Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Min teori, som jeg tidligere har nevnt, er at de ikke prøver å tømme seg så fort som mulig men prøver bare å stagge oppgangen lengst mulig.

Dette for å sitte med flest mulig opplysninger og data før de går stort inn i pcib.

2 Likes

Det kommer ikke til å være mulig å gå inn med store beløp i pcib(type 2-3 millioner aksjer), med mindre noen kommer med et tilbud skyhøyt over dagens kurs. Vinduet var emisjonen.

Ifølge Ronny Skuggedal etter Q1 presentasjonen finnes det en del internasjonale fond og investorer som er interessert, men kun førstehåndssalg, les emisjoner.

4 Likes

Det bør de bare kunne glemme på kort sikt. Skal “spesialinvestorer” inn må de betale for det!

4 Likes

Og så fik Nyenburg, de tulipanløker, chancen. De kalder sig specialfond, undskyld jeg siger det, men de er de rene amatører.

Jeg vet at ledelsen også er dypt forundret over hvordan Nyenburg har handlet.

Jeg regner med at de skal helt ut. Og jeg glæder mig til de er vækk, og vi sitter med en mega avtale.

18 Likes

Med å kjøpe seg mere inn mener jeg at de kjøper over børs…

1 Like

Kanskje Nyhenburg er hyret inn av BP for og holde kursen nede, slik at de kan komme med ett skambud paa PCIB siden?;-(( I meningen at kursen er holdt lavt saa lenge, at aksjonaerene i panikk selger hele selskapet for 10 milliarder kr. saa fort det kommer ett bud;-((

1 Like

Hvis Pcib selges for denne summen er jeg strålende fornøyd!!:grin:

1 Like

Det er ikke eg. Hva er det , 10 gangen ? Nei. Her skal vi ha mer !

9 Likes

Bortsett fra at en eneste suksess i norsk biotech antagelig hadde boostet sektoren som helhet noe grenseløst fordi hele oljefiskebørsen hadde blitt minnet på at det ligger en sektor og koster 6 milliarder der det hele tiden skjer enkeltoppkjøp av tilsvarende enkeltselskaper for typ det firedobbelte av hva en hel bukett selskaper prises til i norge.

Vi som sitter i biotek er enten genier eller idioter.

13 Likes

Det er ikke jeg! Makan!

4 Likes

Ja lett!

1 Like

Dere er storforlangende altså!:wink:

Må bare nok en gang få minne om dette:

Must hadde ifølge Finansavisen takket nei igjen, denne gangen til en halv milliard.Langsiktig eierskap–Du kunne fått dobbel pris, hvorfor selger du aldri aksjer?– Det er en filosofi om at langsiktig, aktivt eierskap er viktig. Det gjelder alle selskaper jeg er eier i, sier Must.Han ønsker ikke å kommentere den spesielle situasjonen hvor AFK, et selskap der han selv er styreleder og eier over 25 prosent, la inn bud på hans egne aksjer.– Men du vil aldri selge en eneste aksje i Glamox?– En skal aldri si aldri, men når jeg sier at jeg tror på langsiktig aktivt eierskap, så innebærer det at jeg tror på selskapet, sier Must til Finansavisen.
Finansavisen, 1. november 2014. Takket nei til en halv milliard. Erik Must lot seg ikke friste av nok et bud på Glamox. Belysningskonsernet styrer mot et nytt rekordår, og pumper ut 400 millioner i ekstraordinært utbytte. – Jeg selger aldri aksjer, sier Erik Must til Finansavisen.

6 Likes

Har vært aksjonær noen år nå og de siste årene i diverse biotek-selskaper.
Dette er risikosport uten sidestykke og en har ikke statestikken på sin side (1 av 10 lykkes.)
Og denne regelen er ikke teori men derimot blodig fakta.
Det nytter heller ikke å gjøre som stæren å skape trygghet ved å flyve i flokk.
Hele flokken går rett i bakken (9 av 10 ganger)

Så , er der noe en kan gjøre for å redusere risikoen innenfor selve biotek-området?

Ja , det mener jeg bestemt men det er bare min personlige mening og jeg kan ta skammelig feil (og har gjordt det mange ganger)

Selv mener jeg å ha kommet langt på livets vei mot målet , å bli en dyktig investor.
Her følger min opskrift:

  1. Erkjenn at du er dum som en flatlus , hehe

Litt satt på spissen selvsagt men jeg har kastet bort veldig mye kapital og tid på å verne om mine valg i stedet for å høre etter hva sender formidler og forstå og ta konsekvensene.
Det å være kar for sine meninger og alt det pisset der , glem det.

  1. Erkjenn at kunnskapsnivået er veldig høyt innen bioteknologi og fullstendig latinsk uten utdannelse innen feltet.
    Simpel logikk vil ikke hjelpe deg ut av kinkige situasjoner.
    Dette betyr at dersom du ikke har kvalifikasjoner innen feltet så driver du egentlig med pilkast.

  2. Erkjenn at den regulatoriske veien for å bringe et produkt til markedet er en videnskap i seg selv og krever spesialkompetanse og et “godt hode”

  3. Erkjenn at det eneste som vinner frem er kunnskap og fakta.
    Å gjøre seg brusk og stor medfører kun at fallet blir større og det er du selv som bringer frem dette fallet.

  4. Løsningen:

Mange vil nok rynke på nesen av min påstand men det er helt ok.
Løsningen ligger i å gjøre som “bjellesauene” og følge disse tett.
Jeg har hatt en tidligere periode i mitt liv der jeg holdt på med aksjer og abonerte på diverse rådgivende selskaper for kjøp og salg og for å oppsumere…for noe dritt.
Jeg tapte mye kapital på disse selskapene.
Dette var i mrtMICRO tidene.

Det jeg vil frem til er at på disse forumene og da i serdeleshet dette forumet så er der en aldeles kjempe-imponerende kunnskap innen både det regulatoriske og det faglige som kan nermest lammslå en av beundring…helt gratis.

Hvordan kan jeg hevde dette?
Kontoen min forteller sammenhengen.
Det har lønnet seg så kraftig å slutte å tro på seg selv og godta andres meninger at selv om jeg har tatt en del kapital og rotet den bort på feks targovax så er der fortsatt mye å gå på.

Så kluet med denne fremgangsmåten er å “bli kjent” med dem som er sannferdige og dyktige og deler og følge dem.

For å hjelpe nye og ukjente på vei så er stikkordet Snøffelen.
Mange flere kunne blitt nevnt men studer historikken til denne personen.
Det kan bli noe av det mest lønnsomme du gjør på børsen.
Det ble det for meg.

Vedkommenes portefølge er så langt jeg vet 70%PCIB og 30%PHO.
Jeg kjører de samme prosentene/selskapene og utsiktene for disse selskapene er vel noe av det beste innen biotek.

Litt unorsk å fremheve en ener slik som her men synes dette er en så spesiell situasjon at den bør komme frem i lyset.

Til slutt

Jeg føler at jeg er så drisket som det er mulig for innen bioteksektoren med å følge Snøffelen men alle må jo være 100% klar over at det er selvsagt stor risiko innen biotek og det er ens eget ansvar hva en investerer i.

Lykke til

24 Likes

Takk for tilliten ufo, har jo nylig fått enda litt mer selvtillit etter at Cevira har gjenoppstått fra de døde.
Har alltid ment at det var et godt produkt, men lenge tenkt at jeg må innrømme nederlag der, og bare akseptere at ikke alt er forståelig og logisk. Men det var det jo likevel😄
Når det gjelder PCI-teknologien er jeg overbevist at vi kommer til å lykkes.

20 Likes

Det er jeg som skal takke snøffelen.
Den treffprosenten du har så langt er skremmende god.
Takk for at du deler.

6 Likes

Angående Nyenburgh så er det mulig at de fikk for liten allokering, de er jo proffe biotekinvestorer og ønsker kanskje ikke så relativt små posisjoner, arbeidsmengden er jo den samme. Dersom de var villig til det så skulle de kanskje fått hele emisjonen alene eller sammen med få andre store, i en rettet emisjon.

1 Like

Vel, i saafal synes du at det er helt ok og prise hvert av forretningsomraadene til 2,5 milliarder pr, stk. Det er ikke noe galt i og synes det. Vaer sin smak.

Men personlig tror jeg baade fimaNac og fimaVacc kan bli verdt ett tre siffret milliardbeloep om noen aar, naar de begynner og kontrollerer kreftbehandlingsmarkedet. Og mange kommer til og le av dumme nordmenn om en to tre aars tid, hvis vi selger PCIB i dag for 10 milliarder kr. FimaChem, alene burde vaere verdt mer.

8 Likes

Takk skal du ha;-)

@solo, jeg er nesten like sterk i trua som deg. Men nå tror jeg det har rabla for kalkulatoren din. Et sekssifra milliardbeløp vil si et tall med 15 nuller (det vi på norsk kaller en billiard). Dette scenariet ville gjøre dagens farmagiganter til små mygg (uansett valuta).

7 Likes