Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Javel?

Skjønner ikke helt hvorfor du spurte Ronny om dette. Du vet at 2H betyr andre halvår? Og at de har guidet nettopp dette?

Når det gjelder PW sin muntlige guiding av Asia-strategi eller -løsning, så tror jeg godt dette kan drøye til Q2 presentasjonen 28.08. Jeg tror i alle fall ikke man skal forvente en melding om dette denne uka.

6 Likes

Mulig, men transcript sier de har avklart første halvår!

PW på Q1:

“We will be allowed to include hospitals in this study. I mean that’s – you can do that, that’s not an issue. The best way of doing it is what we’re discussing .”

“And as we have said earlier, we are looking at determining how we want to do this by the end of first half . So I will come back by the end of first half and tell you about this .”

11 Likes

PW er uenig med deg;)

Men nå er jo guidingen til PW veldig omtrentlig da… :grin:

Hva angår fimaNAC og BP, så er det lov å håpe på en avtale som innebærer at dette går over i et klinisk løp. I så tilfelle TROR jeg kursen KAN få et voldsomt løft.

Det er vel ikke å ta for hardt i å påstå at en klinisk avtale vil være et gjennombrudd på for NAC-plattformen, eller?

6 Likes

Det beste er nok å ha ingen forventninger hverken til nyheter, avtaler eller kursutvikling.

Varsling på mail og sms holder.

I mellomtiden nytes sommeren og kanskje julen.

Lothian

3 Likes

Jeg la jo ut det sitatet der for bare en uke siden, så jeg er klar over det. Men dette er en muntlig guiding, og dersom det de kommer fram til kun er en strategi/veivalg, og ikke en faktisk avtale, så er ikke dette noe som fordrer en børsmelding. Men heller er mer naturlig å informere om på neste Q. På samme måte som de har hatt eller skal ha et møte om strategiske veivalg for Vacc nå i juni, men neppe kommer til å melde noe om det før kommende Q - hvor man kan forvente en redgjørelse om dette.

3 Likes

Kjenner jeg ledelsen i PCIB rett, så forventer jeg ingen kursdrivende nyheter derfra før etter neste Q presentasjon.

Her er det vel bare å legge porteføljen i skuffen og ønske god sommer.

2 Likes

Vi begynner å få en god gjeng med “motgangssupportere” her nå som aldri tror på noe bra på kort sikt, men som biter seg fast. Som engelskmennene sier: There’s always next season to look forward to :wink:

14 Likes

Sånn sett er det ikke en ulempe å være brannsupporter hvis man skal være i biotech. “Ekte smerte har et navn”

15 Likes

Ja. Det er vel ikke uten grunn at Haukeland er best og størst på Brann skader

5 Likes

@Boms, av de 3 som grunnla Nyenburgh har 2 av dem fortid i ABN Amro. Trenger jeg si mer?

Jeg skal si meg enig i at dette er et “longshot” men at det er 99,9% usannsynlig mener jeg blir feil å si. 90-95% tenker jeg.

Det er så mye synsing her inne fra før at litt fra eller til skader ikke, synes jeg. De viktigste bidragsyterne er allikevel de som har medisinsk kunnskap og regulatorisk kunnskap.

2 Likes

He he ja det er praktisk med et sykehus som har egen Brann skadeavdeling så nær stadion😂

2 Likes

God morgen :slight_smile:

21 Likes

Ift NANO og Bergenbio så står PCIB godt imot sommerdepresjonen i norsk biotek…det er da NOE!

Liker at selgerne er disiplinerte, i alle fall til tider.

Lothian

3 Likes

Hvordan er planene deres ifht realisering i PCIB?

  • Selger på en bestemt kurs
  • Venter på å bli kjøpt opp
  • Ser an meldinger / ubestemt.

0 stemmegivere

5 Likes

Alltid interessant (men mest underholdende) med slike enquêter. Men i denne, som så ofte ellers, tilbys etter min mening for få alternativ i den forstand at mange av oss nok helst ville velge både det ene og andre.

Alle PCIB-aksjonærer med en viss eksponering, vil sjølsagt følge med, se an og avvente nyheter. Samtidig er det fullt mulig å sette helt bestemt(e) kursmål for hvor et bestemt antall aksjer skal selges - og samtidig igjen, definere et bestemt antall aksjer som en ønsker å sitte med på ubestemt tid; det være seg ved eventuelt oppkjøp (måtte alle gode makter forby) eller et “Genmab-eventyr”.

7 Likes

Om alle her inne tar dagens verdi av posisjonen sin og ganger med 73, så er det svaret på hvordan et “Genmab-eventyr” ville sett ut gitt dagens Mcap på hhv. Pcib og Genmab. Av alle mulige outcome, kan jeg vanskelig forestille meg noe mer lukrativt.

9 Likes

Eg hadde sprunget etter de med aksjene :wink:

2 Likes

GenMabeventyret kan virkeliggjoeres for PCIB aksjonaerene ved at fimaNac og fimaVacc oppnaar annerkjennsle paa en slik maate, at store deler av immunterapi og kreftvaksine markedet etterspoer vaare produkter. Vil det skje, eller vil det ikke skje. Thats the question?

Undertegnede tror dette vil virkeliggjoeres gjennom fimaVacc i foerste omgang. Men med rett partner medisin, kan fimaNac og skape furore. Nyheter og beskjeder om dette kan i og for seg komme anytime. For det er ingen tvil om at begge to forsterker effekten paa disse medisinene. Hvis de ikke hadde gjort dette, ville ikke fimaVacc oppnaadd sine resultater, og fimaNac partnerne ville ha kastet ut PCIB for lengst. Slik at det er kun snakk om en ting, Finne partnere som har medisiner som virker. Kanskje bare 1 av 10 har det. Og vi har ikke veldig mange partnere yet.

3 Likes

Virker som kirurgien blir bedre på hilar cca stadium 111/iv-

https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=https://bmcgastroenterol.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12876-019-1012-2&prev=search

1 Like