Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Aksjonærvennlig og bra at styret satt ned foten!

11 Likes

Meget fornuftig trekk det der ja! :ok_hand:

8 Likes

Strike price 25,78.

Liker å tro at det er gunstig for deltakerne i opsjonsprogrammet.

Tilfeldig at den kom før meldinger vi venter på? Gode nyheter i Juni🚀?

10 Likes

Jeg vet at jeg gjentar meg selv her, men hvis man først skal spekulere i årsaken til hemmelighold, så kan det være verdt å ha i bakhodet at det ikke nødvendigvis er topp10-BP, men kanskje PCIB selv, som ønsker å holde samarbeidet hemmelig.

2 Likes

Det tviler jeg sterkt på, klart Pcib hadde slått seg på brystet og flekset med dette hvis de hadde muligheten.

2 Likes

Akkurat det slo meg og, her brygger det opp til noe :blush: Spennende!!

8 Likes

Hvis bransjen annerkjenner fimaVaccs potensiale, kan det selvfoelgelig bli budkamp. Alternativet er tegning av mange avtaler, og en kurs eksplosjon naar fimaVacc viser seg og gjoere vaksinene mye bedre enn hva de faar til i dag.

Hvis jeg var Pfizer, Bayer, Johnson og Johnson, Merck, Astra Zenica m.fl., er det en stor sjanse og ta ved aa sitte og se paa at andre gjoer forskningsmessig kvantesprang med fimaVac., men de selv staar paa sidelinjen og ser paa. Det kan bli mange hundre milliarder dyrt og komme inn etterpaa.

Om det skjer noe i aar eller ikke i form av salg av fimaVacc, kommer an paa hvor stor annerkjennelse PCIB’s egne resultater oppnaar i bransjen.

4 Likes

Fra pålitelig hold (så langt en kan bruke en slik termonologi på et anonymt forum) så ble det opplyst at PW har “lovet” en avtale innen fimaNAc , snart.
Dette skal ha skjedd opptil flere ganger uopfordret ved siste generalforsamling i den uformelle samlingen som finner sted etter gjennomgangen.

Det er ikke hvem som helst som har kommet med disse antydningene.
Jeg vil anta at de som har meddelt markedet om dette representerer det ypperste av dyktighet og ærlighet slik jeg oppfatter disse personene ved å ha fulgt dem tett gjennom mange år.

Derfor er jeg kommet til at jeg velger å tro dem og får ta konsekvensen dersom ikke så er riktig.

Når alt kommer til alt så koker det hele ned til tillit i siste instans eller , før eller siden må en “velge sine venner”.

Det som ytterliggere må legges merke til er (som en skrev tidligere) at det er BP som eventuelt annonserer en avtale og ikke PCIB.

Synes dette er spesielt og strir litt med logikken i det.
Årsaken kan kanskje ligge i at PCIB’s ledelse føler et sterkt ansvar overfor sine eiere og har fått tillatelse av 10top BP til å “signalisere en kommende avtale”.

Men det stiller seg da veldig spesielt sett i betraktning hva som er tillatt å opplyse om uten å gå ut med det offisielt slik at alle får lik info.

Jeg ville vært veldig skeptisk til disse “ryktene” om at en avtale vil snart foreligge dersom det ikke var fremført av de mest troverdige og rettskafne på dette forumet.

Skulle det klinke til med lisensavtale med 10top BP så er det vel innen området fimaNAc og da i klinisk.
All fornuft skulle da tilsi at avtalen innehålder upfront payments og milstone payments.
Det er imidlertid et punkt til en bør merke seg , nemmelig at en snakker om det aller nyeste som kommer innen “gen-medisin” og om det betyr noe for hvilken avtale en får på plass.

Foretrekker at det skrives mange avtaler innen alle 3 forretningsområdene og derved unngår oppkjøp av 1 av områdene og at de 2 andre følger med “gratis” i handelen.

Personlig er jeg helt overbevist om at det blir medisin av det PCIB driver med så det vil være mitt livs sjokk dersom dette går galt.

Helt til slutt.
Forstår markedet hva det betyr at FDA har under gitte omstendigheter gitt AA?

Aldri i livet.

9 Likes

inVivo
“Vet ikke om dette har vært diskutert, men kan det være at Pcib melder om oppstart av egne kliniske studier i forbindelse med VACC?”

Har ment nei da det ikke er kapital og ressurser men det kan kanskje være et klokt trekk uansett.
En kan dersom en er først ute velge det beste på markedet dersom en er først (godkjente blockbustere som er gått ut på patent) og hvem vet , kanskje et slikt trekk kunne distansert oss fra muligheten for å bli kjøpt opp (altfor tidelig)

En kan sikkert melde start på flere kandidater og søke patenter ,uten at det koster noe særlig kapital og ressurser.

Så kan en i ettertid i ro og mak tilby BP samarbeide på gamle blockbustere med turbo.
Er en riktig frekk så kan en via en slik fremgangsmåte tilby samarbeide med opprinnelige eier av blockbusteren utgått på patent.

hehe

1 Like

Hvis dette stemmer, kan vi se frem i mot mange fimaNac og fimaVacc avtaler, med fimaBacc paa vent. Og paa toppen av dette vaar kjaere fimaChem med P2, interim og AA i gang allerede.

Det ser unektelig lyst ut, og i dette bildet, ser den lave aksjekursen mer og mer merkelig ut. Da tipper jeg kursutviklingen er og blir slik, ingenting, ingenting, ingenting. etterfulgt av en supereksplosjon som egentlig kan komme naar som helst…

2 Likes

Bio-Europe, Hamburg, November 11-13, 2019
ESMO Immuno-Oncology Congress 2019, Geneva, December 11-14, 2019

Lagt til under “Where to meet us” på hjemmesiden.

14 Likes

Folk burde skaffe seg verge så de ikke selger pcib gull for knapper og glansbilder.

5 Likes

Jeg jazzet meg opp over at @FiloD tok munnen full om hva som konkret har blitt sagt på GF, men her går du ham en høy gang mistenker jeg. For deg er dette tydeligvis ikke førstehåndskunnskap, men noe du har lest her på TI? Hvor? Hviken post?

3 Likes

Jeg ler av folk som ler av tanken på at akskjekursen til PCIB kan passere 1000kr.

Etter min mening må man være ganske nedsnødd for å ikke klare å erkjenne at potensialet er helt hinsides, og at selskapet KAN bli verdt hundrevis av milliarder.

Altså, «FimaBac» alene kan jo bli en gullgruve!

10 Likes

Og her tipper jeg Burgeren omsider presenterer. TTT - i så fall, faktisk et fullt år mer enn vi hadde grunn til å tro i fjor høst.

5 Likes

Siden vi først drømmer oss bort om oppkjøp, er det noen som har gjort seg tanker rundt det at da vil kun et selskap få eksklusivitet til denne fantastiske teknologien? Det vil jo bety mye for akkurat den forskningen som selskapet benytter teknologien på, men det vil jo samtidig lukke døren for veldig mye annet. Plattformen virker såpass bred nå at jeg har vanskeligheter for å se at bare et selskap vil være stort nok til å få fullt utbytte av den, særlig etter at det også muligens kan brukes innen antibiotika.

Hvordan er det egentlig med utlisensiering fra de aller største farmaselskapene seg imellom? Finnes det noen klare tilfeller av det eller vil alle holde alt for seg selv?

Et oppkjøp vil være fint for oss aksjonærer økonomisk sett, men etisk sett er kanskje det rette at teknologien kan benyttes av alle. Mot betaling selvsagt, forskning koster penger og da hører økonomiske insentiver med. Men når man vet at kreft vil ramme enten oss selv eller noen nær oss så ønsker man jo at all forskning skal få gode resultater. For ikke å snakke om kampen mot virus og bakterier som utgjør en større og større trussel. Jo flere som tar i bruk dette og forsker på det, desto bedre; penger satt til side. Et drømmescenario er hvis PCIB lykkes videre og vokser seg store og lever av å utlisensiere til både store og små som ser et potensiale inn mot sitt forskningsområde. Det vil gagne (langsiktige) aksjonærer og folkehelsen best.

Slik sett har medaljen en bakside, men baksiden har også en medalje.

20 Likes

Vel, den som eventuellt kjoeper, kan gjoere det samme som PCIB har planlagt paa omraadene de ikke oensker og satse paa selv. Og jeg er ganske sikker paa at alle omraadene fima-chem, vacc, nac og bac fungerer paa, vil bli tatt i bruk over hele verden, selv om ikke PCIB aksjonaerene ikke lenger staar som eiere. Og tro noe annet, er og undervurdere andre.

4 Likes

Amen :v::heartbeat:

4 Likes

http://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=5653

In addition to our long-standing collaboration with the U.S. government on the development of medical countermeasures, our infectious disease pipeline comprises a proprietary RSV program as well as vaccine candidates for Ebola, HPV, HBV and HIV, which are developed through a strategic partnership with Janssen. Additionally, in collaboration with the National Cancer Institute, we have developed…

PCI BIOTECH sin partner Bavarian Nordic har langvarig strategisk samarbeid med Janssen. Janssen mener jeg også har avtale eller samarbeid med danske Genmab. Janssen satser stort i Norden.

Janssen er del av giganten Johnson&Johnsen.

Er det her det kommer enorme muligheter for avtaler for PCI BIOTECH! Likte meget godt linken inn til BP gjennom Bavarian Nordic. Neppe tilfeldig. Fimavacc!!!

6 Likes

Jeg var på GF, og snakket med/lyttet til Per for det meste av tiden. Jeg har aldri hørt han «love» noen som helst vedrørende kommersialisering av fimaNAc programmet - utover at de har pågående samarbeid som meldes markedet etterhvert som de strider frem eller termineres.

8 Likes