Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Forhåpentlig blir oppgangen stor nok til en aldri mer trenger mer enn bankavkastning :wink:

6 Likes

Gode resultater også ser det ut som!

I mitt drømmescenario får Pcib en partner i Asia på kroken, får inn en ok sum penger upfront, 300-500 mill, og kickstarter studier innenfor Pancreas, H&N og blærekreft i egen regi.
Eventuelt kan partner også kjøre disse studiene i regi av Pcib i hele Asia.

Hvor sannsynlig er et sånt scenariet? Tja, hva tror dere andre? Pcib har jo snakket om at det har vært partnerinteresse i årevis nå, og mtp på at de nå er i gang med et pivotal studie med lovende resulateter og liten konkurranse, så er vel det et gunstig tidspunkt for begge parter å inngå en avtale nå.

22 Likes

Det eneste jeg vet er at det er en skam at ikke folk med bukspyttkjertelkreft har tilgang på PCI. Folk dør som fluer i hopetall.

8 Likes

Det som er en skam er at det ikke finnes vilje til å investere i norsk biotek!

Jeg mener at både Pcib og Nano råtner på rot, da de ikke har fått skikkelig fart på pipelinen sin. Radforsk selskapene må aktivt på banen for å skaffe mer penger fra BP, venture fond eller prøve å få statlig kapital på bordet. Biotek har potensiale til å bli en stor og viktig industri for Norge, men da trengs det mer kapital og satsningssvilje enn det vi ser i dag.

8 Likes

Jeg liker scenariet ditt, Vivo. Slår alt dette til er PCIB priset til 5 mrd.

9 Likes

InVivo; Tror desverre at man bare må innse at PCIB har en for tilbakelent og lite visjonær ledelse til at det du spør om er særlig realistisk.
Vet at mange er uenig med meg, men skulle gjerne sett en langt mer kommersialisert ledelse med mindre “doktorholdning” enn det man ser hos dagens ledelse.
Veldig synd at man ikke har en annen ledelse med det potensiale som PCIB ser ut til å ha!

4 Likes

Nå må dere slutte å hakke på ledelsen i Pcib, dette er ikke et selskapsspesifikt problem, men et problem HELE biotek sektoren i Norge lider under. Det trengs mere penger og ressurser for å løfte denne sektoren. Hører du meg Erna Solberg, Høyre og Venstre? Hvis dere er så opptatt av å skape nye næringer i Norge, hvis litt vilje til å satse på norsk biotek. 5 milliarder NOK hadde vært en GOD start!:slight_smile:
Får vi et par-tre «Algeta-salg», så tror jeg biotek bransjen hadde blomstret kraftig opp i Norge.

Tenker noen sånt jeg også, i første omgang, 3-5 mrd. Men det fordrer partner og en ok upfront.

Har et håp om at en sånn avtale kan løfte norsk biotek frem fra skyggenes dal.

5 Likes

5Mrd er jo en start; Nano har jo allerede vært priset til mer enn det uten å ha noe i markedet eller påstartet fase 2 studier.

3 Likes

Her tror jeg du tar feil InVivo. Kjenner til ledelsen rimelig godt og mener at denne pr. idag er en akisselhæl for en mer ambiøs utvikling av PCIB.
Trøsten får være at det må kommer et skifte innen rimelig tid.

1 Like

Jaha, du gjør det ja?

Vet faktisk ikke om jeg tror deg på det, du har vært ganske storkjeftet her før med påstander om at du visste om at Archer-1(Nano) gikk som en kule osv. uten å kunne bevise det på noen son hels måte.

Hadde Must, Bøhn, Myrlid & co delt den oppfatningen med deg, så hadde de nok vært byttet ut.

Forøvrig så vet jeg at flere her inne har fått i indikasjoner på at styret tvert i mot er ganske fornøyd med innsatsen til ledelsen i Pcib.

5 Likes

Hver sin mening, og tiden får vise om ledelsen får sitte.

1 Like

Vi har et selskap som er fullfinansiert, inne i pivotal studie, FimaVacc klar for utlisensiering, mange spennende NAc-partnere og lav cashburn.
Så noe riktig må ledelsen ha gjort.

Politisk ledelse derimot, er bare ræva. Alt for lav satsing på kliniske studier. Så har man pokker meg FTF også.

6 Likes

I mitt hode er selskapets ledelse lik styret + Adm. Dir og andre ledende ansatte.
For PCIB betyr det styrets medlemmer + de fem som er avbildet på hjemmesiden, og som er nesten halvparten av alle ansatte.

Jeg antar derfor at Ernas kritikk er like mye rettet mot styret som mot PW og hans nærmeste medarbeidere.

2 Likes

Men styret er jo representanter for eierene. Hvis eierene er så frustrert og misfornøyd, så må jo de kaste styret også.

Men hele ledelsen +styret sitter jo enda, så jeg tolker det som at de største eierene er fornøyd med innsatsen til ledelsen og styret.

Om som jeg har gjentatt mange ganger, kritikken fra Erna er så generell at den gjør seg gjeldene for hvilket som helst norsk biotek selskap.

Og ser du på burn rate, utvanning gjennom emisjoner, opsjonsprogrammer, ROI de siste 3 årene osv, så er Pcib best in class av norsk biotek.
Derfor synes jeg også hans kritikk faller på stengrunn.

1 Like

nike; Ingen tvil om at mye bra utviklingsarbeid er blitt gjort frem til nå. Men fra dagens ståsted og fremover burde enkelte i styret og noen av de 5 i adm. ledelse vært skiftet ut for å få en mer visjonær og handlekraftig ledelse. Eventuelt fått noen nyeansettelser med sterke kommersielle kvalifikasjoner.

Jeg minner om at man enda ikke har ansatt en ny CBDO etter L`Hèvèder. Er det noe man hadde trengt på dette stadiet så er det nettopp en kapasitet i denne rollen. Har ingen tro på at de andre i adm. ledelse er kapabel nok til å håndtere denne funksjonen godt nok.

3 Likes

Tenker at du som sier at du kjenner ledelsen rimelig godt kunne kommet med litt mer konkret og spesifikk kritikk.

Hvorfor? Hva konkret mener du styret+ledelse har gjort feil, sett bort fra å bomme på guiding?

Hvorfor mener du det? Vet du at ting kunne vært annerledes med andre personer i disse stillingene?
Har du konkrete eksempler på muligheter styret+ledelse ikke har grepet?

Igjen, jeg synes din kritikk av styret-ledelse i Pcib blir for generell. Du kan like gjerne putte inn navnet på en haug med andre bioteks i dine innlegg, og de vil være like gyldig dersom kursen har gått ned.

6 Likes

Politisk ledelse med knapper og glansbilder fra Forskningsrådet har vært en fadese for biotek de siste 30 år.

Det Radforsk har fått til er beundringsverdig, men hadde de hatt en bedre støtte fra staten (eller 1 promille fra oljefondet) hadde norsk biotek vært på et helt annet nivå i dag.

Lothian

4 Likes

PW har opplyst at selskapet leter etter en erstatter. For et bittelite og for de fleste ukjent selskap som PCIB vil dette ventelig ta tid.

Klart det ville vært en styrke for selskapet om vedkommede alt var på plass nå som selskapet har sitt første salgbare produkt klart for markedsføring og avtaler, men det går an å leie seg kompetanse om store ting alt er underveis.

3 Likes

En ledelse som leder er en god ting. En ledelse som drømmer og prøver å selge visjoner er mer relatert til start-ups som har en ide og lengter etter finansielle muskler til å realisere drømmene.

PCIB har finansiering. Punktum.

Dernest. Selskapet driver med forskning, de skal ikke selge visjoner. De skal demonstrere virkning og medisinsk effekt.

Har jeg tiltro til at selskapet håndterer utfordringene de møter i hverdagen med realisme, kompetanse og seriøsitet. Jeg mener helt klart ja.

Har selskapet pr idag en struktur for å ta produktene sine til markedet? Jeg mener nei. MEN…og dette tror jeg er viktig, også for alle oss som følger selskapet; dette er ikke relevant.

Vi må ikke ha en formening om at de skal til markedet, de er B2B… eller mer nøyaktig de er B2BP .

Mao de trenger ikke gjøre seg lekker for alle. De skal vise kredibilitet, kompetanse og fremfor alt udiskutable resultater…

Jeg er overbevist om at det er rett ledelse og må innrømme at jeg er imponert over at de har klart å holde “roen”, vel vitende om gullet de sitter på.

33 Likes

Så for å spekulere litt.

Denne Boston greien over helgen er ytterst interessant. Med tanke på tidsforskjellen er det klart mest realistisk at det kommer noe i den forbindelse på mandag morgen.

Jeg tror det kommer melding ang fimaNAC på mandag morgen.

Og jeg tror det kommer ny(e) presentasjon(er) som har 2 nye elementer i seg. Dette får BraBritt, Snøffelen, FiloD og andre finkjemme etterhvert.
Disse 2 tror jeg er:
Abscopal effect
fimaBAC

Ingen som dramatiske nyheter med partnerskap og denslags. Men som en ren saklig og analytisk korrekt presentasjon av status.

Jeg tror også fimaVACC blir nevnt i Boston, og blir fullt presentert i september. De trenger ikke vente til ESMO i desember. De har fokuset og interessen til BP allerede

PCIB er som ARM-prosessorer for telefoner. Ingen av de store leverandørene har kjøpt opp ARM, men de aller fleste telefoner har prosessorer kjøpt fra selvstendige produsenter, eks ARM. Det er ikke der hemmelighetene og særegenheten til mobilen ligger.

På samme måte med PCIBs teknologi. Hver enkelt legemiddelprodusent har sine egne virkestoffer og effekter.

PCIBs vil jeg tippe selger fimaCHEM og resten er utlisensiering og partnerskap og fortsetter som selvstendig selskap.

18 Likes