Flotte og offensive presentasjoner fra PCIB dette.
Kanskje ikke noe helt nytt for de av oss som kjenner caset svært godt, men det er et par saker jeg synes er ordentlig spennende.
På den generelle presentasjonen til Høgset under “other possible applcations” skrives det (slide 16 av 18):
“PCI with antibody- or ligand-targeted drugs – up to 1000x enhancement seen in cell studies
Not yet tested in clinical studies, but has the potential to specifically kill tumour cells in a diseased area of the body
without harming normal cells in the same area”
Sett sammen med det de tidligere har skrevet om at “PCI may be a perfect fit with CPI” (Check Point Inhibitors) synes jeg utsagnet mildt sagt er interessant.
Antibodies, eller antistoffer kan jo feks være såkalte mAbs, monoclonale antibodis, som feks Pembrolizumab, bedre kjent som Keytruda.
At Merck (Keytruda) skulle være interessert i PCI Biotech finner jeg derfor ganske så sannsynlig.
På fimaVACC-presentasjonen (slide 12 av 14), og som tidligere på tråden adressert av Investor, så er det en svært overbevisende effekt av fimaVACC på andelen av friske frivillige som får respons på 2 eller flere avlesninger sammenlignet med kontroll, og andel av pasienter som uttrykker flerfunksjonelle CD8 drepeceller med 3 eller flere markører.
Likte også oppsummering av Gem-cis studier i fimaCHEM cholangiocarcinoma-presentasjonen (slide 17 av 23) som viser nivå på responsrate (ORR), og at den ligger på rundt 20%.
Tror at hvis vi nærmer oss 40% ORR vil det translatere i en solid PFS som gir et godt grunnlag for godkjennelse, og liker godt det faktumet at gode effektdata i tidlige studier er den beste predikatoren for markedsføringstillatelse.