Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Thank you captain obvious!

Men hva er poenget ditt egentlig? At siden de preliminære resultatene fra VACC ikke ga ønsket kursoppgang, så kan ingen andre nyheter heller gi kursoppgang? Merkelig logikk må jeg si.

Og når det kommer til kursfall, så er det faktisk Pcib så har hatt det minste fallet fra ATH av norsk biotek. Og med en solid finansiell posisjon og lav burn rate så kan faktisk Pcib aksjonærer unne seg den luksusen å ikke bekymre seg for emisjoner på kort og mellomlang sikt.

Pcib ned 62% fra ATH
Photocure ned 65% fra ATH
Nano ned 72% ATH
BergenBio ned 75% fra ATH
Tragovax ned 82% ATH

Dette blir så dumt å lese at man får lyst til å rive av seg håret… :exploding_head:

5 Likes

Diktere kursutviklingen faktisk? Vel, vel, det var en interessant tolkning! :smirk:

Nyhetsstrømmen (eller den manglende sådan) begynner å tære på nervene! Man kan ikke være et børsnotert selskap uten å informere aksjonærene om hva som skjer!

Hvis man reiser på frierferd og skal selge inn hvor bra selskapet er, da er det i min bok bekymringsverdig at selskapet nesten topper taperlisten påfølgende dag! Noe feil må man nesten anta at disse gutta gjør når de klarer å skape så lite entusiasme rundt «caset»?

1 Like

Det kan du takke @Don_suger for… :joy:

Og hvordan forklarer du fallet til resten av norsk biotek da?

Pcib er det biotek selskapet som har klart seg best gjennom det siste året, og står best rustet rent finansielt. Så noe riktig må den forhatte ledelsen da ha gjort

3 Likes

Det er jo nesten ingen omsetning. Kursutviklingen dag til dag bryr meg overhodet ikke. Dessuten kan den like gjerne ende opp i dag, som i går.

5 Likes

Hvor mange ganger skal det sies? Kursen gaar ikke foer avtaler det foelger penger med signeres. Naa gjenstaar det og se om vi tilbyr gode nok produkter til at det vil skje?

For min del, er jeg overbevist om at disse vil komme. En dag vil plutselig PCI teknologien omfavnes av biotec/pharmaverdenen. og derfra vil kursen stige lenge. NEL opplever i dag dette i hydrogen markedet, slik vi snart vil gjoere i pharma markedet.

Vaer taalmodige, og vent paa annerkjennelsen. For dette har skjedd med mange selskaper som har spadd ny mark opp igjennom historien. Og naa er det snart vaar tur.

3 Likes

tror du har tatt poenget, InVivo.
Joda, det kan hende oppgang kommer, som følge av FimaVacc-avtale, det vil tiden vise for den som fortsatt lever, haha…
Kan du garantere at neste melding gir en fin oppgang? Nei! Kan den like gjerne stupe 30%? Ja! Føler man for å selge, så selg.
Når det gjelder Nano… Jeg kjøpte på 14 kr og solgte på 113. Det viste seg å være et klokt valg. PS! Har fortsatt trua på Nano :stuck_out_tongue_winking_eye:

At det er ingen omsetning gjør jo ikkje ting bedre. Da må slike som Dom i dag selge langt ned.

Jo større aktivitet og business Per Walday klarer å skape, desto bedre omsetning og likviditet i aksjen.

Det er jo noe alle ønsker seg, og ikkje denne apatien som råder nå.

Selvsagt er det lettere sagt enn gjort, men Per og co (sammen med styret) er de eneste som kan skape denne aktiviten (les: avtalene).

Vi aksjonærer har faktisk gitt dem en bekymring mindre…nå er det på tide å levere enda bedre enn siden august i fjor.

Lothian

1 Like

Hvis du er så flink så burde du jo solgt Pcib på topp også da :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bare som et eksempel, Nano har deltatt på 9 konferanser siden slutten av februar, frierferd som du kaller det, og etter det har kursen falt som en stein. Men jeg blamer ikke ledelsen av den grunn. Det er ikke deres feil at biotek er upopulært i Norge.

Så poenget mitt står seg fortsatt, biotek i Norge er under hardt press fra andre næringer, og den kritikken deres av Pcib kunne dere like gjerne rettet mot et hvilket som helst norsk biotekselskap.

image

3 Likes

Med all respekt å melde, så er dette ikke den generelle Biotek-tråden. Så min kritikk mot PCIB og den kommunikasjonslinjen de har valgt ovenfor hardt prøvede aksjonærer har svært lite med andre Biotek—aktører å gjøre! Hvis naboen har en crappy hage, så er det åpenbart greit at jeg legger meg på samme linje siden vi tilhører samme vei?

Diskusjonen her gjelder PCIB! Og vi er på etterskudd nok en gang angående meldinger aksjonærer verdsetter for å kunne ta bort noe av risikoen rundt eget innskudd! DonSuger kastet noen av kortene sine i dag, og det synes du er morsomt? Jeg synes det er fortvilende og unødvendig! Hadde selskapet gitt ham en litt mer grunnleggende informasjon ville han kanskje ikke trengt å selge!?

5 Likes

Men jeg synes du har overdrevent fokus på aksjekursen. Den ligger støtt på 25-26 som den har gjort i veldig lange tider.

6 Likes

Skal ikke synke så langt ned som andre her inne som omtaler folk de er uenige i med nedlatende navn! Det er som kjent en svakhet å gjøre slikt og det er ingen tjent med!

5 Likes

Vi klarer oss vel uten personkarakteristikker eller hur? :neutral_face: Jeg synes også gunnar graver seg unødvendig mye ned her, men alle sammen ønsker jo nå desperat å få et livstegn fra selskap, og det har helt konkret med hvordan det vagt har vært guidet fra selskapet tidligere i år.

2 Likes

Hva skal man si? Kritikken fra enkelte av dere her har jo gått på repeat i et år snart, er det rart man blir lei?

Alle synes det er kjedelig å vente, men det er nå en gang the name of the game her. Dere som er så misfornøyd med situasjonen men nekter å selge, ta heller grep, gå sammen og start en dialog med ledelsen.

6 Likes

Her inne florerer det med ros, og det er også elementer av kritikk! Sånn skal det være når det er meningsutveksling! At forumpolitiet er på vakt er helt unødvendig! Skulle jeg revet av meg håret hver gang jeg leser noe jeg ikke liker her inne hadde jeg vært en skallet mann! Jeg liker håret mitt for godt til at jeg skal røske det ut!

Jeg har vært i dialog med ledelsen, og skal ta fatt på en ny runde etter sommerferien er over! Frem til det skjer vil jeg poste positive og negative meninger på Tekinvestor, og ville satt stor pris på at enkelte trekker inn klørne! :smirk_cat:

12 Likes

Den der ‘hold kjeft eller selg’, @InVivo er ekstremt lite konstruktiv. Du har dratt det kortet et par ganger før også.

Slik jeg leser kritikken til @Gunnersaurus, så går den først og fremst på manglende informasjon. Og at som konsekvens er kursen det den er.

Når det er sagt, så kan vi nå pga. manglende melding og presentasjon, gå ut i fra at det ikke kom noen nyheter av betydning på konferansen i Boston. Alt vi kan håpe på er en bitteliten rosin som vi kan tygge på her på TI.

8 Likes

Absolutt, men da må det være litt mer spesifikt enn det som fremsettes av deg.

Når du kritiserer ledelsen for at de hever lønn, drar på viktige konferanser og laster dem fordi småaksjonærer sjokkdumper småposter, så synes jeg det er direkte usaklig. Det må du også tåle å høre.

Det er jo bare hans påstand. At kursen ligger der den ligger er jo det mange årsaksforklaringer på. Og faktum er jo at Pcib har stått seg relativt bra siste tiden kontra annen norsk biotek, så da mener jeg det blir helt feil å hakke på ledelsen.

Og ja, hvis man er så misfornøyd med ledelsen, men likevel ikke velger å selge, så mener jeg man bør man bruke sin eiermakt til noe konstruktivt istedenfor å bare sutre over at Pcib ikke outperformer biotek indeksen.

2 Likes

Jeg tror du også @InVivo skjønner at @Gunnersaurus ikke mener dette bokstavelig - det er et bilde for å illustrere situasjonen.

4 Likes

Se hva NEL har gjort i det siste, etter den alvorlige hendelsen på Kjørbo. Info, info, info til markedet…som igjen viser tillit, ekstrem høy omsetning og stigende kurs etter hendelsen.

De har også vært gode på å på plass kommersielle avtaler i det siste, etter å ha hatt et for stort fokus på forskning for noen år siden.
De har også hatt gjentatte emisjoner de siste årene.

Hva gjorde PCIB etter emisjonen…ikkje én eneste avtale og fabling om teoretisk verdi på 45.

Og milepæler stort sett 6 mnd-1 år på overtid.

Og det er heller ikkje et kvalitetstegn at PCIB har falt omtrent som biotek-indeksen i Norge det siste året…

Ikkje så rart at vi alle ønsker en varig reprising…?

Lothian

6 Likes

På hvilken måte illustrerer det situasjonen? Det Gunnersauras skriver er jo direkte usaklig.

Jeg tok tydeligvis feil da…

1 Like