Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det samme er jo tilfellet for både VACC og NAC, priset tilnærmet 0 kr.

Derfor kan positive meldinger knyttet til disse plattformene medføre kraftige kurshopp.
Ellers viser jo meldingen at det atter igjen(Algeta) faktisk er mulig for norske bioteks å inngå milliardavtaler.

6 Likes

ja, men vi skulle jo ha pcib før pho :slight_smile: hrmf :wink: jaja - T O L M O D I G H E T :money_mouth_face:

2 Likes

Husk at mange er Photocure aksjonærer også sitter i Pcib, så det er ikke umulig at dagens Photocure gevinster flyttes over i Pcib igjen.

Som jeg har sagt før, godt nytt for et norsk biotek-selskap, det er godt nytt for HELE bioteksektoren.

6 Likes

Cevira-avtalen er rett under halvparten av Algeta-avtalen, og Algeta ble til slutt solgt for nesten 18 mrd.

12 Likes

Dette er jo bra for PCIB oxo, for hvilket filma har pcib sitt utspring fra jo nettopp PHO.
Synes seriøst at all denne sutringen kan begrenses av enkelte!
Kom med konstruktiv kritikk heller, all annen klaging kan man ta på kammerset :crazy_face:

10 Likes

Hmm. Forklar gjerne litt mer rundt det.

1 Like

Klokken 11, lokal tid i Boston, slipper PCIB en melding. Kaffegruten fra i dag tidlig sa det. :man_dancing:

2 Likes
2 Likes

Ok kompis!

Jeg kjøper.

image

7 Likes

6 timer og 20 minutter igjen til vi finner ut om KrissKross er Nostradamus, eller bare en tullebukk!

5 Likes

Du vet når nisseladden antyder at du er en tullebukk at vi er kommet ned i folkedypet av gode gamle norske fornærmelser.

Neste blir at noen får slengt på seg at de er en lurendreier eller en plattenslager

3 Likes

Jeg må si at jeg reagerer på at flere innlegg idag er rapportert. Etter min vurdering inneholdt ikke noen av disse innleggene noe som ikke bør tolereres ved et “kafébord” slik småprattråden vanligvis fungerer som - og som den bør gjøre.

Det kan da ikke være slik at når et annet selskap er nevnt, så skal innlegget plasseres på en dedikert tråd for dette selskapet. Illiberalt, spør du meg.

25 Likes

enig

1 Like

Det er vel derfor det heter “småprat”. Det er naturlig å bringe frem andre selskaper i samme sektor hvertfall, noe annet ville vært unaturlig. Men er det slik at innlegg blir automatisk skjult / fjernet når de blir rapportert, eller må en moderator ta aksjon?

4 Likes

reagerte på det samme. Synes takhøyden skal være svært stor i småprat. Og heller ei streng linje i andre tråder som fundamental og ta trådene.

5 Likes

Innlegget mitt kunne sikkert passet her, uten at det var for mye Off Topic, men faktisk bommet jeg litt for jeg trodde et øyeblikk jeg var på en PHO-tråd, og skjønte ikke det før det var rapportert :open_mouth:

1 Like

Jeg postet artikkelen om Photocure med henvisning til at det samme forhaapentlig snart skjer med oss, og fordi at andre flere ganger har postet tilsvarende gode nyheterom andre selskaper. Men den gang ei. Saa fort en klaget, ble det fjernet?

3 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Snoeffelen (2456 likes)
  1. @Bra_Britt (1763 likes)
  1. @Investor (1716 likes)

Resten av topp 10:

  1. @ufo (979 likes)

  2. @Mr.Oncoinvest (936 likes)

  3. @Jubel (833 likes)

  4. @abacus (695 likes)

  5. @Savepig (676 likes)

  6. @JAXI (588 likes)

  7. @solo (587 likes)

Gratulerer!

4 Likes

Det er jo ikke noe penger involvert, så en evergreen-avtale i noe form er det i hvert fall ikke. Det er mulig de begge tenker på den som en avtale som løper til den blir oppsagt (vi får jo håpe det!), men det de har kommunisert er altså at “The extended evaluation period spans over 6 months, until the end of June 2019, and may be further extended.” Og da er det dette de må legge til grunn for videre kommunikasjon til markedet. Og da har de, slik jeg ser det, feilet med kommunikasjonen nok en gang.

2 Likes

Tror de fleste har fått med seg at du mener dette.

Vi andre venter spent på fortsettelsen av denne avtalen.

Tidligere har det kommet melding om forlengelse ± 2 uker fra avtalen utløper. Med andre ord er det ingen grunn til å jazze seg opp over at ledelsen ikke har meldt noe pdd, 3 dager etter avtalen har utløpt.

Men denne diskusjonen er ikke ny, husker den samme klagesangen sist avtalen var utløpt og ingen melding kom på dagen 1H/2H

3 Likes