Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Sanofi skal man ikke kimse av. Kan meget mulig være «hemmelig top10».
Hvorfor sier jeg det?
Jo. Sanofi og BioNTech har et tett og nært samarbeid. De skal straks gå klinisk med mRNA i fellesskap.

https://labiotech.eu/medical/sanofi-biontech-mrna-cancer-vaccine/

7 Likes

Like år som PCIB meldte sin top10 ?

2 Likes

Det stemmer. Høsten 2015

5 Likes

Hadde vært sheriff det der!:man_dancing:t2:

Tipper de klør i fingrene etter å komme i gang med kliniske studer innfor dette jomfruelige feltet innnefor biotek.

6 Likes

Du mener vel fri kapital til å sette i nye høyrisiko aksjer? :thinking:

8 Likes

Abscopal effekt:
De skal måle abscopal effekt på release studien ettersom den er randomisert men det er ikke en formell del av studien.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-35
Tid 2410 til 3000

Oversikt på einarssons podcaster.

https://soundcloud.com/user-972208711

4 Likes

Gjentar denne:

Er det abscopal effekt de tar opp på mandag i boston?

ufo2308

2

1d

Hvor mange gjennomganger PCIB skal ha i boston vet ikke jeg men nedenfor så ser det ihvertfall ut for å være en på mandag , med 2 stk fra leiden , hmmmm

Forutsatt at dette er PCIB og ikke gruppen fra oslo univ.hospital .

https://spie.org/PDT/conferencedetails/17th-international-photodynamic-association-world-congress

Session 11:
Photodynamic Immune Activation and Immunotherapy

Monday 1 July 2019
10:30 AM - 12:30 PM
Location: Salon 4

Session Chairs:

Ferry Ossendorp, Leiden Univ. Medical Ctr. (Netherlands) ;

Arjan Griffioen, Amsterdam Univ. Medical Ctr. (Netherlands)

Photochemical internalization (PCI) of bleomycin induces T-cell activation of importance for curative effect and systemic anti-tumor immunity (Invited Paper)
Paper 11070-71
Time: 10:30 AM - 10:50 AM
Author(s): Kristian Berg, Ane Sofie Fremstedal, Anette Weyergang, Oslo Univ. Hospital (Norway); Jakub Golab, Medical Univ. of Warsaw (Poland); Ole-Jacob Norum, Oslo Univ. Hospital (Norway)

Hide Abstract

Add To My Schedule

Photochemical internalization (PCI) is a technology enhancing intracellular drug delivery by light-induced translocation of endocytosed therapeutics into the cytosol. PCI of BLM did not induce a curative effect in athymic mice while more than 90% of the thymic mice were cured. Cured thymic mice, re-challenged with CT26.CL25 tumor cells on the contralateral leg, rejected 57-100% of the tumors inoculated up to 2 months after PCI. T-cells from the spleen of PCI-treated mice were found to inhibit the growth of CT26.CL25 cells in naïve thymic mice showing that treatment of CT26.CL25 tumors in thymic mice by PCI induces systemic anti-tumor immunity

5 Likes

Jeg hadde i alle fall brukt mye av gevinsten til å øke posisjonen min i PHO, selv om jeg allerede sitter meget tungt lastet der, samtidig som jeg tålmodig hadde observert utviklingen i blant annet Ultimovacs nøye, med tanke på eventuell inngang der.
NANO på billigsalg ville nok også blitt vurdert.

Jeg er neppe alene om dette.
En kraftig oppgang i PCIB eller et annet norsk biotekselskap vil forhåpentligvis smitte over på hele sektoren og ha store positive ringvirkninger.

4 Likes

Tenker det samme. For oss som sitter i flere av disse vil det nok kunne bli en dobbel gevinst.

2 Likes

Nå trenger vi gode nyheter for norske biotek, så kanskje vi får nye investorer på banen mens Sveits krangler med EU…

CBOE Europe , the EU’s largest share trading venue, said late on Monday that it would stop offering trading in more than 230 Swiss companies including UBS and Novartis from July 1, unless one side conceded in a dispute over a new economic relationship covering everything from financial markets and jobs to the movement

2 Likes

http://spie.org/app/search/browse?Ntt=Pci&N=6663&Dy=1&Nty=1&Nrpp=20&sCode=PDT19&sTitle=17th+International+Photodynamic+Association+World+Congress&sYear=2019

5 Likes

Fra programmet linket over ,

Pancreatic cancer - høyst sannsynlig Pcibs patenterte fotosensitizer, uten at det er nevnt spesifikt. Men siden Pål Selbo, som er vel lederen av forskningsgruppen på Radiumhospitalet, er med her vil jeg anta at det ikke er en konkurrerende fotosensitizer.

På mandag frigis vel disse presentasjonene vil jeg tro.

therapies to treat pancreatic cancer
Paper 11070-124
Time: 12:30 PM - 12:45 PM
Author(s): Pilar Acedo, Ismahan Mahamed, Alex Ney, Andres Garcia, Univ. College London (United Kingdom); Pal Selbo, The Norwegian Radium Hospital (Norway); Patricia Sancho, Barts Cancer Institute (United Kingdom); Alexander J. MacRobert, Stephen P. Pereira, Univ. College London (United Kingdom)

Hide Abstract

Add To My Schedule

Pancreatic cancer is the 4th leading cause of cancer related death and is associated with poor survival rates. The biological complexity of pancreatic tumours leads to poor drug bioavailability and challenges efficient drug delivery. Photochemical internalisation (PCI) combines the use of low-dose photodynamic therapy (PDT) and chemotherapeutic agents. In our study, PCI showed a synergistic enhancement of the cell-killing effect of saporin and gemcitabine at significantly lower doses compared to monotherapies (p<0.001). This enhanced cytotoxic effect was demonstrated using established cell lines and patient-derived cells in both 2D and clinically relevant 3D models.

14 Likes

Dette ser ut til å bli en blir omfattende men spennende mandag!

6 Likes

Det jeg la ut først, som er en ny artikkel av de samme forfatterne, skjønte jeg etter å ha lest litt er en metastudie om en annen photosensitizer, og dermed (forhåpentligvis) neppe relevant,

Det som derimot ganske sikkert er relevant er:

Jaggu skimter man ikke ordene Amphinex på side 11 i denne veldig hjemmesnekrede presentasjonen :wink:

7 Likes

BP selskapet som sikrer seg PCIB’s leveringsteknologi, vil faa ett stort overtak paa sine konkurenter i mange herrens aar fremover. For dette er fremtiden,

Og PCIB presantoerer, paa kommende konferanser, har mye mer kjoett paa beinet og presentere i disse dager. Derfor vil dette ganske sikkert gaa opp for baade det ene og andre BP selskapet i loepet av kort tid. Hvis det ikke allerede har gjort det? For tenk hva disse, med sine ressurser, kan hente ut av fimaChem, fimaVacc, fimaNac og fimabacc?

Og verdens fremste leveringsteknologi ever, med ett enormt stort nedslagsfelt, kommer ikke aa bli solgt billig.

4 Likes

Din ihuga optimisme tar aldri slutt!

Enda godt at noe består.

Skal vi få det motsatte av blåmandag den 1. juli?

Lothian

5 Likes

Får nå håpe den ikke blir rød iallefall :wink:

2 Likes

Bra. Tenkte meg det siden de har Selbo med på laget.

6 Likes

Hvor non-exclusive er egentlig utlånet av amphinex, synes jeg ser den omtalt i hytt og gevær.

3 Likes

Er det noen som vil ta seg råd til å kjøpe denne rapporten om fremtidig markedsutsikter for pancreatic og billiary tract cancer? og hvem er nøkkelspillerne?

https://worldanalytics24.com/pancreatic-and-bile-duct-cancer-drug-market-size-share-development-by-2024/359770/

En teaser på tilbudssiden:
The global Pancreatic and Bile Duct Cancer Drug market is valued at xx million USD in 2018 and is expected to reach xx million USD by the end of 2024, growing at a CAGR of xx% between 2019 and 2024.
The Asia-Pacific will occupy for more market share in following years, especially in China, also fast growing India and Southeast Asia regions.
North America, especially The United States, will still play an important role which cannot be ignored. Any changes from United States might affect the development trend of Pancreatic and Bile Duct Cancer Drug.
Europe also play important roles in global market, with market size of xx million USD in 2019 and will be xx million USD in 2024, with a CAGR of xx%.

4 Likes