Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

*Vacc

1 Like

Kvakk

1 Like

Jeg tror dere overdriver snakket om shorting i denne aksjen. Hadde det vært noen større short aktivitet så hadde dere også sett at flere av de største institusjonelle eierne hadde hatt bevegelser i sine beholdninger. Aksjene som shortes, må jo lånes et sted fra. Så selv om ikke vi skjønner hvorfor noen ligger å selger aksjen så kan andre ha et annet utgangspunkt og måtte selge mer eller mindre frivillig.

2 Likes

Vi venter paa den foerste av mange avtaler med upfront payment. Naar den er paa plass, vil kursen stort sett peke en vei i lang lang tid, OPP.

3 Likes

Snoeffelen har ikke nevnt shorting, men at samme aksjonær – hollenderen – pleier kursen ved å handle mellom forskjellige konti kontrollert av denne.

Forøvrig;

hvordan forklarer du det jevnlige salgsovervekten når det bare er utbetydelige endringer blant T-50 uke etter uke?

3 Likes

Blir spennende å se hva som skjer ved neste melding når hollenderen snart er tomme…

5 Likes

Jepp

Kruttet er straks brukt opp :chart_with_upwards_trend:
Nå er de mindre enn enkelte privatpersoner her.

4 Likes

Hvis man handler med et mønster som har som mål å holde kursen nede, må man i mine øyne være short eller dum. Handel mellom konti styrt av samme aktør er ikke lovlig, så det tviler jeg på at verken “Hollenderen” eller andre driver med. Det blir jo uansett ett nullsumspill. Forsøker de å kjøpe billig og selge dyrt er jo det en ren tradingaktivitet som vi alle bør være glad for ettersom det skaper likviditet i aksjen.
Jeg har ikke selv studert handelsmønsteret i aksjen nøye, da jeg er så langsiktig i denne aksjen at det ikke spiller noen større rolle. Men at det skal være en salgsovervekt høres rart ut, men det er jo en kjent tendens til at private investorer har en forkjærlighet for utbombede aksjer med høyt potensiale mens institusjonelle investorer gjerne vil ha porteføljer som ikke viser posisjoner i aksjer som har gitt store tap og gjerne selger seg ut for å få det til å pent ut.

3 Likes

Både topp 50 og tekniske indikatorer indikerer desverre at det er dårlig med kjøping i aksjen.

Kiritec AS et lite lysglimt.

image

2 Likes

Behøver ikke så mange grafer for å konkludere med det :slight_smile:

1 Like

Er intensjonen å holde kursen lav får så å kjøpe PCIB eller deler av PCIB billigere for BP er det ikke nullsumspill.

2 Likes

Hvis det skulle monne måtte dette vært tydelig på shortsalg statistikken, men det er p.t. ingen rapporterte shortposisjoner så jeg tror ikke dette er tilfelle og tror heller ikke BP er involvert i den type handelsmønstre.

1 Like

Ingen har vel nevnt shortposisjoner. Tror du har misforstått kraftig her.

3 Likes

Du er innforstått med at hovedtanken er å kjøpe mens det er lav pris?

2 Likes

Synes det har vært snakk om at"Nå er hollenderne snart tomme" i månedsvis. Ser ikke sånn ut.

Fakta er at de besitter 162 159 aksjer. Om de er snart tomme eller ikke får hver enkelt definere. Selv håper jeg de snart tar på seg polvott mens de selger, eventuelt selger etter"fat finger" prinsippet.

Ned fra 765000, de begynte jo å selge helt fra første stund de kom inn, disse spesialinvestorene.

Det trengs 2-3 uker med salg på samme fart som når de kastet seg på for å stoppe momentumet som startet i aksjen, så er de ferdig.

image

Vet ikke helt hva man maner når man sier “ser ikke sånn ut”, når det finnes helt verifiserbare konkrete tall å se på.

7 Likes

Var ikke så billig i fjor, over 50. Så slik sett er det billig nå, eller burde være billig, vi får se.

1 Like

https://investors.merck.com/Investor-Day-2019/default.aspx

2 Likes

Var PCIB nevnt noe sted…?:crossed_fingers:

1 Like