Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ja nå tror jeg noen må finne solo og få bardunert ham før han mister bakkekontakten fullstendig :rofl:

6 Likes

Til opplysning så er oljefondet ca 10 000 milliarder. Har du lyst til at noen skal ta deg seriøst kan det være greit å moderere seg, mye…

3 Likes

Haha,det er da greit og være optemist? Mens syntes vi ikke skal selge for under tusen kr aksjen om det kommer bud.Det er PCIB verdt i dag,banna bein.

5 Likes

Det er godt å se at de to siste dagene det var oppgang var volumet det dobbelte av de andre dagene med litt nedgang. Det begynner å løsne nå tror jeg :face_with_monocle:

5 Likes

Etter dager med nedgang så er dommedagsprofetene på plass, og etter positive dager som i dag er det så mye haussing at man blir helt matt! Vet ikke hva som er verst, det er ganske ille begge deler?

Kalkulatorene har fått solstikk og de fleste er plutselig ikke fornøyde med 1000 prosent oppgang! Gi meg 10 milliarder på bordet så sier jeg takk og farvel! Vel vitende om at best case modellen kan være verd mer enn som så! Men heller en fugl i hånden enn ti på taket! Melding i morgen før børsstart? Hadde vært greit om ledelsen tok seg bryet med å informere om big pharma utviklingen!

Ellers var det som nevnt befriende med en god børsdag! La oss håpe det fortsetter og at ikke dagens oppgang er borte igjen allerede i morgen! :gem:

7 Likes

Sorry folkens, jeg mente selvfoelgelig ett tresiffret milliardbelop;-))))

7 Likes

Ja, da er du mer nøktern :joy:

3 Likes

Og naar jeg skriver begynner og kontrollere kreftbehandlingsmarkedet, mener jeg selvfoelgelig at fimaNac og fimaVacc fungerer bedre enn hva dagens godkjente behandling gjoer, sammen med vaare partneres medisiner/vaksiner.

3 Likes

1000% oppgang høres jo veldig mye ut ! men regner man litt på det så…
1000% oppgang er 280kr aksjen og MCAP på 10 milliarderNOK

Vi kan jo gjøre ett simpelt regnestykke som nok mangler en del faktorer som hva en partner skal ha av inntjenings kaken ol, men det er ment som et enkelt eksempel.

PCIB opererer med nøkterne 3000 pasienter i Europa og US for fimaChem GGK, og en snitt pris på $100.000

DVS $100.000 x 8,5 = 850.000NOK X 3000 pasienter = 2,5 milliarder NOK

Tar vi med Asia kan antall pasienter minst ganges med 2 = 5 milliarder NOK

5 milliarderNOK x P/E 10 = 50 milliarder NOK

50 milliarder MCAP = 1390kr pr.PCIB aksje

Dette er altså kun med suksess for fimaChem i GGK som ved suksess åpner døren for en rekke flere indikasjoner.

Så kommer fimaVACC og NAC i tillegg :wink: og evnt. BACC

14 Likes

Du skriver (som vanlig) mye fornuftig, men kan du ikke la være å komme med slikt som dette. For det kan vanskelig leses på annen måte enn at du ønsker å framstille ledelsen som late og nonchalante overfor aksjonærene. DET ER DEN IKKE.

9 Likes

Tolk det som du vil! Jeg ønsker informasjon om en avtale som er utgått på dato! Såpass mener jeg ledelsen skylder oss.

Ellers synes jeg du skal holde deg til å skrive innleggene dine, og jeg mine? Du dikterer ikke hvordan jeg forfatter mine så skal ikke jeg diktere dine? Avtale!? Sånn må man nesten ha det på et forum spør du meg!

6 Likes

Det var vel det samme i fjor sommer, kom ikke meldingen om forlengelse av samarbeid med BP 2 uker på overtid?

3 Likes

nope den kom

15/06-2018 12:25:17: (PCIB) PCI Biotech: Extension of preclinical research collaboration agreement with a top-10 large pharma company

4 Likes

Du må nok justere regnestykke ditt vesentlig, det er i overkant enkel. Prisen på 100K er kanskje beskjedent i USA, men i resten av verden er den antaglig for høy, spesielt i Asia. Så må man huske at PCIB ikke har tenkt å markedsføre og selge dette produktet selv, de blir nok avkortet med en % andel i fortjeneste. Basert på ditt oppsett ville jeg ihvertfall delt prisen på 4 omtrent, men som nevnt regnestykke ditt er altfor enkelt og det er andre faktorer som kan øke verdien betraktelig, som f.eks. off label use.

2 Likes

FU jeg fikk hjerteattakk :sweat_smile:

Ja, tror det var 1.Juni som var “deadline” i fjor og meldingen kom 15. Juni.

1 Like

helt enig, la oss si at de sitter igjen med 2 milliarder da

Det gir fortsatt en MCAP på 20 milliarder

Og dette er uten noen som helst suksess innen hverken VACC eller NAC

6 Likes

deadline er 1. Juli ikke juni

dvs at den kom før deadline i fjor

2 Likes

Nope.

“The extended evaluation period spans over 6 months, until the end of June 2018, and may be further extended.”

1 Like

Ajaj en illusjon som er brutt, jeg skulle ikke ha spurt :wink:

1 Like