Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det store spørsmålet var:

LAR RESULTATENE OPPNÅDD I PREKLINISK PÅ MUS INNEN FORRETNINGSOMRÅDET FIMAVACC SEG OVERFØRE TIL MENNESKER?

Ja kjære medmennesker , er dette avklart nå?

http://pcibiotech.no/successful-clinical-translation-of-the-fimavacc-technology/

Legg merke til overskriften.
“Successful clinical translation of the fimaVACC technology”

Den enkelte får tolke dette men i min verden så har selskapet bekreftet at translasjonen fra dyr til menneske for fimaVACC er vellykket.
En må jo undres over at markedet ikke reagerer.
Hva i helvete er det de venter på?

Eneste forklaringen må være at resultatene ikke når markedet enda og der begynner det kanskje så smått å bli en endring på mandag.
De møter ihvertfall mannsterke opp.

PW har i en av einarssons podcaster utdypet hva selskapet legger i hva det betyr dersom resultatene kan overføres til menneskene,
Han går inn på teknologien og forklarer at fimaCHEM , fimaNAc og fimaVACC er alle deliverymetoder som i prinsippet gjør mye det samme .
I klar tekst betyr dette at fungerer dette på et av forretningsområdene så vil de med stor sansynlighet fungere på de 2 andre også.

Man kan jo selvsagt ikke påstå at PCIB vil lykkes men all fornuft tilsier at dette blir medisin , for alle 3 områdene.

FimaCHEM mangler SIGNIFIKANTE DATA , men har mye kliniske data som bekrefter at dette blir (helt sinnsykt bra)
Nå også med gjentagende behandling.

FimaVACC som har fått bekreftet at (fantastiske resultater oppnådd innen terapautiske vasiner på mus) lar seg overføre til mennesker.
Denne mekanismen er mere “mekanisk” enn “biologisk” og omhandler løsningen på delivery problematikken.

FimaNAc er derfor med all sansynlighet også et vellykket område og PW har jo omtalt at resultatene er positive.

Så hva med de andre områdene som fimaBACC og abscopal effekt og HIV og resistens (mot antibiotika).

Som sagt , publikasjon på hjemmesiden og en børsmelding har liten rekkevidde når det kommer til å gjøre investor-miljøene obs på hva som har skjedd i dette selskapet.
BP er nok klar over ståa men investormiljøet nasjonalt og internasjonalt må jo være fullstendig uten kjennskap til selskapets resultater.

Herlig for de som skal kjøpe og ulidelig irriterende for trofaste aksjonærer som ikke får uttelling for risikoplasseringen sin ,YET.

13 Likes

FimaNAc kommer som pokker. Partnere har allerede bekreftet synergier.

Når det gjelder andre leveringsteknikker må ikke disse sees på som konkurrenter, heller som supplementer. Andre teknikker kan f.eks samle konsentrasjonen av medisin i området som skal behandles, mens FimaNAc «låser opp» cellene. :old_key:

9 Likes

Jeg tror ikke det, for PCIB’s teknologi er unik, og kan ikke kjoepes andre steder. Tipper BP foer eller siden, vil utoeve kamp for og sikre seg enerett til denne leveringsteknologien. En postivt vinklet artikkel eller to i de mest kjente farmaci tidsskriftene i verden, kan vaere nok til og utloese ett slikt nyttig for oss rabalder.

Husk at ett Biotec selskap kan vaere helt ute den ene dagen, og en sensasjon som alle vil ha en bit av, neste dag. Saa gjenstaar det og se, om de 10 stoerste BP selskapene er interessert i og la alle andre faa en bit av PCIB? I dont think so!

3 Likes

Ja, hvor sto dette? Mener jeg leste det i en eller presentasjon, at de så sterke synergier i preklinikse forsøk.

Jeg liker veldig godt denne tanken.

Kjør frem hele pipen, H&N, pancreas, GGK og blærekreft, selg det for XX-mrd. La Pcib fortsette som selvstendig selskap og betale utbytte fra VACC og NAC, og ellers satse videre på prosjekter hvor denne teknologien kan spille en nøkkelrolle.

8 Likes

Vi kunne vel kanskje håpe på at Folketrygdfondet ble instruert i å heller jobbe for norske interesser enn å tilrettelegge for utenlandske hedgefond.

6 Likes

What @InVivo said👌🏻

4 Likes

InVivo

Side 10 her f.eks

http://investors.rxipharma.com/static-files/daaac54e-5cbf-4ec2-8f42-57673077952c

17 Likes

Det håper virkelig jeg også. Men samtidig har jo PW vært på vei til Boston, og jeg har ikke så veldig tro på at Ronny har sittet alene og finspikket på en melding nå i helgen, så dersom avtalen med Topp-10 faktisk var klar, så tror jeg egentlig den hadde kommet på fredag. Og jeg er i så fall (tydeligvis nesten alene om å være) veldig skuffet over at ledelsen nok en gang lar en definert dato passere i stillhet.

At de var 10 dager på overtid i 2017 er ingen unnskyldning. Dette har de visst komme i seks måneder, og burde kommunisere noe om forut for månedsskiftet i morgen. Om de trenger å forhandle, så burde de klart det innen i morgen, og dersom de ikke klarte det, så kan de melde om at de er i forhandlinger om en uspesifisert videreføring.

Det gjør den jo absolutt - på mandag 5:30 PM blir det ikke snakket om annet. Men dette er da ikke mer enn det vi som har har vært på, eller lest presentasjonen fra Q1 allerede vet. Når det gjelder Burgerens presentasjon, så tror jeg sterkt at vi må vente til ESMO i desember. PW har sagt “We want to go to a very good conference where we have a high impact and a large audience when we present this” Og med dette så mener han en vesentlig viktigere konferanse enn førstkommende: “So the Boston conference is – that’s the International Photodynamic Association Conference. It’s not really the conference to blast out the big results on this”.

5 Likes

Nå er jeg skikkelig i det Gleinske hjørnet, men litt trist at de har sluttet å nevne PCIB som en samarbeidspartner i presentasjoner fra i år da (de nevner fortsatt de andre):

http://investors.phiopharma.com/static-files/7177baa8-aa0c-41dc-88ef-9379f64f9cc9

http://investors.phiopharma.com/static-files/7c501990-f33c-4a67-9158-f933ef37e602

1 Like

Tradisjonen tro trenger vi en avstemning nå i helga for å slå i ihjel litt ventetid.

Så herved denne ukas avstemning.

Følgende scenario.

Til uka melder selskapet om ny avtale med Roche(top 10) innen fimaNac. Avtalen innebærer utlisensiering av fimaNac til en fase 1 studie i regi av Roche. Up front 1 M Euro og milestones 5 M Euro. Royalty av framtidig salg 3%.

Hva slutter kursen på den dagen avtalen meldes?

  • Under 26
  • 26-27.95
  • 28-29.95
  • 30-31.95
  • 32-33.95
  • 34-35.95
  • 36-37.95
  • 38-39.95
  • 40-41.95
  • 42-43.95
  • 44-45.95
  • 46-47.95
  • 48-49.95
  • Over 50

0 stemmegivere

2 Likes

Jeg tror den ville bykse mye, men det vil i så fall bare være første leg oppover. Det ville, som @solo så ofte sier :wink: , gitt validering av teknologien og at den nå er klar for klinisk fase. Derfor tror jeg at den ville stige mer etter første dag med melding.

6 Likes

Å selge skinnet før bjørnen er skutt, gjør bare de mest ihuga optimistene, og det er det mange investorer på børsen, som har gjort både i tide og utide.
Selv vil jeg nå se en avtale på bordet først.

2 Likes

Vi selger ikke skinnet, vi underholder oss selv i ventetida, det må være lov😀

9 Likes

Har de noen gang nevnt samarbeidet med pcib i en presentasjon?

Har forsøkt å lete litt blant noen gamle presentasjoner, og ser ut som de ikke at har pleid å gjøre dette.

For hva det er verdt:
https://phiopharma.com/focus/collaborations/

5 Likes

Ja, det var jo den @Mr.Oncoinvest lenket til. …som altså er fra 2018 før de skiftet navn. Men da er det ikke helt ugjengjeldt kjærlighet tydeligvis, og det er bra :slightly_smiling_face:

2 Likes

Okei takk, jeg søkte periode 01/01-2015 til 31/12/2017.

Mulig det må komme mer kjøtt på benet før de omtaler pcib mer fremtredende i presentasjoner.

Edit:
De har vel fått ettpar nye samarbeid den siste tiden som de har ryddet plass til også, kanskje disse er viktigere i presentasjonssetting siden samarbeidet med pcib ikke har «noe av substans» å vise til foreløpig.

1 Like

Takk Investor for dagens (70)
80% mener >30nok
45% mener>36nok

Men når meldingen kommer, hadde jeg gjerne vist. :slight_smile:

1 Like

Som alltid i et marked de kortsiktige kursutslag er umulig å spå! Morro med tipping likevel. Her ser vi fra mai i år at det danske selskapet fikk økning på ca 160% på en dags bud!:rocket:

Industry »Amgenpharmaceutical industrymigraine treatmentfighter aircraftcopenhagenbiotechnology
Amgen to buy Copenhagen-based Nuevolution for $167 million
Copenhagen-headquartered Nuevolution said its board unanimously recommended Amgen’s cash offer of 32.5 Swedish crowns per share, a premium of 168.6% to Nuevolution’s closing price on Tuesday.
REUTERS | May 22, 2019, 15:39 IST

2 Likes

The average cost of bringing a new medicine to market is now $2.18 billion, up from $1.19 billion back

Kan det bety at PCIB som ligger godt i løpet med førstelinje behandling, fullfinansiert reg studie ggk fimachem er grisebillig biotekselskap (mcap noe under 1 milliard) som de store sikler etter å partne opp med eller kjøpe? Kostnaden nærmer seg 20 milliarder kroner i snitt for å forske fram et produkt! Få giganter kommer til marked med flere nye førstelinje behandlinger og det er krav fra investorer om at BP skal ha flere nye produkter til markedet hvert år?

."… reflects a growing focus on relatively small targeted patient groups, leading to multiple niche treatments."

I 2018 tok Arctic opp dekning på PCIB med kursmål 78kr. Flere ting har skjedd siden da. Emisjon, fullfinansiert reg ggk chem, Release startet og siter åpnet, fimavacc nyheter, Nac samarbeid og “fimabac muligheter”. Alt i alt ser det ut til at markedet priser inn mange negative nyheter fra PCIB?

Arctic Securities starter dekning av PCI Biotech Holding med en kjøpsanbefaling, ifølge TDN Direkt.

Kursmålet settes til 78 kroner.

Aksjen har det seneste året steget 73,93 prosent på Oslo Børs, og har så langt i år klatret 34,68 prosent.

8 Likes

Det var de som shorted og Nyborgh som ikke holdt forventet ¨behaviour¨som gjorde sitt med kursen. Jeg har brukt anledningen til å øke kraftig min posisjonering. Jeg mener at Arctics kursmål er moderat og realistisk.

4 Likes