Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Har du hørt om garantier i aksjemarkedet før? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Alt avhenger jo av om det kommer gode meldinger fremover. Men om det skulle komme en melding om siter/partner i Asia, og at en av NAC avtalene går over i kliniske studier, så er det gode muligheter for en kraftig kursoppgang

4 Likes

At aksjekursen vil stige om det kommer avtaler, er jo en selvfølge.
Spørsmålet er om vi kan forvente et avtalemessig gjennombrudd i år.
Ettersom biotek tar mer tid enn andre sektorer, skal en ikke se bort fra at en må belage seg på lang ventetid :wink:.

1 Like

Ja, det er 1000kr spørsmålet det… Nå har BP lekte seg med fimaNAC i 4 år, så det er jo nærliggende å tro at noe må skje her snart…

4 Likes

Min erfaring etter noen år på denne børsen er at dersom BF ikke forlenger avtalen kan kursen stupe 20-30 % , men om avtalen forlenges går kanskje kursen 5% :joy:

Disse kraftige kursoppgangene det snakkes om har ingen rot i virkeligheten. Hvor mye gikk kursen av fimavacc nyheten vi ventet på i over 6 måneder? ingenting! Vi ligger fortsatt på 26 kr.
Jeg har tro på PCI-teknologien, ellers hadde jeg ikke kjøpt aksjer til 5 kr for noen år siden, men ett kraftig kurshopp uten at det kommer bud på selskapet har jeg ikke lenger tro på. Ikke på Oslo børs, dessverre.

3 Likes

Javel?

Hvis du har vært med siden 5 kr så har du allerede vært med på 2 kraftige kursoppganger, så da blir det litt merkelig å si at du ikke har tro på kraftige oppgang.

5 Likes

Etter meldingen 20 des.17 steg kursen fra 20kr til 55kr på noen dager. Det er grei nok oppgang for meg

2 Likes

Jeg har tro på oppgang over tid, men ikke over natta uten at det kommer et bud på selskapet. Det var også færre aksjer i omløp da kursen gikk over 50kr. Se på Photocure! Går knappe 10kr på en fantastisk nyhet.

Photocure steg 25% på en dag basert på en, 1, nyhet. Greit nok at dette ikke er godt nok for deg, men tror det er mange som er særs fornøyd med den oppgangen.

Og det blir jo en litt merkelig analyse, fordi et selskap ‘‘bare’’ steg 10 kr, så betyr det at du ikke har tro på kursdrivende nyheter i Pcib.

3 Likes

Begynner å bli en stund siden den oppgangen.

Tiden etter 24. aug 2018 har kursmessig vært en katastrofe…trøsten får være at det har vært mulig å laste opp mer før “det store gjennombruddet…”

Så får vi håpe det snart kommer (for fimaVACC og fimaNAc).

InVivo får ingen aksjer fra meg på dette nivået :slight_smile:

Lothian

1 Like

Kanskje rett anvendt kapital og tidsbruk er å bruke tiden i boston på det som skjer der og så får vi som sitter på gråberget i nord og skriker og skriker…bare fortsette med det.:wink:

1 Like

Tok du gevinst? Om ikke hadde vel den oppgangen null verdi.

Blir litt feil å si at den kursoppgangen hadde null verdi. Den la tross alt noe av grunnlaget for emisjonen ifjor høst. Jeg syns det er noe mager trøst, men uten den kursoppgangen ville det vel bare vært enda vanskeligere å få inn de pengene. Og kursen ville nå ha ligget enda lavere.

8 Likes

Kursen skulle gå til himmelen av Fimavacc nyheten. Den gikk vel til 33kr og falt rett tilbake til 26 kr igjen. Med den risikoen vi tar er ikke 10 kr mye i min verden, Ikke 25% i to timer heller… Pcib er ned rundt 50% fra topp, altså må vi ha 100% oppgang for å komme opp til det nivået vi var i 2018.

1 Like

I mitt hode virker du altfor kortsiktig til å være i biotek.
Jeg bryr meg ikke om 25% eller 100% men om selskapet faktisk lykkes eller ikke.
Hvis de lykkes kan vi fort snakke om tusenvis av %er.
Kursen kan svinge hvor den vil for meg, uten nyheter.
Det som teller er fremtidig suksess.
PCI virker. Det vet vi både fra PCIB og Photocure.

7 Likes

Sant nok det, og det var flott at selskapet fikk inn midlene de trenger, men jeg er på børs for å tjene penger. Ellers kunne jeg jo gitt bort pengene mine til en veldedig organisasjon.

2 Likes

I går fikk vi altså en melding om at selskapet skal presentere i Boston. I dag, uten å vite noenting om presentasjonsmaterialet eller hvordan selskapet har levert, faller vi nesten 5 prosent. Det skrelles altså av 50 millioner på markedsverdi + selskapets cash posisjon tynnes ut med reiseutgifter, sponsing, lønn, etc.

Jeg synes virkelig at det er på tide at noe av aktiviteten i selskapet gjenspeiles i en høyere markedsverdi!

Meldinger har generelt sett kommet sent i dette selskapet! Guidingen treffer ikke så man skubber forecasten foran seg! Man gikk fra å spå på kvartalsnivå til halvårlig nivå, uten å bli noe særlig mer treffsikker!

Hva skjer med big pharma avtalen? Den er nå utgått! Som aksjonær er jeg svært bekymret for at vi sjelden har kontrollen på rikets tilstand! Asia nyheter har vel blitt skubbet på en eller to ganger - og vi hadde vel kanskje forventet nyheter nå? Vi er godt i gang med RELEASE studiet og burde vel snart endelig kunne konkludere om hvor vi skal ha klinikker?

Er jeg for kravstor? Bør man bare la seg avspise med smuler av informasjon? Etter å ha pøst inn penger i emisjonen er jeg veldig skuffet over at jeg fremdeles sitter og gjetter meg frem til selskapets status!

7 Likes

Jeg er også på børs for å tjene penger. Men ikke for å tjene 25% eller 100%. Jeg vil ha mye mer. Ellers hadde jeg satt alle pengene i indeksfond.

6 Likes

4 år som pcibaksjonær er ikke å være kortsiktig i min verden. Jeg begynner å få grå hår og lever ikke evig. Ikke har jeg tenkt å selge heller…, men jeg forteller ikke andre medaskjonærer at de ikke bør selge fordi en kraftig oppgang antagelig er rett rundt hjørnet. Den låta har jeg hørt i 4 år så slikt syns jeg man kan spare seg for.

3 Likes

Altså, det er ikke for kravstort å be om at selskapet er fremoverlent i å informere aksjonærene, når de nettopp har fått sprøytet inn penger i selskapet.

Men du kan ikke diktere markedet i at nå skal aksjekursen opp. Markedet bestemmer selv hva det gjør

6 Likes

Det kan fort gå 4 år til (Gallegangkreft). Men det kan også komme FimaVacc nyheter (avtaler) når som helst. I første rekke venter jeg på at Hollenderen skal presentere Vacc for verden.
Dessuten mener jeg fremgangsmåten med Nac er genial. PCIB får andre selskaper til å finansiere testingen. Samtidig er det et bevis på at selskapene er interesserte i teknologien og i PCIB. Jeg forteller ikke andre hva de bør gjøre.
Selv blir jeg sittende i mange år fremover

5 Likes