Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Slik jeg forstår dette er at University of Bath som er en del av UCL - University College London gruppen er
Lead Research Organisation for dette prosjektet:

  • Peptidbaserte løsninger for lettutløst leveranse av makromolekylære terapeutiske midler og nanopartikler

Historien hær viser jo at de forsket på Levering av terapeutiske peptider med PCI teknologi

Lysutløsende levering av makromolekylære terapeutiske midler ved fotokjemisk internisering

Cell-penetrerende peptidmålrettet fotosensibilisator for lett utløst intracellulær levering av makromolekyler

5 Likes

Din tullebukk! :nerd_face:

3 Likes

Noen som vet når disse presentasjonene blir tilgjengelig?

1 Like

Jeg bommet med 2 timer på den børsmeldingen, og det vil jeg si er hakket bedre en Nostradamus. Kaffegruten sa dessverre ikke noe om innholdet i meldingen :wink:

9 Likes

Mitt drømmescenario??; Jo, en todagers børspause i påvente av avtaleinngåelse så de som har satt seg utenfor vil svette og de som har sitti gjennom vått og tørt får sin belønning for utholdenhet!

18 Likes

Nå må jeg være party-pooper igjen jeg! Det prosjektet gjort av University of Bath var basert på en veldig basic photosensitizer (Ce6) og hverken Fimaporfin/Amphinex (TPCS2a) eller LumiTrans (TPPS2a). De fikk input (eller interesse fra) fra Høgseth og brukte lampen til PCIB, men dett var dett. PCIB er ikke en samarbeidspartner, men tvert i mot en av flere “potential beneficiaries and end users of [the] research”.

Slik jeg tolker det er det ikke noen grunn til å forfølge MedImmune/AZ-sporet på grunnlag av dette.

https://gtr.ukri.org/projects?ref=BB%2FJ009164%2F1

Men i og for seg mer positivt i mine øyne at BP-partner er Roche enn AZ…

5 Likes

Så hvorfor får jeg ikke svar av RS når jeg sender han mail angående dette da?
Hvis det er som du sier at det kun dreier seg om utlån av en “lampe”!

Jeg har fått svar på ALLE mine andre mail som jeg har sendt til RS, og det er ett pr. stk :grin:

2 Likes

Enda ikkje tilgjengelig.

Merkelig å sende en børsmelding den 1. juli om presentasjoner, og dagen etterpå er de fremdeles ikkje offentliggjort.

Skal de kanskje vente til alle har presentert?

Det er bare å være tålmodig tydeligvis…

Lothian

3 Likes

Vil tro de samler alt og legger ut så fort sistemann har presentert :slight_smile:

1 Like

Når holdes så siste presentasjonen?

Du får lete da…

https://spie.org/PDT/conferencedetails/17th-international-photodynamic-association-world-congress?SSO=1#session-14

Alt var ferdig i går. De tar vel med presentasjonene i koffertene sine og deler med oss når de er kommet hjem, tenker jeg. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Får ta med seg denne først tenker jeg (holdes i kveld):
Combination light-based therapies to treat pancreatic cancer
Paper 11070-124
Time: 12:30 PM - 12:45 PM
Author(s): Pilar Acedo, Ismahan Mahamed, Alex Ney, Andres Garcia, Univ. College London (United Kingdom); Pal Selbo, The Norwegian Radium Hospital (Norway); Patricia Sancho, Barts Cancer Institute (United Kingdom); Alexander J. MacRobert, Stephen P. Pereira, Univ. College London (United Kingdom)

Hide Abstract

Add To My Schedule

Pancreatic cancer is the 4th leading cause of cancer related death and is associated with poor survival rates. The biological complexity of pancreatic tumours leads to poor drug bioavailability and challenges efficient drug delivery. Photochemical internalisation (PCI) combines the use of low-dose photodynamic therapy (PDT) and chemotherapeutic agents. In our study, PCI showed a synergistic enhancement of the cell-killing effect of saporin and gemcitabine at significantly lower doses compared to monotherapies (p<0.001). This enhanced cytotoxic effect was demonstrated using established cell lines and patient-derived cells in both 2D and clinically relevant 3D models.

3 Likes

Tror ikke vi får noe presentasjonsmateriale fra den altså. Ei heller den fra Anette Weyergang på søndag.

1 Like

Det blir vel kanskje bare med lovnadene denne gangen også?

1 Like

Hvorfor børsmeldes det at PCIB skal presentere på denne konferansen? Trodde børsmeldinger var for nyheter relevant for aksjonærer og ikke for gammelt nytt.

4 Likes

Ser du på de andre biotek-selskapene er det nokså vanlig å kunngjøre i forkant når de skal holde slike presentasjoner.

2 Likes

Hvem vet?

Det viktigste var vel den entusiasmen de har skapt i markedet etter gårsdagens melding…imponerende IR-arbeid må en si.

Nå sitter alle ytterst på stolen og venter på at de skal ta copy-paste av presentasjonen de holdt hos ABG og oppdatere med Boston, 1-2 juli…

(ja, det er lov å være ironisk, eller hva).

Lothian

3 Likes

Auch!

Nei, en liten ny rosin er det vel lov å håpe på.

1 Like

Noe nytt er det nok, siden de børsmelder?

2 Likes