Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Etter q3 var vi vel sånn noenlunde samstemt om at resultatene var lovet ferdig i løpet av året. Noen mente/håpte at resultater ville bli meldt før årsslutt og andre mente at resultatene ville bli meldt tidlig (januar).

Har ikke tro på noen melding før q4. Da tror jeg de hadde ventet med å svare på mailene som de allerede har ventet lenge med på å svare.

Har tro på endring av planene, og eller Mr Burger trenger mer tid. Aller mest det siste. Det igjen må vel bety at han har noe å skrive om som tar tid. Hva nå det må bety…hmmm

2 Likes

Siden det er brukt ca 100 millioner på dette studiet så langt, så er det naturlig at verdsettelsen av dette VACC skal kraftig opp hvis man klarer å translatere resulatetene fra mus over i mennesker. 5-10 gangen i første omgang, avhengig av hvor sterke data som blir lagt frem, er ikke en drøy påstand. Husk at VACC er teste på ca 100 pax.

1 Like

Det finnes ingen matte som kan gi kursmål hverken den ene eller andre vegen i PCIB, frøken Stuffers mente vel vi skulle ligge godt over 30 kr i teoretisk kurs også.

Poenget mitt er at utsettelse er uhyre negativt i en aksje som trenger news. Det er enda måneder frem til man kan forvente å få resultater fra fimaCHEM, og det er år til vi får de første pivotale dataene. Og med farten som PCIB er inne i, så snakker vi for om mange år.

Alt dette fører til stillstand og en aksje som vil dale. Så den kortsiktige risk vs reward fremstår per nu som meget dårlig.

For dette vet jo du alt om…

2 Likes

Naturlig tankerekke. Milliarder kommer ikke av 100 frivillige @InVivo. De kommer av klinisk nytte.

Og emojibruken med 50/50 biceps og bæsj gjør det hele til stor komedie, @Jubel.

2 Likes

Nå er jo studiet bygget opp slik at de prøver å bevise at det er sannsynlig at man kan få en lignende effekt ved bruke av andre typer vaksiner, «proof of concept». Men at du velger å tillegge dette null nytteverdi vet jeg fra før.

Jeg velger å forholde meg til hva styret og ledelsen sier:

«Opportunity to play a key role in second generation immunotherapy»

Aner ikke hvilken kompetanse du innehar når det kommer til medisn og biologi, men jeg velger å tro at ledelsen i Pcib har bedre kunnskap enn deg på dette området Glein.

5 Likes

Ikke værre enn at jeg er lite imponert over forklaringer på hvor dårlig selskapet er basert på en enkel melding fra selskapet etter at de har fått mange mail om status.

«Immune respons dataene fra fimaVACC studien vil bli rapportert når de foreligger»

Det er helt greit svar. At fimavacc ikke vil kunne ha klinisk verdi får du selv ta opp med Einarsson og van der Burg og teamet fra Leiden.

3 Likes

Ja. Det har fungert bra. Det er enestående vilje til tro. Vacc utsatt i det lange. Chem det samme. Partneravtalen som uteble, og den aksjonærvennlige emisjonen som kom. Og listen går videre og videre.

Det er enorme avstander mellom forumkonsensus og det som til slutt blir fasit. Med dagens mail tyder mye på at historien gjentar seg.

Og chem 1h 18. 2h18. Til sist early 1h19. Når REK enda ikke har godkjent, og det gjenstår screening, senteroppstart og behandling, så må nok Per sendte ut en mailforklaring om ordlyden her også.

1 Like

Enig med mye du skriver her. PCIB SKAL levere på milepæler og de stadige utsettelser uten veldig gode forklaringer kan vi ikkje la de slippe unna med i stillhet.

Og den teoretiske verdien kan både Skuggedal og Stuffers stuffe en viss plass.

Lothian

Du burde shorte aksjen,Glein.

2 Likes

Trist lesning.

Er det virkelig slik? FDA og EMA har gitt klar tale. Einarsson og Oslo cancer Cluster. Stuffers og andre har kommentert resultater som svært gode. Det har stadig kommet gode resultater og avtaler med samarbeidspartnere. Synes det er skuffende for mulig pasienter at en vinkler det slik. Er det mulig? Resultatene hitill er gode og sten for sten bygges. Det er noen mnd forsinkelser. Fortsette levere resultater er det som teller. Keep up the good work PCIB!

4 Likes

Hadde jeg gjort det når jeg startet å poste varsellampene sommeren 2018, ville jeg vært en holden mann.

Dessverre er jeg forelsket i annet farmaselskap, så jeg er like fucked som resten av dere. :grinning:

1 Like

Hva slags varsellamper? Noen mnd forsinkelse og per i dag er det kun levert gode resultater.

Du har en tendens til å sause sammen ting Glein. Nå snakker vi om VACC. Siden høsten 2017 har det 2H 2018 vært satt opp som antatt avslutning av VACC fase 1.
Nå er vi noen uker inn i 2019 og du hyler og bærer deg over at resulatetene enda ikke er forelagt markdet.

1 Like

Les innlegget du siterer en gang til og du ser at jeg snakker om chem, og at historien nå gjentar seg for vacc.

Og dette fordi vi er noen uker på overtid? Du er en utrolig skrue du Glein;)

1 Like

Framtida får vise hvordan dette blir, men jeg kjenner lusa på gangen. :blush:

Gjør du virkelig det? En ting har du rett i. Snart foreligger resultatet. Selskapet har til nå levert gode resultater det er hva jeg velger å se på. Ikke noen mnd forsinkelser som snarere er standarden i biotek.

2 Likes

Det er godt gjort når du ikke er inne i bygget…:joy:

1 Like

Om dataene er så fenomenale, hvorfor ikke fremlegge noe når data fra første fase forelå (iht. guiding) 1H 2017?


Eller data fra readouten de guidet i 2H2017?

Og nå ruller vi altså inn i 2019.

Det overgår jo guidingen til Costa når man ser på det i ettertid.