ikke helt forstår. Ble litt revet med for snart 3 år siden. Ville sikkert ikke blitt fristet av det som kommer fra selskapet til å kjøpe denne aksjen idag. Markedet ser heller ikke ut til å fristes. Synes ledelsen er tilknappet og lite interessert i aksjemarkedet. Men de har jo den kapitalen de trenger for en stund, så kanskje det bedrer seg når kassa minker om et par år? Jeg blir neppe med på noen ny emisjon
For snart 3 år siden ble det spekulert i accelerated approval (AA). Hva betyr accelerated i denne bransjen?

1 Like

AA ble vel ikkje konkret før i meldingen den 20.12.17 eller 1,5 år siden.

Euforien varte til emisjonen ble meldt, etterpå har PCIB vært en tålmodighetsprøve.

Og det meste tilsier at denne prøvelsen vil vare en stund fremover også…hvis ikkje Per kommer dragende med en nyhet eller to.

Lothian

1 Like

Accelerated Approval er en tidligere godkjennelse, dvs mottatt markedsføringstillatelse, basert på surrogatendepunkter.
Et surrogatendepunkt er tenkt st er en god predikator på reell klinisk nytte, som overall survival (OS) eller en eller flere QoL -parametere (Quality of Life)

Fordelen med AA er ikke bare tidligere godkjennelse, data viser at så godt som alle produkt godkjent på AA blir økonomiske suksesser. Forventningsverdi på AA-produkter er blockbuster, dvs et produkt med over 1 milliard dollar i salg.

5 Likes

Jeg forstår jo hva ordet betyr. Men hva betyr det i praksis? Når det går år og pasienter ikke har andre alternativer, så virker det ikke akkurat som om “mølla” har øket hastigheten (eller har akselerert)?

1 Like