Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hva ga meglerhuset fimaVacc i verdi? Var det 2 kroner. Sommerferien nærmer seg fort nå. Å jeg vet hva det betyr for selskap som PCIB. Traderskvis deluxe.

Fimavacc fikk prognose 5 avtaler på 2 mio årlig … 10mio som blitt antatt. Men ingen forventet resultater som de fikk. Har ikke sett en ny analyse om Fimavacc og potensjal. Venter fortsatt.

2 Likes

For analytikere og oss også blir det nesten bare tenk på et tall før PCIB får på plass én eller flere avtaler.

Helt umulig å vite hvilke størrelser PCIB sikter mot…det eneste vi vet er at de er klar for utlisensiering…

Lothian

3 Likes

Og det var vel hovedgrunnen til at meldingen den 2. mai ga et voldsomt positivt utslag for så å rykke tilbake til start (25)…så og si umulig å prise meldingen og verdien av fimaVACC.

Det er bare å vente på PCIB, men blir veldig overrasket hvis det kommer noe konkret på fimaVACC før september/oktober 2019.

Lothian

1 Like

Litt fimaVACC.

  1. Klar for utlisensiering
  2. Data fra studie tilgjengelig for BP via taushetserklering.
  3. Data fra samarbeidet med ultimovacs ventes på. Disse data kan gi viktige opplysninger om effekt.
  4. Presentasjon av Professor Sjoerd van der Burg
  5. Store mengder prøver/data som skal analyseres.(kan gi mange nye betraktninger og momenter)
  6. Foreløbige meldinger fra selskapet er meget positive.
  7. Vacc resultatene er ikke publisert gjennom de offisielle kanalene enda (konferanser , rapporter , tidsskrifter , etc ) så kursøkningen har derved uteblitt så langt.
    (prøv å finne ut av hva vacc’n er god for via selskapets hjemmeside) (og hva skal trigge eksterne interresser innen området til å finlese hjemmesiden til PCIB?) (på jakt etter hva?)

Det er snakk om å finne en strategi for videre utvikling av vacc’n.
Mulighetene er vel mange men utlisensiering med en BP partner er kanskje ikke noe dårlig idee , eller selvsagt salg.

Så langt er vel fimaVACC kommet til veis ende for PCIB sin del og håper selskapet har en aggresiv holdning til interesserte partnere og forer dem fortløpende med info.
Ved utlisensiering og upfront payment så åpner det seg selvsagt nye muligheter som satsing på egen vaksine mm.

Dette er bare innen vacc’n.
I tillegg kommer fimachem og fimanac.

Mulige triggere står vel i kø.
Vi er i startfasen på en spennende omvandling fra et lite selskap på 11 personer til noe markert større.

lykke til

8 Likes

Fremtiden ser lys ut nå. Tiden har jobbet for oss. Straks ute av hengemyra, selv om det tok lengre tid enn ventet.

FimaVacc og NAc nyheter rett rundt hjørnet.
Asia-avklaring Chem likeså.

Våre «venner» har lite krutt igjen i påsan.

Nå er vi praktisk talt i en slags tusenlapp-på-gata situasjon. Ingen kjøper fordi ingen andre gjør det. Og de andre kjøper ikke fordi ikke utlendinger kjøper. Utlendingene kjøper ikke fordi innsidere ikke kjøper. Osv osv
Det skal bare litt til at noen bryter mønsteret nå, så vil det balle på seg.
Den første som plukker opp tusenlappen vil se at den er ekte.
Glem ikke at vi er de eneste som kan åpne endosomet uten å fucke opp cellemembran!

En nyhet, en avisoverskrift, et eller annet :chart_with_upwards_trend:

12 Likes

Ingen har vel tatt til orde for at selskapet skal kjøpe aksjer.

1 Like

Har grublet på dette en stund og noe har vært diskutert tidligere. Hvor mye bedre må armen som får amphinex være vrs SOC for at det skal gis AA? Jeg tenker at 2mnd OS bør holde (inkludert statistisk signifikans etc). 12 mnd SOC og 14.mnd PCIB feks. Tenker man da at 2mnd PFS er nok, eller kanskje 1.5 mnd? Det er jo ingen godkjente medisiner for indikasjonen PCIB går etter. Algeta hadde vel ca 3mnd bedre OS.

Hadde vært kjekt med en diskusjon rundt dette, der statistikk ute i verden kan trekkes inn. Ønsket og foreløpig data tilsier jo høyere OS enn 2mnd, men hva er minimum? Prisen og etterspørselen etter medisinen vil jo også være høyere ved sterkere effektdata. Markedspenetrasjonen vil vel også styres av effektdata.

2 Likes

For å sjekke om endepunktet PFS møtes kjøres statistiske analyser, feks en log-rank test og det genereres en p-verdi. Selskapet har sannsynligvis i samråd med sine statistikkeksperter og myndighetene bestemt seg for en p-verdi som interimanalysen må møte. Hva denne verdien er vet vi ikke, men antakelig er den 0.001. Det er en vanlig grense å sette på interimanalyser (Kilde: Haybittle-Peto).

På samme måte kan selskapet ha bestemt seg for en forhåndsdefinert “stopping rule for benefit”, som innebærer at kontrollarmen stoppes om p-verdien faller under en gitt verdi. Ettersom en slik beslutning vil være basert på færre pasienter kan det tenkes at kravet her er strengere enn ved interimanalysen, feks. 0.0005.

13 Likes

Ser fornuftig ut med 0.0005.
Når alternativet er døden har ikke pasientene så mye å tape.
Tror jeg ville forsøkt ganske mye rart i en slik situasjon. men FDA har selvsagt prosedyrer de må følge.

1 Like

Det er jo her det er viktig at behandlingen også viser en forbedring i livskvalitet, mindre/mildere bivirkninger tillegges etter det jeg forstår stadig større vekt (heldigvis). En ekstra måned eller to i smerter er jo lite verdt.

1 Like

Ja, jeg har prøvd å lese litt om dette. Om pasientene har store smerter. Det ser ikke slik ut.
Noen andre som vet ?

“Gallegangskreft presenterer seg vanligvis som stille ikterus, eventuelt ledsaget av påvirket allmenntilstand. Smerter er vanligvis fraværende, og ses først og fremst eventuelt ved fremskredent stadium.”

1 Like

Har begynt å kjøpe meg opp igjen etter å ha solgt ut alt for noen uker siden da kursen gikk under 33,50 kr. (07.05.2019)

Vi satser på at bunnen er forbi nå :slight_smile:

7 Likes

@bamse, se link.

3 Likes

Taktisk nedsalg eller taktikk for å holde kursen nede?

bilde

Samtidig som det blir lempet ut 10 000 kjøpes de laveste 193 til salgs. Det samme skjedde da de forrige 2967 ble solgt der kjøpes 107. Antar det er samme selger som samtidig kjøper i det samme sekundet. Går de tomme snart?

2 Likes

Hvis Snoeffelen har rett i sin vurdering av at det er hollenderen som holder kursen ned i påvente av ei godmelding, er det i så fall denne som driver spillet sitt også idag.
Da kan vi vente oss at hollenderens aksjeflytting fortsetter inntil målsettingen er nådd, eller at en (eller flere) måtte ønske å akkumulere seg inn på T-50.

Som nevnt tidligere av andre og meg er argumentet mot Snoeffelens vurdering at flere enn hollenderen, og med interesse for å investere i en spennede aksje som PCIB, burde se potensialet og plukke opp hollandsk nedfallsfrukt.

3 Likes

En del mener jo Merck kan være vår Top10BP partner :wink:

Company is expected to outline its strategy Thursday 20 june ,at its first investor day in five years

The goal of the deal making is to both capitalize on the strength of Keytruda and further broaden the company’s non-oncology products, the people said. Merck is also interested in similarly sized deals that would add to its offerings of vaccines and animal-health medicines, the people said.

Merck is also developing treatments for HIV/AIDS, chronic cough and heart failure.

Må si at PCIB`s fimaVACC og NAC må være en perfekt match for Merck!!!

5k nye pcib`s på meg idag :wink:

13 Likes

Trodde først det var børsmelding fra PCIB :grinning:

Men vi får vel snart noe nytt om strategien for fimaVACC?

Lothian

3 Likes

Vacc passer vel nesten samtlige top-tier. Har stor tro på avtale innen høsten, men all erfaring sier at TTT.

4 Likes

En Wacc-strategi må forankres i markedspotensialet for fimaWacc så langt som fase1 og analysene til nå har avklart dette.

Er PCIB sitt vitenskaplige råd og styret enige med PW om at resultatene er kjempegode og at Wacc har et stort økonomisk potensiale, skal lista legges høyt for PCIB sin andel av fremtidige inntekter.

I Articanalysen ble det anslått et fåtall årlige avtale med NOK 5 – 10 mill i forskuddsbetaling. Det var før analysene var kjent. Jeg kan ikke tenke meg dem som måtte være interessert i Wacc for eget bruk får tilgang til produktet for vekslepenger i pharmasammenheng. PCIB kan dessuten forhandle uten skråblikk til egen bankkonto.

Jeg vil heller ha en feit avtale som synliggjør verdier i Wacc enn en rask avtale med symbolsk betydning for partene.

12 Likes