Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Melding til uka?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Med hvor stor sannsynlighet vil verdien av PCIB overstige 1 mill på mandag? :wink:

Du mener mrd?:wink:

100 %, under 1 mill går vi ikke :rofl:

I et bullscenario hvor NAC viser seg som den perfekte «nøkkel» for RNAi behandlinger (lav tox-høy effekt), så kan 3% for fort bli mye penger.
Synes dog upfront og milestones bør ligge høyere hvis BP etc er avhengig av NAC for å forløse potensialet av nye behandlinger.

Lave upfront og milepæl utbetalinger kan forsvares mot høyere royalties, så det blir spennende å se når første avtale foreligger.

Ellers mener jeg også at suksessen med VACC er med på å deriske NAC. Det blir tydeligere og tydeligere at denne teknologien faktisk fungerer i mennesker, Et moment jeg føler er blitt litt glemt her,

14 Likes

Det er jeg enig i, @In Vivo. Skulle PCIBs leveringsløsning gi full match med en RNA-basert produktkandidat hos et av de selskapene PCIB i dag har samarbeidsavtale med, tror jeg vi snakker om en total avtaleverdi svært mye høyere enn de knappe 60 MNOK som @Investor la til grunn i sin enquête igår kveld.

Men fordi vi her snakker om utlisensiering på et svært tidlig stadium, ser jeg ikke bort fra en “to-trinns-rakett”, altså at man i første omgang gjør en avtale om klinisk utprøving i en fase l/ll- studie (sikkerhet og doseeskalering). Om denne første etappen er vellykka, kan man tenke seg en avtale for det resterende kliniske og regulatoriske løpet.

En slik to-trinns modell er sjølsagt bare en spekulasjon fra min side, med jeg holder den langt fra usannsynlig ettersom begge parter kan ha et ønske om ikke å binde seg opp for tidlig i bestemte økonomiske størrelser.

Uansett; en utlisensieringsavtale allerede ved overgangen fra preklinisk til klinisk, vil utvilsomt måtte få en svært “baktung” profil. Dermed vil forskuddsbetalingen trolig være mer symbolsk og uttrykk for gode intensjoner. Én skarve MEUR høres imidlertid fislete.

6 Likes

Er vel det arctic har i sin analyse av Vacc

2 Likes

Meglerhus og analytikere har blitt overrasket før…

Avtalen blåste mine forventninger av banen, sier analytiker om Algetas gigantavtale.

7 Likes

Jo, og det gjaldt fimaVACC og ikke -NAc. Her skal vi merke oss den vesentlige forskjellen at PCIB allerede har gjennomført en omfattende klinisk utprøving som omfatta både sikkerhet og doseoptimering (ofte benevnt fase l/ll). Med andre ord tror jeg at forskuddsbetalingen for kommende fimaVACC- avtaler bør ligge vesentlig høyere enn Arctic Securities’ anslag.

6 Likes

Kursen trenger bare stige med ca. 15 øre, så er totalverdien over 1 mrd, - etter det jeg kan se.
Bør vel gå greit.

O.

3 Likes

Skal vi satse på at PCIB stiger minimum 15 øre på mandag :wink::+1::trumpet::drum::clinking_glasses:

Med en avtale på bordet, blir det nok i overkant av 15 øre :drum::drum::drum::drum::drum:

2 Likes

Noe kjent med denne situasjonen.
Hisser hverandre opp i forkant av konferanser med gitt resultat , når skal vi lære?

Kurs er kurs.
det som står øverst på min ønskeliste er at resultatene skal bli kjente og aksepterte.
Med resultatene mener jeg alt PCIB driver med direkte og indirekte.

Så det hele dreier seg om tilbakemelding ,( type positiv) som er med å bekrefte og bygge opp om at sparepengene plassert her føles riktig og at innhøstningen når den måtte komme står i stil til risikoen.

Foreløbig har jeg en meget god magefølelse for PCIB men selvsagt må en ta i betraktning at ting kan gå galt.
Bionor , biotec , serodus , serendex , clavis , mm , selskaper hvorav noen er historikk skulle også vokse inn i himmelen men det gikk ikke slik.
Så , kjære medaksjonærer , kombinasjonen lite spredning av risiko (all inn ) kombinert med jakten på det neste algeta kan bli en bitter pille.
Så nå er det sagt ihvertfall.

Men denne gangen går jeg linjen helt ut forutsagt ingen red flags dukker opp.

Grådighet er vel det som styrer børsen og får alt til å fungere men en skal også ta med seg at det er slik medisin skapes.
Uten oss --ingen finansiering.
Så dersom noen prøver å skape inntrykk av at kapitalister er noen “grådige svin” så er det så langt borte fra sannhetene som det går ann å komme.

Ingen av oss blir yngre og en dag kan det godt være at det gjelder en selv.
Redselen for smerte i lang tid kombinert med dødsangst og uverdige forhold vil nok i fremtiden oftere bringe inn selvkontrollert avslutning på livet.
Bivirkninger av medisiner betyr nok også veldig mye i denne sammenhengen.

Og hær er vi kanskje ved kjernen av noe av det største teknologien til PCIB kan bidra med.

Ikke bare er det voldsom effekt på teknologien slik at mange kan bli kurrert eller ihvertfall få forlenget livet betraktelig men bivirkningsprofilen er vel slik jeg forstår det helt makalaus.
Grunnen til det er nok hovedsakelig at en “dreper ikke hele kroppen med cellegift” men kun kreftsvulsten.(målrettet og styrkejustert behandling)

Dermed vil det kanskje være ENKLERE Å VELGE LIVET forran å avslutte det takket være et slikt produkt som PCIB rår over.

Etter at produktet er på markedet og alt fungerer som forutsatt
så kan vi kanskje oppleve at produktet med den gode sikkerhetsprofilen blir brukt (hyppig) off label og at dette fører til at teknologien blir utvidet til andre områder

Synes det er bare trist at mennesker vil avslutte som filmen over handler om delvis på grunn av frykten for bivirkninger.

Håpet er at PCIB-teknologien kan bidra her.

11 Likes
5 Likes

Veldig happy med at de bruker pengene våre på dette!

5 Likes

Har du ikke spilt poker? Straks du har lagt en chip på bordet er den ikke din lenger. :wink:

Men ja, ser ut som en flott konferanse.

1 Like

Slik det ser ut nå kan vi bare drømme om å oppleve en lignende dag som PHO har i dag.

Men siden begge selskaper er Radforsk kan vi jo håpe på at gjengen i PCIB kan bli inspirert av sine kollegaer og få på plass en kommersiell avtale.

Eller i det minste en melding med kommersielt innhold (fimaVACC).

Lothian

2 Likes

Bidrar i hylekoret: Jeg synes det minste de kunne gjøre er å oppdatere markedet med hva som skjer med en avtale som utløp i dag!

3 Likes

Er du sikker på at enne utløper? Er det ikke mulig at det faktisk er en slags evergreen avtale?

Ja, da gikk Photocure i front og viser OB hvilket skjult potensiale som ligger i Norsk biotek.

Hadde vært toppen av kransekaken om Pcib kan kontre Photocure med en enda bedre avtale i løpet av kort tid :grin:

7 Likes

Hvordan i alle dager tror du at PCIB kan komme opp med en avtale på 240 MUSD + royalties eller bedre?

Det ser jo ut til at de har nok med å fornye avtalen med topp10…eller kanskje det er et forestående brudd som gjør at vi står fullstendig i stampe?

Lothian

2 Likes