Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

4 Likes

Jotun skal ha fått AA for et potent virkemiddel mot kjedsomhetslidelser. De har lansert en nymalt og sammenleggbar levegg i ulike forpakninger der man kan se malingen tørke. Veldig langsomt.

3 Likes

Likevel har den altså det. Og kostnaden blir ikke bare mindre i tidsbruk, men også i omfang Feks med hvor mange pasienter som trengs i registreringsstudie.
Gjelder å perspektiv på ting, PCIB har et fullt finansiert registreringsstudie, og er prissatt under milliarden, i NOKs, men har god sjanse på å få et produkt med årlig milliardinntjening, i $.

4 Likes

I praksis i forhold til godkjenning så kan det bety omkring 14 måneder tidligere godkjenning. Interim readout er estimert til 36 måneder etter studie start, mens final readout er estimert til 50 måneder.

3 Likes

Lothian; Vi selger ikke PCIB for skarve 930000 dollar.

Saa lenge det ikke kommer daarlige nyheter paa noen av fima forretningsomraadene. Priser jeg foreloepig hvert forretningsomraade til minst 2,5 billion dollar hver seg basert paa forventinger om hvor store verdier de kan skape i fremtiden. fimaChem, fimaVacc, fimaNac og fimaBacc.

3 Likes

Tja, det er nå et steg i rett retning​:joy::bank:

1 Like

Vel, 10-gangen fra i dag er ca 9 milliarder eller omtrent halvparten av hva Algeta gikk for.

At vi ligger under 1 milliard i verdi når PF2 er i gang (+ positive signaler for fimaVACC og fimaNAc) var det nok ingen som hadde trodd for et år siden.

De fleste har vel problemer med å tro det de ser i dag.

Men realiteten er at PCIB er fullstendig ignorert, til tross for metervis med positive vendinger fra “menigheten” her inne og ingen tilbakeslag meldt fra PCIB.

En dag må dette snu, men alle triggerne vi har fått de siste 6 mnd har altså hatt null effekt på prisingen av selskapet.

Og ingen forstår det…

Lothian

PS. Har eksagt like mange aksjer som eg hadde i november 2018 (ATH i antall), nå mangler bare ATH for PCIB eller i alle fall å legge bak seg 30 for godt.

4 Likes

Triste greier.

Jeg vil påstå at de som til enhver tid skal “angripe” oss som til tider har en negativ vinkling i forhold til kursutviklingen bør tenke seg litt om.

Samtidig som jeg også er enig at man skal tenke mest på det fundamentale og ha øyne på ballen er det et tankekors at kursen ligger paddeflat etter så mange positive meldinger det siste året.

Trenger virkelig markedet å se “penger på bordet” før de tør satse?

Nei, mener jeg. BP og alle andre større investorer kan vel i like stor grad se potensialet som TI folka?

Hvis det nå er slik at pcib er en mygg blant biotek selskap der ute, noe de faktisk er, må selskapet satse mer på å fortelle resten av verden hvem man er og hva man har fått til. Det virker som norsk biotek kanskje er litt for lite cocky og inntar den noe ydmyke holdningen.

Jeg er ikke ute etter at man skal ansette en skrytepave som IR men det må gå an å selge seg bedre…

6 Likes

Og med “angripe”, så mener du antakelig de som våger å fokusere på det vitenskapelige selskapet har levert heller enn å grave seg ned over at ikke market cap har steget noe særlig? :stuck_out_tongue:

5 Likes

@Savepig, jeg mener ikke jeg graver meg ned i negativitet. Jeg observerer bare enkelt og greit at flere her inne mener det er uproblematisk at vi ligger der vi ligger. Det er ikke en sunn utvikling at alle de fundamentale pilene peker opp mens kursmessig ligger alt brakk.

I forhold til alle de nyhetene som er kommet burde kursen ha vært en helt annen. TTT men da snakker man i biotek som regel IKKE om kursutviklingen men om fundamentale triggere.

Pcib har jo hatt flust av av dem men nada skjer i forhold til kursen.

Har man da vært for dårlig til å skryte av sine resultat? Mulig vi må få ut vacc i et større tidsskrift e.l. for å få mer bensin på bålet men hovedkonklusjonen er jo kjent for alle…

Mulig vi nå først må bli “kvitt” tresko-gjengen for å få noe futt :laughing:

6 Likes

Topp20 er like merkelig her Don… de kjøper seg heller ikke opp. Hadde vært morro hvis Erik og Myrild startet det.

1 Like

Ja dere er velkommen til og skape litt blest om Pcib internasjonalt.

https://stockaholics.net/forums/international-stock-markets.7/

2 Likes

Lothian, du tar feil. Vi forstaar det. Kursen gaar ikke foer PCIB tegner avtaler det foelger penger med! Det er det endelige signalet paa at selskapet annkerjennes for sin leveringsteknologi, og fra og med den og dagen og naar avtale 2, 3 osv. det foelger penger med kommer inn, vil kursen ta av.

2 Likes

De fleste har tatt feil, det viser bare at det er umulig å spå om fremtiden, spesielt i biotek.

Setter pris på alle diskusjoner her inne og spesielt de som øser av sin kunnskap.

Men det holder ikkje i lengden når det ikkje følges opp av verdiøkning og sterke signaler til verdiøkning.

Det har blitt forfattet rundt 8000 innlegg, med varierende kvalitet de siste månedene…markedet er fremdeles ikkje overbevist om at PCIB er den kommende biotek-stjernen.

En får bare håpe at eg, sammen med resten av topp100, ler sist…

Lothian

1 Like

Nuvel, siden pcib fikk late breaking abstract på fimachem er det trykt opp nye aksjer for over 400 millioner kroner og kursen har likevel gått opp fra 4-5 kr som den lå på i lange tider til 25.

Det er brukbart

8 Likes

Ja, det var det med å løfte blikket og få litt perspektiv!:wink:

2 Likes

Ja, det er også lett å glemme at det meget mulig sitter folk her med snitt over 50kr også;) present

4 Likes

Hehe jo har veldig respekt for det og.

2 Likes

Jeg tror ikke all skyld kan legges på selskapet. Et av problemene, og det gjelder samtlige norske bioselskap, er at de er notert på en børs der aktørene hovedsakelig har fokus på aksjer relatert til olje, shipping, fisk og finans. Kun et lite fåtall av aktørene handler i farmasiaskjer.

Denne holdningen skyldes flere faktorer. Men risikoen i farmasiselskaper som driver med forskning og utvikling av et produkt er erfaringsmessig meget høy. Dette skremmer nok bort de fleste.
I tillegg er det få meglerhus som følger norske farmasiaksjer. Følgelig skrives det også svært lite om disse aksjene i finansmedia. Og når det ikke er fokus fra finansmiedia eller meglerhus, da lever investorene som har interesse for norske farmasiselskaper et liv som sopp; kept in darkness, fed by shit!

Derfor må det skje noe helt eksepsjonelt for at kursen virkelig skal ta av i et norsk farmasiselskap. Og skjer det på en slik måte at et BP fatter interesse og ønsker å kjøpe et norsk farmasiselskap, da vil kursen gå til himmels på meget kort tid. Kommer det til å gå så langt at et selskap kjøpes, så vil det tilflyte friske penger til investorer som handler i farmasiaksjer. Følgelig vil et slikt oppkjøp raskt kunne få effekt også for andre norske farmasiselskaper sin kursutvikling.

Så jeg tror at det er bare å smøre seg med tålmodighet. Det skjer mye positivt innen norsk farmsi og før eller siden vil BP fatte interesse og ta en ny “Algeta”. Det vil bidra til å få oss ut av denne bakevjen vi nå befinner oss i., sa brura.

9 Likes

Kan hende det er en idé å flytte til Stockholmsbørsen. Har vært gjort med gode resultat før det !

2 Likes