Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er supert å lese disse præsentationer. Nu er Pcib gått i offensiven, og viser helt tydelig hva de har å selge.
Kanskje kan vi ta dette som tegn på en ny offanciv strategi (hadde de ikke strategi møte her i juni).

Her viser de både hva pcib kan og indenfor alle områder. Jeg gør også den samme tanke som @StockDZ de har mye fokus på FimaVacc. Og med rette.

At de skriver at pcib kan være nøkklen til anden generation immunterapi er litt vanvittig, tænk hvist man kan få en royalit av keytruda eller den nye “keytruda” (hvor meget er det nu de selger for om året?).

De viser jo suveræne resultater innenfor all områder og nedslagsfeltet for både Nac og Vacc er vel ubeskrivelig for de fleste av oss.

At dette bliver stort har jeg ikke været i tvivl om, hvor stort fatter jeg ganske enkelt ikke. :blush:

29 Likes

Det var vel NAC vi mente de ga mye mer oppmerksomhet denne gangen…?

Og det har kanskje noe med denne nye strategien å gjøre…?
Kanskje det skal klemmes penger ut av partnerene snart?

2 Likes

Jeg tror de fokuserte mest på NAC fordi de hadde egne presentasjoner av CHEM og VACC. Uansett mye positivt på alle 3 (4) områdene!

5 Likes

@InVivo

yes, du har rett, og ja håper de holder på å presse sitronen i øyeblikket, det skal snart penger på bordet for å få kursen opp.

2 Likes

Synes fremdeles PCIB er relativt nøkterne, og det var vel ikkje SÅ mye nytt i presentasjonene.

Altfor tidlig med basunblåsing fra oss foreløpig…den får vi eventuelt ta når PCIB lander en kommersiell avtale.

3 Likes

Flotte og offensive presentasjoner fra PCIB dette.
Kanskje ikke noe helt nytt for de av oss som kjenner caset svært godt, men det er et par saker jeg synes er ordentlig spennende.

På den generelle presentasjonen til Høgset under “other possible applcations” skrives det (slide 16 av 18):

“PCI with antibody- or ligand-targeted drugs – up to 1000x enhancement seen in cell studies
Not yet tested in clinical studies, but has the potential to specifically kill tumour cells in a diseased area of the body
without harming normal cells in the same area”

Sett sammen med det de tidligere har skrevet om at “PCI may be a perfect fit with CPI” (Check Point Inhibitors) synes jeg utsagnet mildt sagt er interessant.

Antibodies, eller antistoffer kan jo feks være såkalte mAbs, monoclonale antibodis, som feks Pembrolizumab, bedre kjent som Keytruda.

At Merck (Keytruda) skulle være interessert i PCI Biotech finner jeg derfor ganske så sannsynlig.

På fimaVACC-presentasjonen (slide 12 av 14), og som tidligere på tråden adressert av Investor, så er det en svært overbevisende effekt av fimaVACC på andelen av friske frivillige som får respons på 2 eller flere avlesninger sammenlignet med kontroll, og andel av pasienter som uttrykker flerfunksjonelle CD8 drepeceller med 3 eller flere markører.

Likte også oppsummering av Gem-cis studier i fimaCHEM cholangiocarcinoma-presentasjonen (slide 17 av 23) som viser nivå på responsrate (ORR), og at den ligger på rundt 20%.
Tror at hvis vi nærmer oss 40% ORR vil det translatere i en solid PFS som gir et godt grunnlag for godkjennelse, og liker godt det faktumet at gode effektdata i tidlige studier er den beste predikatoren for markedsføringstillatelse.

31 Likes

Det ville ikke være feil om selskapet begynner å kreve å få noe tilbake fra selskapene som låner teknologien. Snart 4 år i big pharmas tilfelle, snart 3 år i BioNTech.

Med økende selvtillit trenger ikke Pci Biotech komme med lua i hånda og be om almisser ved de rikes bord.
Må innrømme jeg denne gangen blir litt skuffet om det “bare” blir en preklinisk forlengelse på top 10-avtalen.

12 Likes

Andre nyheter fra denne uken viser også at det er på intrahepatic bile duct cancer, og med biomarkører det satses, i den grad det satses noe på gallegangskreft. Mao PCI har bortimot null konkurranse på sin perihilar indikasjon (extrahaptic).

https://www.globenewswire.com/news-release/2019/07/01/1876416/0/en/Basilea-extends-phase-2-study-with-derazantinib-in-intrahepatic-bile-duct-cancer-iCCA-to-include-patients-with-FGFR2-gene-mutations-or-amplifications.html

14 Likes

Synes også side 5 av 18 på den generelle presentasjonen om bruk av andre cytostatika (oxaliplatin og topotecan) på pancreas er veldig spennende. Bykspyttkjertelkreft er jo indikasjon med lite fremskritt de siste 20 årene, og mainstay er jo fortsatt i stor grad gemcitabine.

Tilfeldig eller ikke at PCI velger å ta opp nettopp pancreas cancer i den generelle presentasjonen, for i denne ukas nyheter på pancreas cancer kan vi lese at et fase 3 studie feilet.

"The phase 3 trial was combining traditional cancer chemo agents Abraxane and gemcitabine with Boston Biomedical’s experimental oncology drug napabucasin, an oral therapy that is bioactivated by NQO1, which generates reactive oxygen species to affect multiple oncogenic cellular pathways, including the STAT3 pathway, which is expected to result in cancer cell death.

But this triple cocktail failed to move the needle for Boston, owned by Japanese-based parent company Sumitomo Dainippon Pharma (buying back in 2012 for up to $2.6 billion), and the trial will now be stopped."

Gallegangsstudiet til PCI vil bane vei, og skape en enorm interesse.

20 Likes

Det er og haape at denne overskriften snart vil dekke flere kolonner i the Lancet;-)) Og deretter take off. For PCIB boer staa hoeyt paa listene til BP i disse dager, og da burde det ikke ta lang tid foer fag tidsskriftene kommer etter. Og naar jeg ser hva "FiloD skriver i sitt innlegg lenger oppe, maa jeg aerboedig gi fra meg tittelen som sjefshausser;-)) Men det er veldig hyggelig at de som kan mest inntar samme posisjon flere av oss har hatt lenge. For det er en bekreftelse som oeker haapet om at dette kommer til og gaa veldig bra.

Naa venter vi bare paa at saklige og noekterne Snoeffelen snart skal ta helt av;-))) Da blir det fest;-)))

11 Likes

Litt apropos konferansen i Boston som jo først og fremst er PDT: For de som er forvirret om forholdet mellom PDT og PCI, så var denne artikkelen klargjørende for meg. Den er fra 2015, men jeg tror ikke den er nevnt her før.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4973841/

12 Likes

Kommer det melding nå…

image

3 Likes

tenkte det samme, plutselig øker spread noe voldsomt. og robotene flytter budene frem og tilbake som ville høns

2 Likes

Ganske åpenbart at majoriteten av alle Pcib aksjonærer ikke er spesielt interessert å selge mer aksjer på disse nivåene.

Men ser algoene jobber for harde livet for å tilpasse seg spreaden.

3 Likes

Kan jo være generelt lav omsettning om dagen. (på børsen)

1 Like

Over 27-28 og 30 så bang.

image

5 Likes

Uvanlig stor spread, nesten 2 kr!

image

Veldig spesiell situasjon.

Men som Savepig sier, her kan det fort si PANG!

4 Likes

det forteller deg mye om hvem som handler i den boka der. (ingen, bare algo som kjører sitt game of life)

1 Like

Herlig! Lenge siden sist det var så mye liv i PCIB. Så spørs det da om det er krampetrekninger eller starten på en ny opptur. Krysser fingrene for at det er det siste.

4 Likes

Kanskje «noen» er blitt svært imponert etter presentasjonene i USA! Enkelt og greit🥳

3 Likes