Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Den 30. juni 2018 var kapital-reserven til Nucana 108 mill$.
Den 23. januar 2019 sender Nucana ut en melding om at de planlegger en IPO på 75 mill$, og at de per 31. desember 2018 har 77 mill $ i cash.

Mao de bruker over 30 mill$ på et halvår på det de allerede har gående, så at det er tomt til sommeren 2020 virker relativt sikkert, samt at de 75 mill $ i planlagt IPO var ment for å finansiere gallegangsstudiet.

Den 25. januar sender Nucana ut melding om at IPOen er avlyst.

Man trenger ikke være rakettforsker for at man ikke fikk de pengene man ville til dem prisen man ville. Kursen falt stygt på meldingen av 23. januar.

Om Nucana må ned i 5-6 dollar på emisjonen så blir Nucanas sin CEO og CFO 3,5 millioner opsjoner verdiløse, og deres aksjer vil halveres.

Jeg tror det er fristende å droppe studiet, eller utsette det til aksjekursen er akseptabel.
Når de er tomme for cash om et år bare på det de har gående pt, kan det bli en vanskelig kabal.

16 Likes

Ble det formidlet at pengene skulle brukes for å finansiere gallegangsstudiet? Slik de brenner cash, og må det videre for å fortsette de påbegynte studiene, må de hente penger senest i 2020 omtrent. Og det til de pågående studiene også (hvis de får hentet noe i det hele tatt til gallegangsstudiet). Ser i utg veldig lite skummelt ut fra Nucana sin side slik jeg ser det

5 Likes

Nå er det vel slik at det store flertall av privatinvestorene i PCIB (og disse er det “by far” flest av) er fullasta - ikke bare i PCIB, men totalt sett i bioteksektoren.

Like fullt, min investeringspolicy har lenge vært å kjøpe flere aksjer i PCIB når økonomien har tillatt det. Det vil - i klartekst - si at familiens kortsiktige anskaffelsesbehov fortsatt blir undertrykt.

I dag har jeg for øvrig fått med meg endevendinga av vår skotske “konkurrent”, NuCana. Vart itj’ skræmt. De har et helt annet prosjekt for seg - og tvilsomt penger til oppstart.

Sjøl om jeg - med åpne øyne - innser at aksjekursen kan skrubbe ned på både 24-tallet, 23 og enda djupere før det smeller, har jeg de siste par dagene plussa på 8 000 aksjer på familiens VPS-konti.

Muligheten ga seg, og jeg nølte ikke (på snittkurs 25, 37).

12 Likes

Syns ikke noe om hvordan du går frem i forhold til analysen av Nucana, @Snoeffelen

Hvorfor er dette pussig? Og er det i hele tatt relevant for diskusjonen? Gikk du tom for skyts i forhold til Acelarin og hamrer løs på ledelsen i stedet?

Har du en link til aksjonæroversikten? Jeg fant mange lister, men ingen hvor er CEO på topp.

Hvorfor ordlegge seg sånn? ‘‘Kompisen’’, som du sier, er co-founder i selskapet de startet sammen. Vi kunne hatt en velkjent duo i norsk biotek også, om de bare valgte annerledes, uten at det skal være suspekt av den grunn.

Finnes det CEOer som ikke ønskerå holde kursen høy? Hvor vil du med dette?

Det ligger liksom i opsjonens natur å insentivere lederskap til å maksimere aksjonærverdier. Du trenger ikke fremstille dette som en usunn modell, det er den mest brukte i bioteks her til lands også.

Dette er ikke riktig. Fra Q1:

As of March 31, 2019, NuCana had cash and cash equivalents of £69.9 million compared to £77.0 million as of December 31, 2018.

Fra Q4 2018:

As of December 31, 2018, NuCana had cash and cash equivalents of £77.0 million compared to £78.4 million as of September 30, 2018 and £86.7 million as of December 31, 2017. NuCana reported a loss of £3.6 million for the quarter ended December 31, 2018, compared to £5.0 million for the quarter ended December 31, 2017

I Q1 brant de med andre ord rundt 76 millioner NOK, og har igjen 767 millioner. Det vil si mer enn to års cashburn på bok. Det er en helt annen historie enn den du forsøker å fortelle.

https://www.globenewswire.com/news-release/2019/05/14/1824117/0/en/NuCana-Reports-First-Quarter-2019-Financial-Results-and-Provides-Business-Update.html

Trenger de penger for å fullføre et GGK-studie? Ja, definitivt. Har de nok til å starte og en god buffer? Ja, definitivt.

Må spørre om kilder igjen. 31 desember hadde Nucana 77 millioner pund i cash. Ved utløpet av Q1 var tilsvarende sum 66,9 millioner.

Om man ser til norsk biotek, kan du nevne noen som ikke har falt stygt på en emisjon siste året? :slight_smile:

Og HER kommer vi til poenget du ville fram til i utgangspunktet. Nucana skal kansellere studien sin fordi de ikke har råd. For det første har du overdramatisert/misforstått finansene. For det andre kjører de full steam ahead mot oppstart, som gjentatt på ASCO i år.

Kan være et tankekors for flere som liker innlegg i vildens sky å uten å gjøre litt hjemmelekse.

To ting helt på tampen. En bruker mener at Nucana umulig kan få godkjenning i PCIs subpopulasjon, men det er nettopp det de går for. De skal også randomisere armene i henhold til de forskjellige subpopulasjonene. Markert nedenfor i rødt.

Videre påstås det at endepunktet umulig kan være OS og ORR. Det er også markert i gult nedenfor, under bolken ‘‘end points’’. Det kan ikke misforstås hvordan de ser for seg å kjøre denne studien:

9 Likes

Fra Q1 NuCana
NuCana believes its current cash and cash equivalents will be sufficient to fund its planned operations into 2021.

dvs ca. på 22 måneder er årlig 12/22 * 770 mio= 420mio årlig hvis de setter alt i gang

PCIB uttrykket seg veldig comfy pga hvilken ¨suksesrate¨ NuCana oppnås og så de ikke som fare for sitt eget løp.

Spennende om NuCana skal sette igang som de har planlagt. H&N blitt også overnatten satt på hold. Pharma følger med hverandre…

4 Likes

Ja, gudene vet hva de finner på. De har bommet på guiding før og jeg holder ikke pusten for FPD.

Selv om kontantsituasjonen ikke er så prekær som det gis inntrykk av, må de nok hente penger i løpet av det 2020 for å ha en komfortabel pute.

Og selv om skriveriene tyder på doom and gloom: PCI har fenomenale resultater(langt bedre enn Nucana så langt), penger(ifht. burn langt mer enn Nucana) og FDAs velsignelse(som Nucana ikke har enda, da et formelt oppsett ikke foreligger).

10 Likes

Ja, når det kommer til tid, ligger de allerede flere år bak PCIB. Og det er før FDAs velsignelse.

Mye storm i et lite vannglass, men det blir det gjerne de dagene NANO går ned på børsen. Det er veldig pussing at det korrelerer :wink:

3 Likes

Når vi først er inne i farmaverdenen, hva passer ikke bedre:

3 Likes

Når jeg først er i det lunet; når skal noen av mine forumvenner lære seg forskjellen på et studium og en studie? It makes quite a difference (den tok dere?).

https://www.riksmalsforbundet.no/qa_faqs/ordene-studium-og-studie

4 Likes

Under 2 uker igjen til H2 begynner og. spenningen bygger seg opp.

Hvis vaar topp 10 BP fimaNac partner ikke tegner klinisk avtale denne maaneden, men gaar en ny runde (dvs. nytt halvaar med testing), kan vi vaere sikre paa det virker. Hvis ikke ville de lagt inn aarene for lenge siden. Og skulle det skje, kan en klinisk avtale med denne partneren falle ned naar som helst i H2.

Og Burgeren skal paa banen. Noen har antakeligvis synspunkter paa naar og hvor han vil holde sitt fimaVacc foredrag. Er det mulig i Juli eller august, eller maa vi vente lenger? Og hvor i verden blir det?? Jeg har i allefall renset findressen for anledningen;-))

5 Likes

Tror du nok må vente til sept. og utover før dybdeanalysen, men andre meldinger kommer nok før det…:v:

2 Likes

Hehe, liker…
Ta deg en tur innom PHO-trådene også. Har med scopet å gjøre😉
På forhånd takk🤣

1 Like

@solo, den evige optimist - og jeg er ikke langt etter.

Først fimaNAc; svært mye tyder på at det ved halvårsskiftet kommer til en avklaring.

Om tre måneder er det fire år siden dette prekliniske samarbeidet ble inngått. PCIB har åpenbart motiver for å få dette avklart - og “Den store ukjente kjempen” (jeg tror det er Merck) forstår at enten må vi handle nå eller risikere at andre “tar roret”.

6 Likes

@solo,

og så var det fimaVACC (som jeg helst kaller vajsinestudien):

Først av alt, resultatene fra denne studien, som vi fikk presentert for seks uker siden, var langt over min forventning - både med hensyn til styrke, og ikke minst med hensyn til detaljering. Likevel tror jeg ledelsen allerede har alt den trenger for å inngå avtaler med liebhabere.

Presentasjonen som professor Sjoerd van der Burg vil gi utpå høsten, ser jeg først og fremst som et “akademisk diplom” og ikke som en kommersiell trigger (jf. konfidensialitetskrav for innsyn i allerede foreliggende detaljdata).

17 Likes

Jepp, volum hele 18000…

2 Likes

Omtrent ingen som vil selge på dette nivået. La oss håpe det fortsetter til vi får en skikkelig trigger (avtale).

Bare å la kjøperne krype oppover hvis de vil ha…

Lothian

2 Likes

Sikkert feriepenger som blir brukt…i morgen kommer skattepengene også :slight_smile: Små summer i totalen, men sikkert mange som ser mulighet for å shoppe litt mer.

1 Like

Ny avtale mer 10top BP innen fimaNAc ligger jo å “spøker” i bakgrunnen , men det er nok ønsketenkning.
Har aldri opplevd at kursene øker i forkant av avtaler , kors på halsen.:wink:

2 Likes

Tar gjerne en sommer økning nå🚀

3 Likes

Kan ikke noe tipse VG…

«Norsk selskap med verdenspatent mot resistente bakterier»

Please :smiley::chart_with_upwards_trend::steam_locomotive:

5 Likes