Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Akkurat i det tilfellet vil jeg vel ikke kalle det en “mening”.
Avtalen har vel per dags dato utløpt og da bør vel vi som aksjonærer få vite hva som skjer?

2 Likes

De melder når det kommer endring. Enten så kommer det en forlengelse i løpet uka, eller så er det bare å vente i spenning om det blir utvidelse eller terminering.

De kan jo ikke melde at det kanskje blir terminering eller utvidelse og at de er i diskusjoner om dette?

Spørsmålet er om det er endring på gang siden vi har bikket 1. juli. Må vel la dem komme hjem fra Uniten først, tenker eg.

7 Likes

Ja, dette kom jo veldig brått og uventet på dem, og de har hatt veldig mye å gjøre det siste året, de er en person mindre etc. etc.

Dersom de er i forhandlinger som de ikke har rukket å sluttføre, så hadde det ikke vært noe problem å melde at de nettopp “er i forhandlinger om videreføring av samarbeidet”. Jeg mistenker at den egentlige grunnen til at de har vært sene med disse meldingene også tidligere (som ikke gir en unnskylding for å være det en gang til!) er så banal som at PCIB har vært sene med å spørre Topp-10 hva det blir til, og at det er mye opp og ned i linjen der for å få et endelig bekreftende svar.

Jeg skjønner at @Invivo ikke er enig med meg, men jeg mener at og sett i forhold til strømmen av repeterende positive innlegg, så burde mine være innafor. Uansett skal jeg la dette ligge nå, og vente tålmodig som alle andre.

2 Likes

Sånn kan det også være, håper ikke du har rett i dine antagelser.

01/07-2019 14:52:07: (PCIB) PCI Biotech to present at IPA World Congress

4 Likes

Kan vi forvente at selskapet frigjør presentasjonsmateriale i ettermiddag?

Kristian Berg første mann ut kl. 1630 norsk tid-

Whops… der kom det ja…mens jeg skrev dette. Spooky…

10 Likes

ja, det kan du si. Sendte mail til RS for noen timer siden og spurte om presentasjonene ble tilgjengelig på hjemmesiden deres.

Hva baserer du den mistanken på?

1 Like

Hurra, det er i alle fall liv!

Men sikkert intet nytt…på tide at de klarer å konkretisere de “multiple BD and commercial opportunities…”

Lothian

2 Likes

Så da blir det F5 op følgende adresse http://pcibiotech.no/other-presentations/
Ser de har presentasjon fra 11 June fra ABG Sundal Collier Norwegian Biotech Oncology Seminar. Hadde ikke sett den fra tidligere faktisk. Spennende.

7 Likes

Vel, det faktum at de to ganger tidligere har vært forsinket med å melde “ingen endring” er jo et sterkt indisie? Men nå lar vi det ligge, hva?

Kanskje det nettopp kommer noe nytt i den presentasjonen? Vi får trykke “refresh” på http://pcibiotech.no/other-presentations/ :grinning:

3 Likes

Det kan jo være mange grunne til dette. Blir en veldig løs spekulasjon når man ikke har inngående kjennskap til hvordan ledelsen i Pcib behandler disse samarbeidende og avtalene. Men ja, vi kan godt legge ballen dø, så håper vi på godt nytt ved neste korsvei!:slight_smile:

Håper de legger ut alle 4 presentasjonene.

Forøvrig ser det ut som det kommer enda flere presentasjoner:

10 Likes

Spennende. Naa slaar PCIB virkelig paa stortromma. Om ikke BP allerede vet hva vi kan tilby, saa vil de i hvertfall gjoere dette naar H2 er unnagjort. For dette skal presenteres flere ganger i sommer og hoest. Ser og PCIB legger vekt paa at fimaChem kan benyttes paa flere kreftsykdommer utover inoperable gallegangskreft, noe som burde tiltrekke seg en stor partner. Spesiellt med tanke paa at vi allerede har ett P2 studie i gang for en kreftsykdom. Ett BP selskap med store ressurser, kunne virkelig faatt fortgang i dette arbeidet. Det er og haape de ser gevinstmulighetene.

7 Likes

Ikke noe nytt i forhold til Q1 presentasjonen.

Tatt bort noen få ting, men ellers er enste endring at under FimaNAc er “Topp-10” erstattet av “Big pharma”. Disclaimer, disclaimer! Jeg tror det ikke:

Gilead Sciences ble erstattet av Bristol-Meyers Squibb i topp 10 etter revenue fra i fjor til i år, Så dersom vi skal tolke det fundamentalistisk, så er vår samarbeidspartner altså Gilead Sciences. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Kommer pcib og nå så blir dagen gullegod, da skal eg ta en ekstra øl i solen😉

2 Likes

AstraZeneca er vel også ute av topp 10 etter å ha vært der… mener Astra, Roche og Merck var de heteste tipsene sist vi diskuterte dette.

1 Like

Må si jeg holder en liten knapp på aztra

2 Likes

De kjenner/kjente ihvertfall til Pcib

PCI Biotech rapporterte i januar om vellykkede testresultater for selskapets teknologi og er ifølge Bøhn godt kjent blant aktørene i bransjen.

- Selskapet har i årevis pleid kontakt med større farmasiselskaper vel vitende om at før eller siden må de ha en lisensavtale.

Henrik Lund, internasjonal forskningssjef i giganten AstraZeneca, utelukker ikke at det kan bli aktuelt å investere i PCI Biotech, ifølge artikkelen.

14 Likes

ååå nei ! ikke få meg til å dra frem hele AZ teorien igjen…! :joy:

2 Likes

Ønskereprise til glede for nye seere!

6 Likes

Okai da @Savepig, da blir det en liten ønskereprise :sweat_smile:
Denne ble postet i Nov.2018, før vi fikk en forlengelse av nevnte FimaNac avtale: 18/12-2018 14:55:26: (PCIB) PCI Biotech: Extension of preclinical research collaboration agreement with a top-10 large pharma company

FimaNac
Six active collaborations within nucleic acid therapeutics and vaccination
Pcib besitter en helt unik transport teknologi. for å transportere forskjellige virkestoffer inn i cellene.
PCI teknologien er meget velegnet til å transportere Cas9 og RNA komponenter inn i cellen, i tillegg har de gode effekter med virus- leveringsverktøy som Adenovirus og Adeno-Assosiert virus.
Hertil påpeker de at de kan lys-dirigere effektene i kroppen, således at man kan målrette behandlingen.

TOP10BP samarbeidet:
IN VITO studies - 1år 9mnd.
10th September 2015 til 10 July 2017
IN VIVO studies - 1år 6mnd.
10 July 2017 until the end of December 2018

Det er 1 og halvt år det med In Vivo forskning - vi kan jo bare se på forskningen som ble gjort In Vivo med vår FimaVacc teknologi og hvilke resultater vi sitter med der.

  • FimaVACC øker kraftig evnen til vaksiner for å indusere CD8 T-celler:
    -> 20 forbedring sett i milt og > 40 ganger forbedring i blodceller
    Samt Generering av immunologisk minne

Og med det fantastiske gravearbeidet til @StockDZ forstår jeg ikke annet enn at neste steg hær for oss blir en klinisk avtale med TOP10BP for vår FimaNac teknologi.

Forsknings samarbeidet med Medlmmune og UKRI ble altså
startet nov. 2015 .
Altså 2 mnd etter at samarbeidsavtalen med PCIB ble inngått !!!
MedImmune, LLC er et heleid datterselskap av AstraZeneca TOP10BP
FimaNac samarbeid med TOP10BP startet altså Sep. 2015.

https://gtr.ukri.org/projects?ref=BB%2FJ009164%2F1
Vi diskuterer allerede med potensielle mottakere og sluttbrukere av vår foreslåtte forskning på både klinisk og kommersiell arena . For eksempel, det norske legemiddelfirmaet PCI Biotech AS (spesialister i utviklingen av PCI-teknologi) og deres forskningsdirektør, dr. Anders Hogset; og colin hopper, akademisk leder av enheten for oral og maxillofacial kirurgi, på ucl sykehuset.

Sendt mail til PCIB og spurt om en kommentar til denne informasjonen som ligger på linken over 2 ganger, uten å få noe svar tilbake… :no_mouth:

Strong intellectual property position: PCI Biotech has built a solid multi-layered patent estate to protect its three fima programmes. Within the field of immunotherapy, PCI Biotech has built a solid IP position securing protection to 2034-2035.

Slenger med denne oxo da FimaVacc analysen kommer snart :wink:
FimaVacc is a potential technology to enhance the effect and response rates of the checkpoint inhibitors “Keytruda”… !?!:stuck_out_tongue_closed_eyes:

13 Likes