Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Dagens visdomsord , som i mine øyne er «spot on» i forhold til segmentet PCIB opererer i:

“The most reliable way to forecast the future is to try to understand the present”. Disse kloke ordene kommer fra den amerikanske forfatteren John Naisbitt.

I dette caset, kanskje mer enn noen andre steder på Oslo Børs, kreves det en enorm kunnskap for å inneha tilstrekkelig kompetanse til å skjønne hele bildet! Jeg skjønner ikke helheten, til det er min medisinske kunnskap for begrenset. Jeg skjønner statistikk og matematikk og mener bestemt at jeg ser konturene av et særdeles godt veddemål. Av den enkle grunn styrker jeg stadig min posisjon i PCIB ved å plukke nedfallsfrukter fra utålmodige aksjonærer. For til sist er dette et sannsynlighetsspill – hvor LOA (likelihood of approval) vil svinge i takt med forskningens utvikling. Da jeg så extension studiens waterfall plot, ble jeg mildt sagt meget bekymret. Og det måtte synke inn litt før jeg skjønte at det var flere formildende omstendigheter bak disse tallene (svulststørrelsen hos pasientene var jo mildt sagt enorme). I lys av pasientenes (tilsynelatende) vanskelige utgangspunkt – har extension studien en meget god overlevelse å slå i bordet med! Vi vet at median overlevelse er på 14 måneder, med mulighet for noen få ytterligere måneder med økning. Personlig tipper jeg vi lander på dagens 14 måneder – men disse resultatene skal man uansett ikke kimse av! Setter man av noen dager til å lese seg opp om PCIB vil man altså se at dette kan bli «eksplosive greier». Og som Mr. Naisbitt sier, den beste måten å spå fremtiden er å skjønne nå-tiden.

Konspirasjonsteorier / manipulasjon:

Jeg tror svært lite på teoriene enkelte kommer med angående Nyenburgh og deres forsøk på å «holde igjen» kursutviklingen. At en aksjes utvikling ikke er i tråd med egne forventninger er normalt sett kun som følge av psykologi, timing, uforutsette hendelser. Tipper personlig, som den mest rasjonelle forklaringen, at Nyenburgh helt enkelt og udramatisk bare vil gå i undervekt av aksjer i forkant av en eventuell korreksjon (som vil komme på et eller annet tidspunkt). Hva årsaken er til at de har så lite perspektiv på handelen trenger vi altså strengt tatt ikke diskutere noe ytterligere. Jeg håper personlig at de er ute av listen fort som fy! PCIB er en illikvid aksje, og hvis en aktør på topp 10 vil ut, går proppen ut av kursen – sorry, but that’s life ! Det er tross alt ikke veldig lenge siden de fleste bidro med en pen slant penger for å unngå utvanning i emisjonen. Jeg vridde ALLE lommer den gang, så det er stort sett smuler jeg klarer å snappe opp nå. For saken er jo også den at når vi snakker om årene (cirka) 2024 til 2025 er dette selskapet antageligvis kjøpt opp til en gigantisk pengesum, eller i fare for å bli tatt av børs fordi forskningen er blitt en fiasko (tidspunkt for et eventuelt oppkjøp av hele selskapet eller deler av det er vanskelig å gjette på - det kan bli i år, neste år, om 5 år, eller aldri?). Det positive er jo de stadige dryppene som tilsier at teknologien fungerer, nå sist med «successful clinical translation of the fimaVACC technology».

Nå kommer snart himmelferden / takk for de billige aksjene:

Mulig andre synes det er gøy å ukentlig spå tre-trinns rakett oppskytninger og takke for at noen «idioter» selger på dagens nivå. Men i lengden, med den utviklingen i kurs denne sektoren har opplevd, er jeg ganske lei av den type kommunikasjon. Ingen kan påstå at det har vært lurt å klamre seg til masten! Den dagen det virkelig smeller oppover, med en kursoppgang som er permanent, da kan vi klappe oss selv på skulderen! Nå er det bare smertefullt å se på grafene. Men, hvis man ser bort fra kursutviklingen, da er det jo tross alt skyfri himmel? Det leveres til terningkast 5 og 6 på det som teller mest, forskning. Og ja, jeg er glad i å kritisere manglende fremdrift og svak kommunikasjon, men «at the end of the day» så vil verdistigningen komme så lenge forskningen er «top notch».

Så avslutter vi med et sitat av Edison «Edson» Arantes do Nascimento, bedre kjent som Pelé:

«Success is no accident. It is hard work, perseverance, learning, studying, sacrifice and most of all, love of what you are doing or learning to do».

Enn så lenge virker det på meg som om PCIB etterlever den brasilianske legendens ord! Ha en strålende sommer :sunny:

PNG

37 Likes

Har lest hva som skrives her, og det eneste motivet jeg kan se til at noen skal forsoeke og holde kursen nede, maa vaere at BP er inne gjennom straamenn, og at de ved ett PCIB gjennombrudd uniddelbart kan komme med ett lavere bud enn hva de normalt maatte ha kommet med, hvis kursen i utganspunktet hadde staatt mye hoeyere.

Men saa sleipe er de vel ikke?;-)) Eller…??

2 Likes

Klokka tikker og går.
PCIB ligger uansett stødig innen båndet mellom 25 og 28.

2 Likes

Topp 10 BP. Blir det klinisk avtale, forlengelse av avtalen, eller terminering. Anser begge de to foerste som gode nyheter. For de vil ikke forlenge avtalen etter saa lang tid til hvis det ikke fungerer.

Og skulle de terminere avtalen, betyr det at de kke har medisiner som virker slik de er ment, eller gode nok til og fungere sammen med fimaNac.

3 Likes

Har flyttet diskusjon om moderering vi gjør til våre moderatorer tråden slik at vi holder denne til det som omhandler PCI Biotech.

5 Likes

kun små endring i topp 50, opp ca 23k.

kun et salg fra nordnet på 5776.

9 Likes

Dette blir vel litt vel konspiratorisk?
Det var vel fondet Nyenburgh http://www.nyip.nl/about-us/ som fikk tildelt aksjer i emisjon. At de har sine aksjer på en konto hos ABN Amro som er en av de største bankene i Nederland betyr ikke at ABN Amro er involvert i handelen til Nyenburgh på noen måte utover at de er kontofører. Du kan sammenligne dette med at alle DNB kunder som skulle ha aksjer i ett nederlandsk selskap står oppført som “eid av” DNB. Og søker man på nyheter rundt DNB så finner du vel også en drøss med skandaler av ulike slag med Panama Papers, Baltikum ++. Ikke veldig relevant, og med 99,9 % sannsynlighet ett blindspor i diskusjonen rundt PCIB.

8 Likes

Helt enig.

Fokuset fremover må være på leveranser fra PCIB.

Og helst utvidelse av topp10, flere fimaNAc-avtaler og aller viktigst én eller flere fimaVACC - avtaler.

Hvis ikkje disse kommer på plass så blir det en sørgelig ørkenvandring i 25-28 intervallet eller det som verre er.

Lothian

1 Like

Yes, det maa en avtale til naa for aa bevege kursen kraftig. Er ganske sikker paa at det vil dukke opp mer enn en avtale foer julefreden senker seg. Annerkjennelsen er paa vei.

5 Likes

Vi er nå inne i siste uken av 1H 2019. Såvidt jeg erindrer er det blitt sagt at det skal komme noe mer i 1H 2019. Er det ikke da grunn til å kunne forvente at det slippes en børsmelding før ukene er omme? I så tilfelle er jo inneværende uke en spennende uke for oss PCIB aksjonærer.

7 Likes

Fikk dette svaret fra RS om de begynner oppstart av RELEASE-studien i US nå i 2H:

Takk for din interesse for PCI Biotech og svaret på ditt spørsmål er Ja!

Mvh

Ronny Skuggedal

CFO

10 Likes

Feil topic kanskje? :thinking:

1 Like

Looks like Ronny is pumped. Maybe he knows some good news that he is about to tell the rest of us… :wink:

2 Likes

Da har vi ytterligere et sykehus oppe og går i Spania. PW holder det han lovet på Q1 - at sykehusene lå linet opp som perler på en snor.

Vi har minst 5 aktiverte sykehus nå.

Spania 3
Norge 1
Tyskland 1?

Skriver spørsmålstegn her, da jeg antar at 1 av de 2 som var åpne per Q1 rapporten var Tyskland.

2019-06-24_14-10-29

Jeg tror 20 er innen rekkevidde innen neste rapportering og at alle 40 more or less vil være oppe innen utgangangen av året.

23 Likes

Så hvor mange aktive sites kan vi regne med/håpe på til Q2 presentasjonen? Bør vel ha passert 10+

2 Likes

Med tanke på farten de har i Spania, er det lov å håpe på 20. Tyskland har ganske sikkert flere aktiverte allerede.

5 Likes

Det var jo ikkje noe nytt, om de klarer det er en annen sak.

Seigpiningen fortsetter, enn så lenge.

Og wishfull thinking og drømmerier om 100-lapper per aksje fortsetter her inne…

Kanskje PCIB gir lyd fra seg denne uken, eller blir det venting til august/september?

Lothian

Targovax hadde jo stor suksess i Spania med sitt Mesotheliom-studie, rekruttertee 0,28 pasienter i måneden per senter.

1 Like

Nac meldingene har vel kommet rimelig presist, bortsett fra vinter 2017/18 da det drøyde til en stund ut i januar. Men sånn generelt tenker jeg at om det drøyer er sjansen større for endring eller terminering enn kun forlengelse.

1 Like

I fjor sommer kom den 2 uker ut i juli om jeg ikke husker feil.

Den pleier å komme +- 2 uker 1H

2 Likes